جامع نیوز:در نتیجه نوسازی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه توسط سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تولید شکر در این شرکت در سال زراعی گذشته – منتهی به اردیبهشت ماه جاری- به ۴۱ هزار تن رسید. به گزارش جامع نیوز:غلامرضا کرامتی فرد معاون سرمایه گذاری های صنعتی ایدرو با اعلام این مطلب افزود: […]

جامع نیوز:در نتیجه نوسازی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه توسط سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تولید شکر در این شرکت در سال زراعی گذشته – منتهی به اردیبهشت ماه جاری- به ۴۱ هزار تن رسید.
به گزارش جامع نیوز:غلامرضا کرامتی فرد معاون سرمایه گذاری های صنعتی ایدرو با اعلام این مطلب افزود: مرحله دوم نوسازی کشت و صنعت نیشکر هفت تپه بر توسعه و بهسازی کشاورزی در این شرکت متمرکز شده و تاکنون ۹۰ درصد پیشرفت داشته است.
وی ادامه داد: سطح زیر کشت نیشکر در هفت تپه در سال زراعی گذشته از ۸۵۰۰ هکتار فراتر رفت که نسبت به سال قبل از آن ۵۰۰ هکتار افزایش نشان می دهد.
معاون ایدرو تصریح کرد: برای اجرای مرحله دوم نوسازی کشت و صنعت نیشکر هفت تپه بیش از ۳۲۰ میلیارد ریال برای اصلاح ساختار نیروی انسانی و نیز بهسازی کانال های آبیاری و زمین های زیر کشت و جایگزینی ماشین ها و روش های قدیمی هزینه شده است.
وی همچنین از تولید بذر نیشکر بومی با کمک مراکز دانشگاهی و پژوهشی خبر داد و افزود: پیش از این از بذرهای نیشکر وارداتی و انواع دیگر غیربومی در خوزستان استفاده می شد و بذر نیشکر بومی متناسب با اقلیم هفت تپه و آب و هوا و خاک این منطقه تولید و کشت خواهد شد.
به گفته وی بذر نیشکر بومی علاوه بر رشد بهتر و دارابودن شکر بیشتر نسبت به گونه های غیربومی، مقاومت بیشتری نیز در مقابل آفات دارد.
گفتنی است فاز نخست نوسازی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با تمرکز بر نوسازی کارخانه تولید شکر و تجهیزات و ماشین آلات با هزینه ۳۰۰ میلیارد ریالی در سال گذشته به پایان رسید. این در حالی بود که کارخانه نیشکر هفت تپه به دلیل قدمت ۵۰ ساله کاملا فرسوده و از کارافتاده بود و در صورت عدم نوسازی تعطیل می گردید.
سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از سال ۱۳۸۷ به این سو و با تحویل گرفتن این شرکت، اقدامات متعددی را برای نوسازی و به روزآوری بخش های صنعت و کشاورزی آن صورت داده است که موجب شده تولید شکر به وضعیت عادی بازگشته و اشتغال پایدار در این منطقه حفظ شده است.