مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: حداقل حقوق و دستمزد مستمری ‌بگیران در سال آینده‌؛ ۲۵ درصد افزایش یافته است. به گزارش جامع نیوز، دکتر سید تقی نوربخش در نشست خبری با بیان اینکه این افزایش حقوق و دستمزد مستمری بگیران تامین اجتماعی از ۵ فروردین اعمال می شود افزود : لیست متممی را در […]

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: حداقل حقوق و دستمزد مستمری ‌بگیران در سال آینده‌؛ ۲۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش جامع نیوز، دکتر سید تقی نوربخش در نشست خبری با بیان اینکه این افزایش حقوق و دستمزد مستمری بگیران تامین اجتماعی از ۵ فروردین اعمال می شود افزود : لیست متممی را در نظر گرفته‌ ایم تا افرادی که پنجم فروردین حقوق خود را دریافت می‌کنند این افزایش حقوق برای آنها نیز اعمال شود.
وی درباره برنامه ‌ها و اولویت‌های سال آینده این سازمان نیز گفت : بودجه سال ۹۳ سازمان تامین اجتماعی در دی مصوب شد که فردا به تصویب هیئت امنا خواهد رسید .
وی ادامه داد : این در حالی است که بودجه پارسال سازمان در مهر امسال تصویب شد .
نوربخش با بیان اینکه بودجه سال آینده سازمان تامین اجتماعی تفاوت ‌های زیادی با بودجه ‌های سنوات قبل دارد گفت : در بودجه سال ۹۳ امکانات خاصی برای مستمری بگیران به ویژه در بحث مسکن و فرانشیز درمان دیده شده است.
وی افزود : در بحث مسکن مستمری ‌بگیران نیز اقداماتی در بودجه سال آینده دیده شده که برنامه‌های آن در حال پیش بینی شدن است .
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت : رایگان شدن فرانشیز مستمری‌ بگیران در بحث درمان نیز دیگر ویژگی هایی است که در بودجه سازمان تامین اجتماعی دیده شده است.
وی افزود : در بحث یارانه ها نیز برای ما‌به‌التفاوت قیمت ارز یارانه‌ ای در نظر گرفته شده و علاوه بر این طرح‌ های کرامتی برای مراجعه به درمان مستقیم و غیرمستقیم پیش بینی شده است.
نوربخش در ادامه به ابلاغ و اجرای قانون بازنشستگی افراد با کمتر از ۱۰ سال سابقه اشاره کرد و گفت : این قانون به شعب ابلاغ شده و هم اکنون در حال اجراست.
وی درباره بخشودگی جرایم نیز افزود : بر اساس برخی تبصره‌ های سال ۹۲ بخشی از جرایم به حالت قبل بازگشت و جرایم کارفرمایان بخشیده شد .
وی ادامه داد : همچنین موضوع بیمه کارگران ساختمانی نیز در دستور کار قرار گرفت بطوری که ۵۰ هزار نفر از کارگران ساختمانی تا پایان سال جاری زیرپوشش بیمه‌های اجتماعی و درمانی قرار گرفتند.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره بخشنامه ‌مشاغل سخت و زیان آور نیز گفت : این بخشنامه لغو نشده است بلکه مباحثی مطرح بود که به کمیسیون اجتماعی مجلس ارجاع شد تا درباره آن تصمیم گیری شود.
وی افزود : درباره بخشنامه مشاغل سخت و زیان آور فقط بحثی که مطرح بوده توالی و غیر متوالی بودن این مشاغل است که سازمان تامین اجتماعی در این خصوص پیشنهاد کاملا مشخصی به کمیسیون اجتماعی مجلس ارائه کرده است.
وی ادامه داد : امیدواریم سال آینده شاهد تغییراتی در ضوابط این قانون باشیم چرا که تسهیلاتی برای کارکنان مشاغل سخت و زیان آور دیده شده است.

انتهای پیام /*
دیدگاه ها و نظرات
برای ارسال نظرات از فرم پایین صفحه استفاده کنید.
مسئولیت نوشته‌ها بر عهده نویسندگان آنهاست و گذاشتن آنها به معنی تائید نظرات آنها نیست.
فرستنده:
پست الکترونیک:
نظر: