جامع نیوز:قبوض دوره سوم سال جاری مشترکین دائمی همراه ¬اول همانند دوره¬ های گذشته بدون هیچگونه تغییری در تعرفه ¬های اعمالی صادر و به تدریج تا پایان هفته جاری در سراسر کشور توزیع می¬شود. به گزارش جامع نیوزازاداره ¬کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، صدور صورتحساب دوره سوم سال ۹۲ مشترکین دائمی همراه ¬اول (از […]

جامع نیوز:قبوض دوره سوم سال جاری مشترکین دائمی همراه ¬اول همانند دوره¬ های گذشته بدون هیچگونه تغییری در تعرفه ¬های اعمالی صادر و به تدریج تا پایان هفته جاری در سراسر کشور توزیع می¬شود.

به گزارش جامع نیوزازاداره ¬کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، صدور صورتحساب دوره سوم سال ۹۲ مشترکین دائمی همراه ¬اول (از اول مرداد تا اول مهر ۹۲) که بدلیل نامشخص بودن نحوه محاسبه بصورت «فلت» یا «شهری، بین شهری و جابه¬جایی» تاکنون با تأخیر مواجه شده بود؛ با تعرفه ¬های قدیمی (سال ۸۲) صادر شده که به تدریج تا پایان هفته جاری در سراسر کشور توزیع می شود.
بر اساس این گزارش، از فروردین سال ۹۱ پیشنهاد یکسان ¬سازی تعرفه سیم کارت های همراه اول به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارائه شد. این کمیسیون به مدت ۱۳ ماه با کار کارشناسی و بررسی مزایای این طرح، در اردیبهشت سال ۹۲ بر اساس مصوبه ۱۶۰ به شرکت ارتباطات سیار ایران اجازه داد تعرفه سیم¬کارت دائمی را به صورت فلت (یکسان)، کف ۵۱۵ ریال و سقف حداکثر ۶۱۸ ریال اعمال کند.
شرکت ارتباطات سیار ایران طی سه ماه کار شبانه روزی، خرید تجهیزات و تغییر در کلیه سیستم های صورتحسابگیری و اطلاع رسانی گسترده، این طرح را که از نظر ساده سازی و شفاف سازی نظام تعرفه ای برای مشترکین مزایای قابل توجهی داشت، اجرا کرد. بدین ترتیب تعرفه بین شهری (۷۶۰ ریال) و هزینه جابه جایی را حذف و تعرفه به ازای هر دقیقه ۵۹۹ ریال (کمتر از سقف اعلام شده) را به صورت یکسان اعمال کرد.
متعاقب این اقدامات و اعمال تعرفه جدید، پس از استقرار دولت یازدهم، طی نامه ¬ای از شرکت ارتباطات سیار ایران خواسته شد، تا بررسی مجدد تعرفه ¬ها توسط کارگروه، از اعمال آن خودداری شود ؛ لیکن این کارگروه تشکیل نشد و کمیسیون طی مصوبه دیگری (مصوبه شماره۱۷۳)، لغو مصوبه ۱۶۰ را اعلام کرد.
از آنجا که شرکت ارتباطات سیار ایران در ابتدای ماههای فرد نسبت به صدور صورتحساب اقدام می¬کند، مجبور بود کلیه اقدامات قبلی در زمینه یکسان سازی تعرفه ها را به حالت قبل برگرداند که این امر علاوه بر تحمیل هزینه بسیار به این شرکت، موجب تأخیر در صدور صورتحساب شد.
بنابراین قبوض مشترکین دائمی همراه اول تا پایان هفته بر اساس تعرفه سال ۸۲، یعنی شهری هر دقیقه ۴۴۷ ریال، بین شهری ۷۶۰ریال و دو پالس هزینه جابه جایی، توسط پست و پیمانکاران توزیع می شود.

در ادامه این گزارش، همراه اول از مشترکین خود درخواست کرده با توجه به تاخیر صورت گرفته، در پرداخت صورتحساب خود در اولین فرصت از طرق سامانه ۹۹۹۰، اینترنت، خود پرداز و یا … اقدام کنند. در ضمن مشترکینی که در میان دوره قبض خود را پرداخت کرده اند ممکن است مبلغی بابت اعمال تعرفه های یکسان سازی از مخابرات طلب داشته باشند که در قبض بعدی بستانکار می شوند.
این شرکت به مشترکین خود اطمینان داده است هیچ تغییری در تعرفه ها نسبت به دوره های گذشته صورت نگرفته و چنانچه مشترکین مایل باشند می توانند با مراجعه به مراکز مخابراتی تلفن ثابت یا سایت اینترنتی www.mci.ir ، نسبت به دریافت ریز مکالمات خود اقدام کنند.