جامع نیوز: در چهارمین مجمع عمومی عادی سالیانه همراه اول، سود هر سهم ۱۰۸۵ تومان اعلام شد. به گزارش جامع نیوز، چهارمین مجمع عمومی عادی سالیانه و فوق العاده همراه اول صبح روز یکشنبه ۳۱ فروردین ماه با حضور بیش از ۹۴ درصد سهامداران در سالن خلیج فارس پژوهشگاه نیرو برگزار شد. • سود ۱۰۸۵ […]

جامع نیوز: در چهارمین مجمع عمومی عادی سالیانه همراه اول، سود هر سهم ۱۰۸۵ تومان اعلام شد.

به گزارش جامع نیوز، چهارمین مجمع عمومی عادی سالیانه و فوق العاده همراه اول صبح روز یکشنبه ۳۱ فروردین ماه با حضور بیش از ۹۴ درصد سهامداران در سالن خلیج فارس پژوهشگاه نیرو برگزار شد.

• سود ۱۰۸۵ تومانی هر سهم همراه اول

در این مراسم پس از سخنان رئیس مجمع و مدیرعامل همراه اول و استماع گزارش حسابرس و نظرات سهامداران، در خصوص تعیین اعضای حقوقی هیأت مدیره، سود تقسیمی، روزنامه های کثیرالانتشار چاپ آگهی، پاداش و حق جلسه هیأت مدیره تصمیم گیری شد.در جلسه مذکور پس از نظر خواهی از سهامداران حاضر و سخنان تعدادی از اعضای هیأت رئیسه، برای هر سهم ۱۰۸۵ تومان سود در نظر گرفته و مقرر شد سود سهامداران حقیقی از روز دوشنبه یکم اردیبهشت ماه از طریق شعب بانک ملت واریز شود.در پایان مراسم ۵ شرکت مخابرات ایران، مهر اقتصاد نوین ایرانیان، گسترش الکترونیک مبین ایران، مخابرات استان تهران و مخابرات استان اصفهان به عنوان اعضای حقوقی هیأت مدیره معرفی شدند. همچنین روزنامه های دنیای اقتصاد و فناوران برای چاپ آگهی های مجمع همراه اول تعیین شدند.

• گزارش عملکرد هیأت مدیره

در این مراسم مهندس وحید صدوقی مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران، گزارش جامعی از عملکرد سال ۹۲ هیأت مدیره به مجمع سهامداران ارائه کرد.صدوقی با تبریک سال نو و با بیان اینکه سال ۹۲، سال «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» نام گذاری شده است، اظهار داشت: با توجه به شعار امسال و اینکه سال مالی همراه اول ۲۹ اسفندماه است، اولین شرکتی هستیم که در سال جدید مجمع خود را برگزار و در کمترین زمان سود سهام را واریز می کنیم.وی با اشاره به بیست ساله شدن همراه اول گفت: بنا داریم ۱۹ مرداد سال جاری، در بیستمین سالروز عرضه اولین سیم کارت در ایران توسط همراه اول، بیست سالگی همراه اول را جشن بگیریم.صدوقی در ادامه با اعلام اینکه برای اولین بار، گزارش مالی همراه اول از نظر حسابرس هیچ بندی نداشته و با عنوان مقبولیت تأیید شده است، اظهار داشت: این اتفاق با توجه به درآمد حدود ۸ هزار میلیارد تومانی همراه اول در سال ۹۲ قابل توجه است.

