جامع نیوز:عضو هیئت مدیره و قائم مقام مدیرعامل مگاموتور با ساخت بلوک سیلندر، سر سیلندر و میل بادامک یورو ۴ و تجهیز خطوط از کسب دانش فنی و مهندسی ساخت دستگاه های پیچیده تولید و دانش نرم افزاری آنها خبر داد. به گزارش جامع نیوز، مهندس مجید فهیمه امیری با اشاره به اینکه مگاموتور نخستین […]


جامع نیوز:عضو هیئت مدیره و قائم مقام مدیرعامل مگاموتور با ساخت بلوک سیلندر، سر سیلندر و میل بادامک یورو ۴ و تجهیز خطوط از کسب دانش فنی و مهندسی ساخت دستگاه های پیچیده تولید و دانش نرم افزاری آنها خبر داد.
به گزارش جامع نیوز، مهندس مجید فهیمه امیری با اشاره به اینکه مگاموتور نخستین شرکتی است که به توانایی ساخت این محصولات دست یافته افزود: مفتخریم که مگاموتور با تکیه بر توانایی و قدرت فنی و مهندسی ایرانی توانسته اولین شرکتی باشد که این محصولات را تولید کند و همچنین همزمان تاییدیه کیفی خط و محصول را داشته باشد.
مهندس فهیمه امیری با اشاره به اینکه برای طراحی و تولید نمونه های آزمایشگاهی و نهایی این محصولات قریب به ۴ ماه بصورت شبانه روز زمان صرف شده، گفت: سر سیلندر پروژه ای بود که از ابتدا با تجهیز خط جدید در مگاموتور شروع شد و این پروژه ظرف مدت ۴ ماه با تلاش و همت کارشناسان فنی و مهندسی کشورمان و خرید و تولید دستگاه های ایرانی به نمونه زنی رسید و نمونه تولید شده با انجام مراحل مختلف اخذ تاییده های کیفی به تایید رسیده و در حال حاضر این خط آمادگی تولید روزانه ۲۰۰ عدد سرسیلندر یورو ۴ را دارد. مراحل تولید سرسلیندر شامل طراحی و ساخت تمام تجهیزات مورد نیاز برای تولید این سرسیلندر از جمله لی اوت، نقشه، طراحی، چیدمان و نصب همه در مجموعه مگاموتور ممکن شده است.
وی افزود: برای تولید بلوک سیلندر کار کمی دشوار بود زیرا باید پروژه در خطی تولید و اجرا می شد که در حال تولید بلوک ایکس ۱۰۰ بود و ما باید در کنار تولید، بحث کیفی و کمی و همچنین جابجایی ابزار ودستگاههای جدید را انجام می دادیم. در تولید بلوک سیلندر اصلی ترین دستگاه مورد نیاز هونینگ است که در استاندارد تعریف شده برای یورو ۴ باید در سه مرحله ماشین کاری شود که این دستگاه باید از خارج از کشور خریداری می شد ولی باز هم با اتکا به توان مهندسی داخل برای این کار دو دستگاهی که در خط مستعمل وقدیمی بود، با تغییراتی روی ابزار و همچنین افزودن تجهیزات جانبی (توسط نیروهای مگاموتور و شرکت امگا) این دو دستگاه با هم تلفیق شده و دستگاهی ساخته شد که امروز بلوک سیلندر یورو۴ با مقیاس های دقیق مهندسی تولید و تضمین کیفیت آن را تایید می کندکه این یک افتخار بزرگ برای صنعت ما می باشد و در این کار بیش از ۸۰ میلیارد ریال صرفه جویی ارزی داشتیم.
قائم مقام مدیرعامل مگاموتور در خصوص تولید میل بادامک یورو ۴ گفت: با توجه به ظرافت و دقت بالا در تولیدمیل بادامک یورو ۴، با دستگاه های موجود امکان تولید وجود نداشت، باید میل بادامک یا دستگاه ساخت آن را وارد می کردیم و یا دستگاهی جدید خودمان می ساختیم ، که ما ساخت دستگاه را در اولویت قرار داده وهمین خاطر برای تولید میل بادامک کار بزرگ و پژوهشی انجام شد و بدلیل ماهیت نقطه و شیب منفی بادامک ها (-R) ، که باید با سنگی زده شود که قطر آن زیر ۱۵۰ میلیمتر باشدودستگاه های ما این قابلیت را نداشتند. به همین دلیل با تجهیز دستگاه موجود و افزودن محور اضافه ای بروی یکی از دسته ها توانستیم قطر ۱۵۰ میلیمتر را بگیریم. همچنین یکی دیگر از مشکلات ما در تولید این محصول عدم توانایی در اندازه گیری دقیق بود بخاطر وجود پین هایی که در آزمایشگاه بود. با تغییراتی در روش برنامه اندازه گیری ودست یابی به یک روش جدید توانستیم مطابق نیاز طراحی و نقشه، آن را اندازه گیری کنیم.
وی در پایان گفت: امروز مگاموتور در بهینه سازی و ساخت دستگاه ها و ابزار تولید صاحب دانش فنی و مهندسی روز شده و علاوه بر دانش سخت افزاری در برنامه نویسی و نرم افزار دستگاه ها به جهت تغییر کاربری بروز رسانی سیستم پیاده سازی طرح های جدید نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد.