جامع نیوز:مراسم امضای تفاهمنامه همکاری جامعه صنفی تهیه کنندگان فیلم با بیمارستان فوق تخصصی چشم پزشکی نور باحضورریاست بیمارستان ،تعدادی ازتهیه کنندگان واصحاب رسانه ومدیران آن مرکزدرسالن کنفرانس بیمارستان تخصصی نوربرگزارگردید. به گزارش جامع نیوزدراین مراسم هاشمی رییس جامعه صنفی تهیه کنندگان فیلم عنوان کرد: بیمه طلایی هنرمندان اقدام بزرگی بود که با حمایت دولت […]

جامع نیوز:مراسم امضای تفاهمنامه همکاری جامعه صنفی تهیه کنندگان فیلم با بیمارستان فوق تخصصی چشم پزشکی نور باحضورریاست بیمارستان ،تعدادی ازتهیه کنندگان واصحاب رسانه ومدیران آن مرکزدرسالن کنفرانس بیمارستان تخصصی نوربرگزارگردید.
به گزارش جامع نیوزدراین مراسم هاشمی رییس جامعه صنفی تهیه کنندگان فیلم عنوان کرد: بیمه طلایی هنرمندان اقدام بزرگی بود که با حمایت دولت انجام شد، اما متاسفانه این اتفاق در رسانه ها آنچنان که باید مورد توجه قرار نگرفت.
وی یادآور شد: امیدوارم اجرای این بیمه در دولت یازدهم نیز ادامه یابد و از رییس جمهوری منتخب درخواست داریم به موضوع بیمه بیکاری هنرمندان نیز توجه ویژه ای داشته باشد.
و ی افزود: این مرکز با بیمارستان های مرسوم چشم پزشکی تفاوت دارد و فضای مناسبی برای ارائه خدمات چشم پزشکی به اصحاب رسانه و سینماگران در این بیمارستان درنظر گرفته شده است.
به گفته هاشمی، تجهیزات مدرنی در بیمارستان نور وجود دارد و برخی سینماگران همچون عزت الله انتظامی نیز چشم خود را در این بیمارستان جراحی کرده است.
وی درباره دلایل اجرایی نشدن بیمه بیکاری هنرمندان و سینماگران گفت: در این بخش با کمبود بودجه مواجه هستیم و امیدوارم این مهم با همکاری رییس جمهوری برطرف شود. در این زمینه رایزنی هایی با دولتمردان نیز انجام شده است.
رییس جامعه صنفی تهیه کنندگان فیلم ابراز امیدواری کرد که با بیمه طلایی، هزینه های درمانی سینماگران به صفر برسد.
هاشمی همچنین از توزیع کارت هدیه سینماگران ویژه ماه مبارک رمضان از فردا(چهارشنبه) خبر داد.
مدیرعامل بیمارستان فوق تخصصی چشم پزشکی نور نیز با اعلام آمادگی برای ارائه خدمات به سینماگران و اصحاب رسانه در این مرکز درمانی گفت: ۷۰ درصد بیماران بازنشسته ها هستند و متاسفانه بیمه دی که طرف قرارداد کانون بازنشستگان است به تعهدات خود عمل نکرده و بیش از ۵۰ میلیارد به مراکز درمانی بدهکار است.
دکتر خسرو حیدری یادآور شد: پیشگیری امری ضروریست، از این رو در کنار خدمات درمانی، به سینماگران و اصحاب رسانه، خدمات آموزشی و اطلاع رسانی درباره بیماری های مختلف ارائه خواهد شد.
وی اعلام آمادگی کرد که بر اساس بانک اطلاعاتی هنرمندان، سینماگران از نظر چشم پزشکی معاینه شده و به اصطلاح در این بخش غربالگری انجام شود.
حیدری ادامه داد: خدمات انجام یکصد نوع جراحی چشم و ارائه ۳۰ نوع خدمات سرپایی چشمی از جمله مواردی است که به سینماگران و اصحاب رسانه در بیمارستان نور ارائه می شود؛ همچنین این بیمارستان آمادگی ارائه خدمات به خانواده شهدا و ایثارگران را دارد.
محمدرضا شریفی نیا بازیگر سینما نیز در این مراسم حضورداشت گفت: در زمان فیلمبرداری سریال «مسافر ری» لنزی که در چشمم قرار داشت پاره شد و به چشم من آسیب زد.
وی یادآور شد: این اتفاق در زمان فیلمبرداری بسیاری از آثار ممکن است برای بازیگران رخ دهد و چشم آنها همواره در مخاطره قرار دارد.
درخاتمه شریفی نیا با استقبال از انعقاد تفاهمنامه برای ارائه خدمات چشم پزشکی به سینماگران ابراز امیدواری کرد که توجه ویژه ای به این موضوع صورت گیرد.