به گزارش جامع نیوز غلامرضا حیدری کردزنگنه، سخنگوی ائتلاف ۱۰ شورای اسلامی شهر تهران (زاگرسی های ایران) در نشستی خبری گفت: شش اصل مهم راجع به شوراها در قانون وجود دارد که نشان از اهمیت شوراها در کشور است. وی افزود: اهداف ائتلاف ۱۰ که یک سازمان مردم‌نهاد در امور سیاسی و اجتماعی است مشارکت […]

به گزارش جامع نیوز غلامرضا حیدری کردزنگنه، سخنگوی ائتلاف ۱۰ شورای اسلامی شهر تهران (زاگرسی های ایران) در نشستی خبری گفت: شش اصل مهم راجع به شوراها در قانون وجود دارد که نشان از اهمیت شوراها در کشور است.
وی افزود: اهداف ائتلاف ۱۰ که یک سازمان مردم‌نهاد در امور سیاسی و اجتماعی است مشارکت در انتخابات و حفظ سرمایه‌های اجتماعی و جلوگیری از فرسایش آن است.
زنگنه با بیان اینکه توسعه متوازن شهری بدون وجود فاصله بین شمال و جنوب و مناطق مختلف و توسعه همگن و پایدار شهری یکی از برنامه‌های این ائتلاف است، افزود: این ائتلاف به دنبال این است که بکارگیری سرمایه‌های اجتماعی برای توسعه اقتصاد صحیح، جامعه شهری، بهداشت شهری و معماری صحیح شهری است.
به گفته وی، بسیاری از قوانین شهرداری و آیین‌نامه‌های شهرداری باید از ابزارهای نوین دنیا برای توسعه شهری جزء اهداف قرار گیرند.
وی با تأکید بر گنجاندن برنامه‌های ارتقای اخلاق و فرهنگ شهری در برنامه‌های شهری گفت: فرهنگ‌سازی شهری باید از مهدکودک‌ها و دبستان‌ها آغاز می‌شود.
زنگنه نظارت و رسیدن به حقوق شهروندی را یکی از مطالبات مردمی که مالیات می‌دهند، دانست و خاطرنشان کرد: کاری که در حال حاضر در شوراها انجام می‌شود بخشی از اختیارات شورا بوده که شوراها باید طبق قانون به تمام اختیارات خود عمل کنند.
وی تصریح کرد: اصلاح ترافیک و محیط زیست، واگذاری کارها به مردم برای افزایش اشتیاق آنها در پروژ‌ه‌های شهری و استفاده از پتانسیل کاندیداهای متخصص از دیگر برنامه‌های ائتلاف ۱۰ به حساب می‌آید.
وی با ابراز تأسف از اینکه شورای شهر به جای تخصصی‌بودن، سیاسی است، اظهار کرد: بیشتر افرادی که در شورای شهر تهران عضو هستند، سیاسی بوده و اقبال سیاسیون برای ورود به شورای شهر زیاد است.
وی ادامه داد: باید در حوزه‌های عمران، معماری، محیط زیست، فضای سبز، سلامت و فضاهای فرهنگی افراد متخصص حوزه‌های مرتبط داخل شوند تا بتوانیم شهری زیبا و درخور شهروندان تهرانی داشته باشیم.
وی درخاتمه درپاسخ به سوال یکی ازخبرنگاران با اشاره به اینکه جمع کثیری از روحانیون در ائتلاف ۱۰ شرکت دارند، گفت: مساجد در تمام زمینه‌ها یک پایگاه هستند و چنانچه در انقلاب و زمان جنگ تحمیلی تأثیرگذار بودند در پررنگ‌بودن حماسه سیاسی نیز نقش تعیین‌کننده‌ای ایفا کنند.