جامع نیوز:وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از راه اندازی چهار هزار و ۵۰۰ باب کتابخانه مخزن دار و پنج هزار و ۵۰۰ کتابخانه باز در مساجد کشور خبر داد و گفت: هم اکنون شاهد فعالیت ۱۰ هزار کتابخانه در مساجد سراسر کشور هستیم. به گزارش جامع نیوز”سید محمد حسینی”روز یکشنبه در نشست رسانه ای کانون […]

جامع نیوز:وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از راه اندازی چهار هزار و ۵۰۰ باب کتابخانه مخزن دار و پنج هزار و ۵۰۰ کتابخانه باز در مساجد کشور خبر داد و گفت: هم اکنون شاهد فعالیت ۱۰ هزار کتابخانه در مساجد سراسر کشور هستیم.
به گزارش جامع نیوز”سید محمد حسینی”روز یکشنبه در نشست رسانه ای کانون های فرهنگی هنری مساجد در سالن سینمایی این وزارتخانه اظهار داشت۱۵ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در سراسر کشور فعال هستند که بیش از شش هزار کانون در روستاهای کشور فعالیت می کنند.

وی افزود: بر اساس قانون پنجم توسعه باید به مرحله ای برسیم که ۲۵ درصد از مساجد کشور دارای کانون فرهنگی هنری شوند اما هم اکنون با این رقم فاصله داریم و امیدواریم با جهشی که در این زمینه ایجاد شده؛ این مهم در موعد مقرر محقق شود.
حسینی به توصیه مقام معظم رهبری برای حمایت و همکاری ائمه جماعات با کانون های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و گفت: بعد از تاکیدهای معظم له شاهد توسعه و همکاری خوبی در این عرصه بوده ایم.
وی از افزایش توزیع قرآن در مساجد کشور به عنوان یکی از فعالیت های خوب کانون های مساجد نام برد و گفت: هم اکنون طرح تلاوت قرآن کریم در بیش از ۲۸ هزار مسجد در سراسر کشور درحال برگزاری است که این مهم فرصتی مغتنم برای همگان است تا در کتاب آسمانی تامل و تعبد کنند.
وی در ادامه از راه اندازی ۷۵۰ باب خانه های نور که در آنها بر تفسیر قرآن تاکید شده است؛ اشاره کرد و گفت: بیش از هفت هزار مسجد با استفاده از تفسیر همراه در حال فعالیت هستند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از کارهای خوب کانون های مساجد را طرح چهره به چهره دانست که آثار و برکات فراوانی را برای مخاطبان به همراه داشته است و بر این باوریم که اگر مساجد فعال شود؛ بسیاری از آسیب های جامعه امروزی از بین خواهد رفت.
وی گفت: اگر مسائلی مانند عرفان های نوظهور که به صورت پنهانی در جامعه مطرح است؛ در مساجد مطرح شود به طور یقین افراد فاضل و اندیشمند به صراحت پاسخ آنها را خواهند داد ولی متاسفانه اینگونه مسائل در محافل پنهانی برگزار می شود.
حسینی تاکید کرد: اگر جوانان جذب مساجد شوند، دیگر این قشر با هر سخنی مسیر خود را تغییر نخواهند داد و برای جامعه فردی موثر خواهند بود.
نشست رسانه ای امروز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور حجت الاسلام ˈحمیدرضا ارباب سلیمانیˈ دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و در آستانه بیستمین سال آغاز به کار کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در سالن سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه دارد.