جامع نیوز: رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به حمایت و مشارکت بی‌سابقه مردم برای پروژه‌های عمرانی کربلای معلی گفت: امسال نسبت به سال گذشته شاهد افزایش صددرصدی اعتبارات مردمی بودیم. به گزارش جامع نیوز، پلارک، رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات در طی نشست خبری با اصحاب رسانه سه‌شنبه ۱۳ اسفند در هتل انقلاب […]

جامع نیوز: رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به حمایت و مشارکت بی‌سابقه مردم برای پروژه‌های عمرانی کربلای معلی گفت: امسال نسبت به سال گذشته شاهد افزایش صددرصدی اعتبارات مردمی بودیم.

به گزارش جامع نیوز، پلارک، رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات در طی نشست خبری با اصحاب رسانه سه‌شنبه ۱۳ اسفند در هتل انقلاب برگزار شد با اشاره به مشارکت و حمایت کم‌نظیر مردم در ساخت پروژه‌های عتبات عالیات گفت: امسال نسبت به سال گذشته شاهد افزایش صددرصدی جذب اعتبارات مردمی برای ساخت پروژه‌های عمرانی در عتبات عالیات بودیم که این کمک‌ها شامل پول نقدی، طلاجات و کالاهای مختلف بود.

وی با اشاره به اقدامات ستاد عتبات عالیات در سال ۹۲ عنوان کرد: امسال شاهد بهره‌برداری از پروژه‌های عظیم و گسترده‌ای در شهرهای مختلف عراق بودیم که لحظات زیبا و خاصی را رقم زد، امسال بسیاری از پروژه‌ها به اتمام رسید و اجرای مابقی آنها به صورت روال در حال پی‌گیری است. همچنین بسیاری از پروژه‌های جدید در سال ۹۲ افتتاح شد.

وی با بیان این مطلب که امسال در اربعین حسینی شاهد هجمه بی‌سابقه زایران حرم حضرت اباعبدالله بن حسین (ع) بودیم، گفت: امسال بیش از ۲ میلیون نفر در ایام اربعین به زیارت حرم امام حسین (ع) رفتند که ما را در نحوه اسکان، ساماندهی و پذیرایی دچار مشکل کرد.

پلارک افزود: ستاد بازسازی عتبات عالیات طی برنامه‌ای ضربتی برای حل این موضوع چاره‌ای اندیشیده و با پروژه‌های جهادی مجموعه‌های اسکان نیمه‌دایم را برای استقرار دایمی با ظرفیت بیش از ۲۰ هزار در ایام اربعین حسینی در نظر گرفته است. همچنین پروژه اسکان زایران به ارزش ۹ میلیارد تومان در حال انجام است که امیدواریم در سال جدید این پروژه تمام شود.

وی عنوان کرد: امروز شاهد پایان کار ساخت ضریح حرمین عسگریین هستیم که پروژه‌های جانبی همچون ساخت درب طلا در کنار ساخت ضریح به پایان رسیده که طی روزهای آینده در شهر قم تجمیع و آماده بازدید مراجع تقلید قم قرار می‌گیرد و یکی از خبرهای مسرت‌بخش پایان کار حرمین امامین عسگریین است.

پلارک با اشاره به دیگر پروژه‌های سال ۹۲ تصریح کرد: امسال پروژه سنگ‌کاری داخل رواق امام حسین (ع) نیز به پایان رسید و به مجهزترین و بهترین کلینیک تخصصی حضرت زینب (س) با حضور کادر درمانی ایرانی به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین بیمارستان امام سجاد (ع) در اردیبهشت سال آینده با مدیریت و بهره‌برداری کادر ایرانی آغاز به کار می‌کند.

پلارک با اشاره به پروژه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات در سال ۹۳ تصریح کرد: سال آینده چند پروژه‌ اساسی در دست کار است که مهم‌ترین آن اجرای مرحله دوم صحن مقدس حضرت زهرا (س) به متراژ ۲۲۰ هزار متر خواهد بود که بعد از مسجدالحرام بزرگ‌ترین پروژه‌ عمرانی است که امیدواریم طی ۲ سال آینده تمام شود. همچنین صحن جدید حرم حضرت امام حسین (ع) با نام عقیله بنی‌هاشم به ابعاد ۴۵ هزار متر شروع می‌شود.

وی افزود: صحن بزرگ امام رضا (ع) در حرم امامین جوادین به ارزش ۵۰ میلیارد تومان در سال ۹۳ راه‌اندازی شده و حساس‌ترین طرح که ترفیع گنبد حرم امام حسین (ع) با شکل و سازه جدید است در سال آینده کلید می‌خورد.

پلارک عنوان کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات علاوه بر کشور عراق در اماکن مذهبی کشور سوریه نیز حضور جدی دارد و ضمن حمایت مالی ایرانیان بسیاری از عاشقان اهل بیت (ع) خارج از کشور نیز مبالغ و کمک‌های نقدی خود را به این ستاد ارسال می‌کنند.
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات در پایان خاطرنشان کرد: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۱۴ و ۱۵ اسفندماه سال جاری پنجمین همایش سراسری ستاد بازسازی عتبات عالیات با محوریت ارزیابی اقدامات دوسال گذشته و ارائه گزارش عملکرد و برنامه‌های آتی با حضور مقامات لشکری و کشوری برگزار خواهد شد.

وی افزود: سخنرانان این همایش حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی نایب رییس محترم مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین صدیقی امام جمعه موقت تهران، حجت الاسلام و المسلمین تقوی رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و حجت الاسلام محمدی نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه هستند.

گفتنی است مکان برگزاری همایش در مجتمع آدینه واقع در تهران، بزرگراه آبشناسان، بعد از اتوبان ستاری، خیابان شقایق، کوچه دهم، کوچه بنفشه است.