• ضریب نفوذ ۷۴ درصدی همراه اول

مدیرعامل همراه اول ضمن تشریح دستاوردهای توسعه بازار و سبد محصولات این شرکت در سال ۹۲ تأکید کرد: از شروع فعالیت اپراتور اول تا سال ۹۱ در مجموع ۳۴ عنوان سرویس و در دو سال اخیر یعنی با تدوین استراتژی همراه نوین، به تنهایی ۳۴ عنوان سرویس به مشترکین عرضه شده است که عزم جدی همراه اول را نشان می دهد.وی افزود: با جذب ۸/۵ میلیون مشترک جدید در سال ۹۲، تعداد مشترکین ثبت شده همراه اول به ۱/۶۴ میلیون رسید. اکنون سهم بازار همراه اول بر اساس اینترکانکشن ۶۳ درصد و بر اساس سیم کارت روشن اول ۶۹ درصد است و ضریب نفوذ آن حدود ۷۴ درصد است. همچنین همراه اول با ۲۷۱ اپراتور در ۱۱۲ کشور قرارداد رومینگ بین الملل دارد.صدوقی ادامه داد: هم اکنون همراه اول از طریق ۱۰ روش مشغول خدمت رسانی به مشترکین خود است. همچنین تعداد دفاتر خدمت رسانی به مشترکین همراه اول معادل نصف تعداد شعب بانکی در کل کشور است که این نکته گستردگی مراکز ارائه خدمات را نشان می دهد.

• رشد مناسب در بازاریابی سازمانی

مدیرعامل اپراتور اول کشور با بیان اینکه مأموریت بخش بازاریابی سازمانی همراه اول، توانمندسازی سازمان ها از طریق مشاوره و ارائه خدمات و راهکارهای ارتباطی روزآمد است، گفت: VPN، APN، کنفرانس تلفنی، سیم کارت سازمانی و بسته های سازمانی تخفیفی از جمله محصولات و خدمات سازمانی راه اندازی شده و در دست اقدام همراه اول است.صدوقی از توسعه فضاهای جدید کسب و کار خبر داد و گفت: همراه اول در سال گذشته حدود ۲۶۰۰ میلیارد ریال در شرکت های تابعه سرمایه گذاری کرده است.وی با معرفی شرکت های تابعه همراه اول اظهار داشت: از سال گذشته همراه اول به عنوان هولدینگ فعالیت خود را ادامه می دهد و هم اکنون با شرکت های تابعه نظیر «نقش اول کیفیت»، «سرمایه گذاری توسعه نور دنا»، «مبین نت» و «جیرینگ» در صحنه حضور دارد.

• پوشش جاده ای سه برابری نسبت به مجموع اپراتورهای دیگر

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران با اشاره به دستاوردهای فنی و توسعه شبکه این اپراتور گفت: تا پایان سال گذشته ۲۴۳۰۰ آنتن تلفن همراه در کشور نصب شده است، ۱۲۳۹ شهر(۱۰۰ درصد)، ۴۳۶۴۱ روستا(۷/۸۶ درصد) و تمام جزایر مسکونی کشور تحت پوشش شبکه همراه اول است. بدین ترتیب ۳/۹۶ درصد از ۷۷ میلیون و ۱۱۴ هزار و ۷۳۴ نفر جمعیت کشور تحت پوشش شبکه این اپراتور هستند.صدوقی افزود: ۲۸۸۰۸ کیلومتر از جاده های اصلی، ۶۷۳۳ کیلومتر از جاده های ریلی، ۲۰۱۵۹کیلومتر از جاده های فرعی(بین فرمانداری) و در مجموع بیش از ۷۰ هزار کیومتر از جاده های کشور تحت پوشش شبکه تلفن همراه بوده که این مقدار حدود ۳ برابر پوشش جاده ای دیگر اپراتورهای تلفن همراه کشور است.وی در ادامه با اشاره به کاهش نرخ قطع مکالمه در شبکه همراه اول، بیان داشت: نرخ قطع مکالمه از ۹۲/۱ در سال ۱۳۸۷ به ۵۲/. در پایان سال ۱۳۹۲ کاهش یافته است. همچنین با افزایش نرخ موفقیت تماس(CSSR) در سال گذشته، این شاخص به ۷۵/۹۸ درصد رسیده است.

