جامع نیوز: شرکت ال‌جی امروز اعلام کرد که صفحه نمایش ۵.۵ اینچی Quad HD (QHD) AH-IPS LCD panel ساخت این شرکت برای تلفن‌های هوشمند، به عنوان صفحه نمایش QHD پس از گذراندن آزمایشات مربوط به سازمان NEMKO تائید شد. سازمان بین المللی نروژی NEMKO ، به آزمایش و ارائه تائیدیه محصولات الکترونیکی مشغول است. این […]

جامع نیوز: شرکت ال‌جی امروز اعلام کرد که صفحه نمایش ۵.۵ اینچی Quad HD (QHD) AH-IPS LCD panel ساخت این شرکت برای تلفن‌های هوشمند، به عنوان صفحه نمایش QHD پس از گذراندن آزمایشات مربوط به سازمان NEMKO تائید شد. سازمان بین المللی نروژی NEMKO ، به آزمایش و ارائه تائیدیه محصولات الکترونیکی مشغول است. این تائیدیه زمان کوتاهی پیش از رونمائی پنل جدید Quad HD LCD که به زودی با تلفن هوشمند آتی ال‌جی عرضه خواهد شد، در نیمه اول سال اعطا می‌شود.
پنل تائید شده ۵.۵ اینچی QHD AH-IPS LCD دارای ۲۵۶۰ x1440 پیکسل است که این مقدار، چهار برابر رزولوشن پنل‌های HD و ۱.۸ برابر پنل Full HD است. همچنین این پنل با داشتن ۵۳۸ پیکسل در هر اینچ، استاندارد بازتولید رنگهای RGB را صد در صد رعایت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند.
این محصول که به زودی به تولید انبوه خواهد رسید، عملکردی بهتر از سایر پنل‌های موجود تلفن هوشمند ارائه می‌دهد. این یک پنل فوق باریک است که ضخامت آن فقط ۱.۲ میلی متر بوده و لبه‌ای ۱.۱۵ میلی متری دارد که باریک‌ترین از نوع خود بوده و ۰.۰۵ میلی متر کمتر از پنلی است که سال گذشته ارائه شده‌است.
به علاوه، میزان روشنایی آن با پنل Full HD برابر است. به دلیل تعداد پیکسل‌های بیشتر، به سختی می‌توان در پنل‌هائی با رزولوشن بالاتر ضریب نفوذ را افزایش داد. با این وجود، صفحه نمایش ال‌جی ضریب نفوذ را از طریق ارتقاء طراحی ساختار پیکسل‌ها و ضریب دیافراگم در LTPS صفحه پشتی، افزایش داده و موفق شده که به روشنایی بیشتر دست پیدا کند.
صفحه نمایش Quad HD ، به دلیل برخورداری از تعداد زیادی پیکسل، تصاویری با رنگ‌ها و کنتراست بالاتر از صفحه نمایش‌های معمولی خلق می‌کند. این بدان معناست که تصاویر و فیلم‌هائی با رزولوشن بالا در فرمت Blu-ray به طور زنده و واقعی قابل مشاهده‌اند. هنگامی که با جستجو در اینترنت و کار کردن بر روی فایل‌های متعدد، حجم حروف و تصاویر زیاد می‌شود، این صفحه نمایش می‌تواند آنها را بدون بهم ریختنشان بخواند.
نایب رئیس و مدیر گروه توسعه صفحه نمایش موبایل و IT ال‌جی ابراز داشت : ” این محصول آرزوی کیفیت اصلی صفحه نمایش‌ تلفن‌های هوشمند با رزولوشن بالا و طراحی باریک را محقق می‌کند و معتقدم که کاربران می‌توانند با این صفحه نمایش از تصاویر واضحی که به زندگی واقعی نزدیک است لذت ببرند. صفحه نمایش ال‌جی همواره مدعی رهبری فناوری در بازار صفحه نمایش با رزولوشن فوق‌العاده بالا خواهد ماند. این رزولوشن بالاتر از ppi 500 خواهد بود، که امسال به موفقیت خواهد رسید.
طبق گفته DisplaySearch انتظار می‌رود صادرات صفحه نمایش‌ تلفن‌های فوق هوشمند بر پایه LTPS صفحه پشتی در سال جاری تا ۸۷۰ میلیون قطعه افزایش یابد و سال آینده به ۹۴۰ میلیون قطعه برسد. این محصولات قرار است مزیت رقابتی مناسب را در رسته محصولات فوق هوشمند که اندازه بزرگ ، رزولوشن بالا و مصرف انرژی پائین عوامل اصلی هستند، ایجاد کند.