جامع نیوز:باریک‌ترین و سریع‌ترین گوشی نکسوس، در فروشگاه‌های آنلاین منتخب در دسترس کاربران قرار گرفت. ال‌جی و گوگل، پس از موفقیت نکسوس ۴، بار دیگر با همکاری یکدیگر نخستین گوشی هوشمندی را عرضه کردند که از جدیدترین نسخۀ سیستم‌عامل محبوب گوگل، اندروید ۴.۴ یا کیت‌کت (Kitkat) بهره می‌گیرد. نکسوس ۵ با مجهز بودن به قابلیت‌های […]

جامع نیوز:باریک‌ترین و سریع‌ترین گوشی نکسوس، در فروشگاه‌های آنلاین منتخب در دسترس کاربران قرار گرفت.
ال‌جی و گوگل، پس از موفقیت نکسوس ۴، بار دیگر با همکاری یکدیگر نخستین گوشی هوشمندی را عرضه کردند که از جدیدترین نسخۀ سیستم‌عامل محبوب گوگل، اندروید ۴.۴ یا کیت‌کت (Kitkat) بهره می‌گیرد. نکسوس ۵ با مجهز بودن به قابلیت‌های جدید، باریک‌ترین و سریع‌ترین گوشی از سری نکسوس گوگل است که تا به حال ساخته شده است.
نکسوس ۵ با وجود صفحه‌نمایش خارق‌العادۀ ۵ اینچ، از نمایشگر بزرگی دارد که تجربۀ بصری بی‌نظیری را برای کاربران مهیا می کند. این گوشی سبک وزن در نسخه‌های ۱۶ و ۳۲ گیگابایت عرضه می‌شود و ترکیبی عالی از کارآیی، قابلیت‌ها و سهولت استفاده را، به لطف سخت‌افزار بی‌نقص ال‌جی و بهترین نسخه از سیستم عامل گوگل، در کنار سرویس‌های آن به نمایش می‌گذارد.
دکتر جونگ سئوک پارک، مدیرعامل شرکت ارتباطات موبایلی ال‌جی می‌گوید: «از همکاری مجدد با گوگل برای عرضه سریع‌ترین و قدرتمندترین گوشی نکسوسی که تا به حال ساخته شده است به خود می بالد. نکسوس ۵ بهترین قابلیت‌های ممکن را در طراحی مدرنی عرضه می‌کند و سطحی از نوآوری را به نمایش می‌گذارد که تنها در همکاری دو شرکت بزرگ می‌تواند، پدید آید.»
ساندار پیچای، ریاست بخش اندروید، کروم و برنامه‌های کاربردی در گوگل، می گوید: «ما از همکاری دوباره با ال‌جی برای عرضه نکسوس جدید بسیار هیجان‌زده‌ایم. گوگل نکسوس ۵ باریک‌ترین و سریع‌ترین گوشی خانواده نکسوس تا به امروز است و آخرین نوآوری‌ها و تغییرات اندروید را در قالب نسخه ۴.۴ این سیستم عامل در اختیار کاربران قرار می‌دهد.»
ثبت لحظه‌های به یاد ماندنی
دوربین نکسوس ۵ از فناوری تحسین‌شدۀ لرزشگیر نوری تصویر، که برای اولین بار در ال‌جی G2 به کار گرفته شد، بهره می‌برد. این قابلیت در کنار دوربین ۸ مگاپیکسل با نوردهی طولانی‌تر، تاری کمتر و نویز پایین‌تر تصاویر به نکسوس ۵ اجازه می‌دهد تا تصاویری با کیفیت را در فضاهای کم‌نور ثبت کند. نکسوس ۵ از قابلیت Photo Sphere هم برخوردار است. با این قابلیت کاربر می‌تواند مجموعه‌ای از عکس‌ها را ثبت کرده و آنها را به‌آسانی به یک عکس ۳۶۰ درجه تبدیل کند. پس از آن، گوگل عکس‌ها و ویدئوهای زیبایی از محتویات موجود در گالری شما می‌سازد تا آن را با دوستان و خانواده‌تان به اشتراک بگذارید. علاوه بر این، حالت بهبودیافته HDR+ در نکسوس به صورت فوری به ثبت دنباله‌ای از عکس‌ها پرداخته و از عکاسی محاسباتی برای ترکیب هوشمندانه این عکس‌ها با یکدیگر، به منظور ایجاد تصویری عالی با سایه‌ها و نوری که از داده‌های نوردهی و رنگ‌های چندین عکس ثبت شده، جمع‌آوری شده است، استفاده می‌کند.
سرعت و قدرت در کنار هم
نکسوس ۵ نخستین گوشی هوشمند مبتنی بر اندروید ۴.۴ کیت‌کت در دنیاست که قدرت سیستم‌عامل گوگل را در بدنه‌ای سبک و باریک و در عین حال مستحکم و بادوام در اختیار شما می‌گذارد. علاوه بر پردازندۀ سریع SnapdragonTM 800 و پشتیبانی از شبکه‌های۴G/LTE ، گوشی نکسوس ۵ از صفحه نمایشی با وضوح Full HD و تراکم ۴۴۵ پیکسل در هر اینچ برخوردار است. در این نمایشگر از فناوری پیشرفتۀ لمسی درون‌سلولی برای تشخیص سریع‌تر دستورات لمسی و همین‌طور خوانایی بالاتر و تصاویر شفاف تر، نیز بهره می‌برد. این قابلیت‌ها در بدنه‌ای زیبا و باریک با طراحی مدرن جای گرفته‌اند و شکی باقی نمی‌گذارد که با گوشی هوشمندی باکیفیت طرف هستیم.
بهترین‌های گوگل
استفاده از نسخۀ جدید سیستم عامل اندروید، اندروید ۴.۴، با وجود سرعت بالا و قدرتمند بودن، هنوز هم مانند نسخه‌های پیشین بسیار آسان است. شماره‌گیر جدید به صورت خودکار به پیشنهاد اسامی مخاطبانی می‌پردازد که احتمال تماس با آنها بیشتر بوده و Caller ID ویژه گوگل هم سعی می‌کند شماره‌های تماس‌گیرنده را، حتی اگر در فهرست مخاطبان شما نباشد، با نامی در فهرست آدرس‌های آنلاین شما تطبیق دهد. کاربران امکان دریافت و ارسال پیام های متنی به صورت مستقیم از Hangouts را دارند. افزون بر این، نسخه اندرویدی Hangouts هم اکنون از به اشتراک‌گذاری مکان پشتیبانی می‌کند.
نکسوس ۵ با وجود نرم‌افزارهای Gmail، Chrome ، Calendar،Maps ،Drive وHangouts ، به کاربران در مدیریت کارهای روزمره‌شان با رابطی آشنا و کاربردی کمک می‌کند. با استفاده از Google Now و تنها با گفتن عبارتOk Google ، می‌توانید به جستجوی صوتی بپردازید. با افزایش تعداد نرم‌افزارها و بازی‌های موجود در Google Play به بیش از یک میلیون، همراه با کتاب‌ها، فیلم‌ها و آهنگ‌های موجود در آن، آسان‌تر از هر زمان دیگری هر چه می‌خواهید بیابید.
امکان خرید و سفارش آنلاین نکسوس ۵ در رنگ‌های مشکی و سفید و ابتدا در کشورهای امریکا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، بریتانیا، استرالیا، کره و ژاپن از طریق Google Play وجود خواهد داشت. ارائۀ گوشی در فروشگاه‌های محلی در آمریکای جنوبی و مرکزی، آسیا، اروپای مرکزی و خاورمیانه نیز از اواسط ماه نوامبر آغاز خواهد شد.

مشخصات اصلی:

• پردازنده: ۲.۲۶ گیگاهرتز کوالکوم، Krait چهارهسته‌ای Snapdragon 800
• سیستم‌عامل: اندروید ۴.۴ کیت‌کت
• صفحه‌نمایش: ۵ اینچ (اندازه واقعی: ۴.۹۵ اینچFull HD IPS با ۱۹۲۰×۱۰۸۰ پیکسل)
• شبکه: CDMA/1xRTT/EVDO, GSM/GPRS/EDGE, WCDMA/HSPA+, LTE
• حافظه: ۱۶ گیگابایت / ۳۲ گیگابایت + ۲ گیگابایت رم
• دوربین اصلی: ۸ مگاپیکسل همراه با لرزشگیر اپتیکال / دوربین جلو: ۱.۳ مگاپیکسل HD
• باتری: ۲۳۰۰ میلی‌آمپر-لیتیوم‌پلیمر ثابت
• ابعاد: ۱۳۷٫۸۴×۶۹٫۱۷×۸٫۵۹ میلی‌متر
• وزن: ۱۳۰ گرم
• سایر امکانات: قابلیت شارژ بی‌سیم، NFC