•رشد ۲۳ درصدی EPS

مدیرعامل همراه اول از درآمد ۷۹۸۲ میلیارد تومانی حاصل از سرمایه گذاری های تلفیقی گروه در سال ۹۲ و رشد ۱۹ درصدی این شاخص نسبت به سال ۹۱ خبرداد و افزود: سود خالص همراه اول در سال گذشته ۲۲۸۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال قبل از آن ۲۳ درصد رشد را نشان می دهد.صدوقی تصریح کرد: EPS همراه اول نیز نسبت به سال قبل ۲۳ رشد داشته و به ۱۱۰۴ تومان رسیده است.وی در ادامه با اشاره به پرداخت مبالغ پرداختی به دولت طی سال های گذشته اظهار داشت: همراه اول در سال ۱۳۹۱ بیش از ۳۲۲۹ میلیارد تومان به دولت پرداخت کرده است که نسبت به سال ۸۸ (سال واگذاری به بخش خصوصی) رشد ۱۰۲ درصدی را نشان می دهد. همچنین در سال ۱۳۹۲ پرداختی به دولت حدود ۴ هزار میلیارد تومان خواهد شد.صدوقی گفت: در سال گذشته بیش از ۲۷۴۳ میلیارد تومان صرف سرمایه گذاری شده است که این مقدار تا سال ۱۳۹۵ به بیش از ۷۲۵۶ میلیارد تومان برآورد می شود. وی افزود: سرمایه گذاری طی سال های ۹۲ و ۹۳ بیش از ۵/۲ برابر ارزش دفتری کل دارایی های همراه اول در ۱۸ سال گذشته است.

•جایگاه نخست همراه اول در خاورمیانه

صدوقی ضمن برشمردن دستاوردها و افتخارات همراه اول در سال ۹۲ به جایگاه این اپراتور در صنعت تلفن همراه اشاره کرد و گفت: همراه اول از نظر تعداد مشترک در کشور و خاورمیانه اول، در آسیای جنوبی(در بین ۵۸ اپراتور) هشتم و در دنیا(در بین ۱۰۰۳ اپراتور) بیست و پنجم است.وی با بیان اینکه طبق رتبه بندی ۵۰۰ شرکت برتر کشور در سال ۹۲ توسط سازمان مدیریت صنعتی، همراه اول تنها اپراتور تلفن همراه کشور در میان ۱۰ شرکت برتر از نظر ارزش افزوده اقتصادی بوده است، افزود: در این ارزیابی همراه اول از نظر فروش در رتبه بیستم قرار گرفته است.

• افزایش یک درصدی GDP با هر ۱۰ درصد ضریب نفوذ باند پهن

مدیرعامل اپراتور اول با اشاره به استراتژی ۵ ساله همراه اول اظهار داشت: برای دستیابی به ارکان این استراتژی ۱۶ اولویت و ۱۸۴ پروژه تعریف شده که در حال اجرا است.صدوقی در پایان سخنان خود تصریح کرد: در حال رصد دنیا هستیم و با یک دید جهانی بدنبال باند پهن می رویم. تحقیقات نشان می دهد به ازای هر ۱۰ درصد ضریب نفوذ باند پهن، امکان افزایش یک درصدی GDP وجود دارد. همچنین با جذب هر ۱۰۰۰ نفر مشترک باند وسیع ۸۰ شغل ایجاد می شود. در سال ۲۰۱۳ میلادی ۲۳۰ شرکت در ۸۸ کشور شبکه LTE را راه اندازی کرده اند. دنیا در حال تحول است و ما نیز نباید از این تحولات عقب بیفتیم. تمرکز همراه اول در سال ۹۳ در راستای رسیدن به چشم انداز، راه اندازی سرویس باند پهن است.

• افزایش سرمایه ۹۷ درصدی همراه اول

پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه همراه اول، مجمع عمومی فوق العاده نیز برگزار شد که طی آن پیشنهاد هیأت مدیره جهت افزایش سرمایه ۳/۹۷ درصدی مورد تصویب قرار گرفت.