جامع نیوز:بلیت سینماهای مردمی بخش مسابقه اصلی سی‌ودومین جشنواره فیلم فجر با ۶۰ درصد افزایش قیمت نسبت به دوره قبل عرضه می‌شود. به گزارش جامع نیوز، بلیت بخش مسابقه اصلی (سودای سیمرغ و نگاه نو) سی و دومین جشنواره فیلم فجر در سینماهای مردمی شهر تهران، قرار است با قیمت هشت هزار تومان برای مخاطبان […]

جامع نیوز:بلیت سینماهای مردمی بخش مسابقه اصلی سی‌ودومین جشنواره فیلم فجر با ۶۰ درصد افزایش قیمت نسبت به دوره قبل عرضه می‌شود.

به گزارش جامع نیوز، بلیت بخش مسابقه اصلی (سودای سیمرغ و نگاه نو) سی و دومین جشنواره فیلم فجر در سینماهای مردمی شهر تهران، قرار است با قیمت هشت هزار تومان برای مخاطبان عرضه شود. جلیل اکبری‌صحت (مدیر ارتباطات جشنواره) این قیمت را تایید کرد و گفت که «طبق تقویم جشنواره فجر، آخر دی‌ماه یا اول بهمن‌ماه پیش فروش بلیت سینماهای مردمی جشنواره آغاز می‌شود.» بلیت سینماهای مردمی جشنواره فجر هر ساله به صورت سری ۱۱ تایی فروخته می‌شود، در صورتیکه که امسال نیز چنین رویه‌ای وجود داشته باشد، باید گفت که پیش‌ فروش هر سری بلیت برای این دوره از جشنواره با قیمت ۸۸ هزار تومان انجام خواهد شد. این در حالی است که قیمت تک بلیت فیلم‌های جشنواره سال قبل، پنج هزار تومان و قیمت یک سری ۱۱ تایی، ۵۵ هزار تومان بود. افزایش ۶۰ درصدی قیمت بلیت سینماهای مردمی جشنواره فجر در تهران در حالی اتفاق افتاده است که به نظر می‌رسد این افزایش به دلیل حضور کارگردانان اسم و رسم‌دار در جشنواره امسال باشد. البته در ماه‌های گذشته، حجت‌الله ایوبی، رییس سازمان سینمایی بارها از تلاش و برنامه‌ریزی برای رونق مجدد سینماها سخن گفته است و در همین راستا هم، قرار است سینماها دو روز در سال به علاقمندان خدمات کاملا رایگان ارائه دهند تا در شرایطی که به دلیل فشارهای اقتصادی، سینما از سبد ماهانه مردم حذف شده و روز به روز مخاطبانش کمتر می‌شود، دوباره رونق بگیرد. حال به نظر می‌رسد در چنین شرایطی و با وضعیت اقتصادی فعلی، افزایش ۶۰ درصدی قیمت بلیتِ مهمترین جشنواره سینمای ایران، یعنی جشنواره فیلم فجر کمی غیرمنطقی است. گرچه حضور کارگردانان نامی احتمالا باعث پرشدن ظرفیت سالن‌ها خواهد شد اما در مقابل نیز عده‌ای از علاقمندان (مخصوصا کسانی که می‌خواهند دو نفره یا چند نفره فیلم‌ها را مشاهده کنند) از حضور در جشنواره محروم خواهند شد. در ادوار گذشته‌ی جشنواره فجر، قیمت بلیت بخش‌ مسابقه اصلی با بخش‌های سینماحقیقت، جشنواره جشنواره‌ها، مسابقه بین‌الملل و بخش سه بعدی متفاوت بوده است که احتمالا در این دوره نیز چنین خواهد بود.