جامع نیوز:استخراج آب از عمق ۸۰ متری سطح زمین از کوههای دماوند، املاح منحصر به فرد آبهای این منطقه، تجربه و دانش چهل ساله این شرکت و همچنین بهره گیری از علم و تکنولوژی روز دنیا باعث شده آب معدنی دماوند بیشترین سهم بازار آب معدنی کشور را به خود اختصاص دهد. به گزارش خبرنگارجامع […]

جامع نیوز:استخراج آب از عمق ۸۰ متری سطح زمین از کوههای دماوند، املاح منحصر به فرد آبهای این منطقه، تجربه و دانش چهل ساله این شرکت و همچنین بهره گیری از علم و تکنولوژی روز دنیا باعث شده آب معدنی دماوند بیشترین سهم بازار آب معدنی کشور را به خود اختصاص دهد.
به گزارش خبرنگارجامع نیوزمدیرعامل شرکت آبهای معدنی دماوند، در نشست خبری که به مناسبت چهلمین سال تاسیس آب معدنی دماوند در ایران برگزار شد، اظهار داشت: دماوند بنیانگذار صنعت آب بسته بندی در ایران است که از بهمن ماه سال ۱۳۵۲ کار خود را آغاز کرده و امروز شاهد جشن چهل سالگی آن هستیم.
میشل راسکائو، با بیان این که دماوند بزرگترین تولید کننده آب معدنی در کشور بوده که ۲۵ درصد از بازار ایران را به خود اختصاص داده ، افزود: در سال ۱۳۸۸، حدود۷۰ درصد ازسهام شرکت آبهای معدنی دماوند توسط شرکت فرانسوی دنون که از شرکت های پیشرو در صنعت تغذیه است خریداری شد و امروز با خط تولید جدیدی با ظرفیت تولید ۳۶ هزار بطری در ساعت به عنوان بزرگترین خط تولید موجود در خاورمیانه محسوب می شود.
وی در خصوص کیفیت آب معدنی دماوند با اشاره به این که منطقه دماوند از لحاظ املاح نسبت به سایر مناطق دارای بهترین ترکیبات است (TDS آب دماوند) گفت: استخراج آب از عمق ۸۰ متری سطح زمین صورت می گیرد که البته کیفیت آب معدنی دماوند با بهره گیری از علم و تکنولوژی شرکت دنون بهبود بخشیده شده است.
مدیر عامل فرانسوی این شرکت با بیان این که دماوند کنترل کیفی و نظارت بر اصول سلامت را توسط آخرین معیارهای سلامت و کنترل کیفی روز دنیا بر عهده دارد تصریح کرد: این شرکت در دو دهه گذشته به صورت کاملا خصوصی اداره شده و امروز توانسته برند خود را به عنوان برترین و سالم ترین آب معدنی تولید شده در ایران معرفی کند.
وی گفت: در آبهای بسته بندی، کیفیت وابسته به عواملی همچون منبع اصلی آب، تکنولوژی و تجربه و دانش تولید بوده که دماوند با داشتن سه فاکتور مربوط به کیفیت، سعی در ارائه بهترین محصول به شهروندان دارد.
راسکائو، با اشاره به دریافت گواهینامه های بین المللی دماوند از سازمان بین المللی استاندارد گفت: تاکنون مفتخر به دریافت چند گواهینامه بین المللی همچون گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت، سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی و سیستم حفاظت از محیط زیست شده ایم.
وی در ارتباط با شرکت دنون به عنوان شریک بین الملی شرکت دماوند تصریح کرد: دنون یکی از بزرگترین شرکت های صنایع غذایی جهان مستقر در فرانسه از سال ۱۹۶۶ بوده که فعالیت اصلی آن در رشته های آب و نوشیدنی ها، لبنیات تازه ، غذای کودک و رشته تخصصی غذای سالمندان و بیماران است.
وی با بیان این دنون در بیش از ۱۰۰ کشور دنیا محصولات خود را ارائه می کند گفت: این شرکت در جهان دارای مقام اول در تولید مواد لبنی و مقام دوم در بخش آب بطری شده است و با کیفیت ترین آب های بسته بندی شده مانند ولویک، اویان و آکوا ، با دنون مشارکت دارند.
در ادامه این مراسم ، مدیر بازار یابی و فروش آبهای معدنی دماوند ، با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی برای افزایش نوشیدن آب در کشور، برقراری ارتباط با دانشگاه شهید بهشتی و انستیتو تغذیه کشور، ارتباط مستقیم با اساتید برجسته تغذیه کشور و همچنین انجام تحقیقات در زمینه مصرف مایعات را از جمله اقدامات دماوند برای رسیدن به این منظور عنوان کرد.
لیلی حقی اصل آموزش و تشویق بچه ها به مصرف نوشیدنی سالم را یک امر مهم دانست و گفت: در تحقیقی که با همکاری انستیتو تغذیه دانشگاه شهید بهشتی داشتیم مشخص شد براساس آمارهای جهانی ۵۰ درصد ایرانی ها دچار کم نوشی هستند .
حقی تصریح کرد: تحقیقات ما نشان داد که میزان نوشیدن آب در ایران از کشورهای همسایه بسیار پایین تر است به گونه ای که مصرف سرانه نوشیدن آب سالم بسته بندی در ایران تنها ۱۲ لیتر بوده که این رقم در ترکیه تا صد لیتر نیز می رسد.
وی با بیان این که سی درصد از مردم ایران به دلیل کم نوشی در معرض خطر هستند، افزود: نمودار فروش آبهای معدنی نشان داد که مشکلات اقتصادی سالهای اخیر در کاهش استفاده از آب معدنی در تاثیر داشته است.