جامع نیوز: بانک صادرات ایران در نخستین روزهای فعالیت بورس در سال جاری عنوان پربازه ترین سهام را در بین بانک های خصوصی از آن خود کرد. به گزارش جامع نیوز، ارزش معاملات سهام این بانک در روز دوشنبه ۱۸فروردین امسال معادل ۳۱ میلیارد و ۹۲۷ میلیون ریال بوده است. بر همین اساس و به […]

جامع نیوز: بانک صادرات ایران در نخستین روزهای فعالیت بورس در سال جاری عنوان پربازه ترین سهام را در بین بانک های خصوصی از آن خود کرد.

به گزارش جامع نیوز، ارزش معاملات سهام این بانک در روز دوشنبه ۱۸فروردین امسال معادل ۳۱ میلیارد و ۹۲۷ میلیون ریال بوده است. بر همین اساس و به روایت اسناد موجود، بانک صادرات ایران یکی از پربازده ترین شرکت های فعال در بورس و پربازده ترین بانک خصوصی بورسی بوده است .این گزارش می افزاید این حجم معاملات بیانگر این است که سهام بانک صادرات ایران یکی از محبوب ترین سهام های تالار معاملات بورسی است و این موقعیت را حفظ خواهد کرد .بر اساس این گزارش سهام این بانک در حال حاضر با P/E معادل ۳۳/۹ یکی از بالاترین P/Eصنعت بانکداری را بخود اختصاص داده است که نشان از خوشبینی فعالان بازار سرمایه به سهام این بانک می باشد . بررسی نوسانات قیمتی سهام بانک صادرات ایران نشان می دهد که قیمت سهام این بانک پس از بازگشایی در تاریخ (۵/۸/۹۲) علیرغم حجم سنگین معاملات تاکنون از کمترین نوسانات قیمتی برخوردار بوده است این در حالی است که بسیاری از سهام شرکتها نوسانات قیمتی شدیدی را در سه ماهه اخیر شاهد بوده اند. وجود ۲۷۰۰ شعبه و واحد بانکی داخلی و ۲۹ شعبه خارجی نشان از پتانسیل بالقوه موجود این بانک بزرگ بوده که موجب گردیده بازار سرمایه نسبت به این سهم همواره مثبت و امید بخش باشد. یکی از دلایل این نگرش مثبت تحقق وعده های ابرازی این بانک به سهامداران خود می باشد بخصوص در توسعه سرمایه گذاری بسیار فعال و قدرت سودآوری آن که عموماً درصد قابل توجه از سود سالیانه این بانک را محقق نموده است .گفتنی است اخیراً نیز برند بانک صادرات ایران به عنوان با ارزش ترین برند در بین بانک های کشور و جزو ۵۰۰ شرکت برتر دنیا از سوی نشریه معتبر بنکر انتخاب و اعلام شده است .