جامع نیوز:مدیر عامل سازمان جمع آوری وفروش اموال تملیکی از برگزاری چهارمین مزایده الکترونیکی اموال منقول این سازمان در سطح کشور خبر داد . به گزارش جامع نیوزازروابط عمومی سازمان اموال تملیکی ، اردشیر محمدی در سمینار آموزشی سامانه مزایده الکترونیک ( سما ) با اعلام این خبر افزود : سازمان اموال تملیکی به عنوان […]

جامع نیوز:مدیر عامل سازمان جمع آوری وفروش اموال تملیکی از برگزاری چهارمین مزایده الکترونیکی اموال منقول این سازمان در سطح کشور خبر داد .
به گزارش جامع نیوزازروابط عمومی سازمان اموال تملیکی ، اردشیر محمدی در سمینار آموزشی سامانه مزایده الکترونیک ( سما ) با اعلام این خبر افزود : سازمان اموال تملیکی به عنوان یک سازمان دولتی پیشرو در برگزاری مزایده های الکترونیک ، چهارمین مزایده سراسری اموال منقول را به صورت الکترونیکی برگزار می نماید .
مدیر عامل سازمان اموال تملیکی در ادامه افزود : طی سال جاری با برنامه ریزی و اتخاذ تمهیدات لازم موفق به برگزاری بزرگترین مزایده های الکترونیکی در کشور شدیم و سه مزایده را به صورت الکترونیکی و آزمایشی برگزار نموده و در حال حاضر مزایده شماره ۱۵۰ اموال منقول در حال برگزاری است و با این اقدام مهمترین فرآینده سازمان جمع آوری وفروش اموال تملیکی که برگزاری مزایده های سراسری است به صورت الکترونیکی انجام می پذیرد .
وی با موفق ارزیابی کردن مزایده های الکترونیکی گفت : اگرچه در اجرای مزایده های الکترونیک با چالشها و محدودیتهای مختلفی مواجه بودیم ولی خوشبختانه توانستیم مزایده ها را به صورت الکترونیکی برگزار نماییم و در شش ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد رشد در فروش اموال منقول داشته باشیم .
محمدی با تاکید بر ضرورت تقویت زیر ساختها وتوسعه آموزش نیروی انسانی افزود : ما به دنبال ایجاد حرکتی نو در اقتصاد کشور هستیم تا در حد سازمانهای بزرگ برای دولت و جامعه اثر گذار باشیم و به عنوان یکی از تامین کنندگان منابع مالی دولت حضور جدی تری در اقتصاد ایفا نماییم و این امر نیازمند تقویت همه جانبه ظرفیتهای سازمان از جمله منابع انسانی است .
رئیس هیات مدیره سازمان اموال تملیکی با اشاره به اقدامات مهم سازمان در تعیین تکلیف اموال دولتی افزود : این سازمان امروز به چابکی رسیده و در انجام وظایف و ماموریتهای خود سرعت و دقت بالاتری دارد ، به طوریکه امروز دیگر کالای رسوبی در گمرکات کشور نداریم که در زمان مقرر توسط سازمان اموال تملیکی تعیین تکلیف نشده باشد .
وی در ادامه با تاکید بر ایفای نقش حاکمیتی سازمان در تعیین تکلیف اموال مشمول قانون تاسیس سازمان افزود : وظایف حاکمیتی سازمان بر کارکرد آن به عنوان یک بنگاه اقتصادی ارجحیت دارد و از این رو تمامی کالاهایی که قابلیت مصرف ندارند و به سلامت مردم و جامعه آسیب میرسانند و برای تعیین تکلیف در اختیار این سازمان قرار گرفته است باید منهدم و از چرخه مصرف خارج شوند و خاطر نشان نمود : در همین رویکرد و در راستای حمایت از تولیدکنندگان، سازمان اموال تملیکی با تقاضای گمرکات، نسبت به اعاده کالاهای متروکه جهت انجام مراحل قانونی و ترخیص توسط صاحبان کالا اقدام می نمایند که از بارزترین اقدامات حاکمیتی این سازمان بشمار می رود.