قسمت چهارم: ارتباط با دستگاه‌های دیگر یکی از ویژگی‌های مهم تلویزیون‌های هوشمند، توانایی برقراری ارتباط با دیگر دستگاه‌ها مثل کامپیوتر، موبایل، تبلت و ابزار‌هایی مثل کیبورد و ماوس و هارددیسک می‌باشد. تمام راه‌های ارتباطی با دیگر دستگاه‌ها در تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ گنجانده شده‌است. از ارتباطات بی‌سیم می توان به مادون قرمز (Infrared) ،وای-فای (Wi-Fi) و […]

قسمت چهارم: ارتباط با دستگاه‌های دیگر

یکی از ویژگی‌های مهم تلویزیون‌های هوشمند، توانایی برقراری ارتباط با دیگر دستگاه‌ها مثل کامپیوتر، موبایل، تبلت و ابزار‌هایی مثل کیبورد و ماوس و هارددیسک می‌باشد. تمام راه‌های ارتباطی با دیگر دستگاه‌ها در تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ گنجانده شده‌است. از ارتباطات بی‌سیم می توان به مادون قرمز (Infrared) ،وای-فای (Wi-Fi) و بلوتوث (Bluetooth) و از ارتباطات با سیم به کابل شبکه (Lan) و یو‌اس‌بی (USB) اشاره کرد.

در این تلویزیون ۳ درگاه USB تعبیه شده که دو درگاه با جریان ۵/۰ آمپر برای فلش مموری دیگر وسایلی که به برق کمتری احتیاج دارند و یک درگاه با جریان ۱ آمپر برای هارددیسک خارجی می‌باشد. با اتصال حافظه خارجی محتویات را به آسانی و از طریق SmartHub سامسونگ می‌توان مشاهده کرد. از طریق درگاه USB اتصال صفحه کلید و ماوس هم امکان‌پذیر است.

همچنین از طریق بلوتوث، اتصال دستگاه‌های بلوتوثی دیگر مثل کیبورد و ماوس بلوتوث نیز مقدور است. در ضمن کنترل این تلویزیون در هنگام روشن و خاموش کردن، از اشعه مادون قرمز و در بقیه موارد، از بلوتوث استفاده می‌کند. با این ویژگی، دیگر نیاز نیست کنترل را به سمت تلویزیون نگه داشت.

مهمترین امکان اتصال دستگاه‌های امروزی از جمله تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ، برقراری ارتباط با Wi-Fi است. ارتباط Wi-Fi می‌تواند از طریق روتر یا مودم باشد یا در صورت نبود روتر، تلویزیون می‌تواند به عنوان یک Hotspot عمل کند و دستگاه‌ها را از طریق Wi-Fi داخلی خود تلویزیون به یکدیگر مرتبط سازد. Wi-Fi یا LAN، اتصال تلویزیون را به اینترنت و شبکه داخلی میسر می‌کند و همینطور امکان اتصال تلویزیون به دستگاه‌های دیگر ممکن می‌شود. با اتصال دستگاه‌های دیگر از جمله موبایل، تبلت و کامپیوتر قادر خواهیم بود تمام محتویات آن‌ها (فیلم، موسیقی و یا عکس) را در تلویزیون و در قسمت Smart Hub مشاهده کنیم.

سامسونگ نرم‌افزاری به اسم Samsung SmartView برای موبایل‌ها و تبلت‌های مبتنی بر سیستم عامل اندروید و iOS ارائه کرده که به صورت خودکار به تلویزیون وصل شده و امکانات فراوانی را به کاربر می‌دهد.

۱. تماشای تلویزیون در تبلت و موبایل

در این نرم‌افزار قسمتی به اسم View وجود دارد که به کاربر اجازه تماشای تصویر بر روی تلویزیون همراه با صدای آن را بر روی تبلت یا موبایل می‌دهد. علاوه بر تماشای برنامه، امکان کنترل همزمان تلویزیون نیز وجود دارد. ویژگی جالبی که در این برنامه تعبیه شده، امکان تماشای برنامه‌ای به غیر از برنامۀ در حال پخش بر روی تلویزیون را نیز می‌دهد. برای مثال تلویزیون برنامه شبکه‌های تلویزیون را نشان دهد و روی تبلت به تماشای DVD یا ورودی‌های دیگر به تلویزیون بپردازید.

۲. کنترل کامل تلویزیون

در قسمت Remote Control، کنترل کامل نرم‌افزاری در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. تغییر کانال و میزان صدا و تمام اعمالی که می‌توان با کنترل فیزیکی انجام داد، در این قسمت از نرم‌افزار تعبیه شده. همچنین در این قسمت می‌توانید برنامه زمانی برای ضبط برنامه‌های مورد علاقه‌تان تنظیم کنید.