جامع نیوز:توافق‌نامه همکاری بین دو گروه سایپا و چانگان با موضوع سرمایه گذاری مشترک، انتقال دانش فنی و تولید مشترک خودرو، صبح امروز در حضور مهندس “غلامرضا شافعی” رئیس هیات عامل ایدرو بین مدیران ارشد دو گروه امضا و مبادله شد. در مراسم امضای این توافق‌نامه، مهندس شافعی با استقبال از سرمایه‌گذاری مشترک بین دو […]

جامع نیوز:توافق‌نامه همکاری بین دو گروه سایپا و چانگان با موضوع سرمایه گذاری مشترک، انتقال دانش فنی و تولید مشترک خودرو، صبح امروز در حضور مهندس “غلامرضا شافعی” رئیس هیات عامل ایدرو بین مدیران ارشد دو گروه امضا و مبادله شد.
در مراسم امضای این توافق‌نامه، مهندس شافعی با استقبال از سرمایه‌گذاری مشترک بین دو گروه سایپا و چانگان، اظهار داشت: ایران در منطقه جغرافیایی وسیعی با جمعیتی حدود ۳۵۰ میلیون نفر واقع شده که دارای بازار بزرگی است و در عین حال بجز ایران در سایر کشورهای منطقه، خودروساز قابل توجهی وجود ندارد.
وی افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده، در ۱۰ سال آینده سالانه ۳ میلیون خودرو با سرمایه گذاری داخلی و خارجی در کشور تولید و یک میلیون دستگاه آن، صادر خواهد شد.
رئیس هیات عامل ایدرو با اشاره به همکاری‌های موجود بین ایران و کشورهای اروپایی و آسیایی در زمینه خودروسازی تصریح کرد: ترجیح ما این است که با شرکت‌هایی همکاری کنیم که به سرمایه گذاری، انتقال دانش فنی و تکنولوژی به ایران اهتمام داشته باشند.
مهندس شافعی همچنین گفت: در سالهای اخیر، همکاری ایران و چین خصوصا در صنعت خودرو رشد قابل توجهی داشته است.
در ادامه این مراسم، آقای ” لِی ” مدیرعامل گروه چانگان نیز با ابراز خرسندی از حمایت های ایدرو اظهار داشت: تیم مشترکی متشکل از کارشناسان دو گروه سایپا و چانگان تشکیل خواهد شد و نحوه سرمایه گذاری در ایران و توسعه همکاری های دو شرکت در آینده را بررسی خواهند کرد.
وی امضای این قرارداد را نشانه آینده ای خوب برای همکاری ها ذکر کرد و افزود: گروه چانگان با بیش از ۶۰ میلیارد دلار فروش در سال گذشته یکی از برترین خودروسازان چین بوده و سایپا نیز شرکت بزرگی است که از حمایت ایدرو برخوردار است.
مدیرعامل گروه چانگان ضمن تشکر از حمایت های مهندس شافعی خاطرنشان کرد: همکاری سایپا و چانگان در سطح بالایی قرار دارد و مایل هستیم همکاری های مشترک خوبی را در بازار خودروی ایران شکل دهیم.