جامع نیوز:آیین امضای تفاهم نامه همکاری ستاد بازسازی عتبات عالیات و موسسه مالی و اعتباری کوثر برگزار شد. به گزارش جامع نیوز، حسن پلارک در این مراسم که با حضور اعضای کارگروه بانکی ستاد و مدیران موسسه مالی و اعتباری کوثر و اصحاب رسانه برگزار شد گفت: ستاد بازسازی با هدف تجمیع و ساماندهی نذورات […]

جامع نیوز:آیین امضای تفاهم نامه همکاری ستاد بازسازی عتبات عالیات و موسسه مالی و اعتباری کوثر برگزار شد.
به گزارش جامع نیوز، حسن پلارک در این مراسم که با حضور اعضای کارگروه بانکی ستاد و مدیران موسسه مالی و اعتباری کوثر و اصحاب رسانه برگزار شد گفت: ستاد بازسازی با هدف تجمیع و ساماندهی نذورات مردمی و ارائه خدمات مناسب به زائرین حرمهای مطهر از سال ۸۱ آغاز به کار کرده و بیش از ۱۵۰ پروژه را در اعتاب مقدسه اجرا کرده است.
وی ضمن برشماری پروژه های بهره برداری شده و در دست اجرا اذعان داشت: اغلب این طرحها در بازه ی فعالیتهای کوتاه مدت و میان مدت بوده و فاز بلند مدت که شامل طرحهای توسعه ای است از دو سال گذشته آغاز شده و تمرکز ستاد بر روی این پروژه ها در نجف، کربلا و کاظمین قرار دارد.
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه مشارکت هموطنان در این مسیر همواره راهگشا و چشمگیر بوده است گفت: در سنوات قبل نحوه های مشارکت مردم اغلب به صورت واریز مستقیم بوده ولیکن ستاد تلاش کرده است با تفاهم با بانک های مختلف روشهای مشارکت را افزایش دهد. به همین منظور با مجموعه ی مالی و اعتباری کوثر در غالب تفاهم نامه همکاری خواهیم کرد.
وی ادامه داد: موضوع این تفاهم نامه ایجاد زمینه و بستر مناسب جهت همراهی بیشتر هموطنان در امر مرمت، بازسازی و توسعه عتبات عالیات در کشور عراق است که امیدواریم با توجه به سبقه ارادت و علاقه موسسه اعتباری کوثر به اهل بیت همکاران هر دو مجموعه سریعتر به جمع بندی نهایی در ابلاغ روشها برسند.
در ادامه این آیین نیز مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری کوثر ضمن تبریک فرا رسیدن ایام عید فطر اظهار داشت: اعتقاد به فرهنگ شیعه به عنوان فرهنگ برتر ضرورت اقدام در حفظ و اشاعه آن را دو چندان می نماید و همانگونه که شیعیان در طول تاریخ با جانبازی و فداکاری های بسیار در نشر عقاید آن تلاش کرده اند ما نیز به ویژه به جهت میسور بودن آن در عصر حاضر باید از هیچ کاری دریغ نکنیم.
رضایی خاطرنشان کرد: امیدواریم این مجموعه از سایر موسسات ونهادهای مالی در زمینه مشارکت در توسعه اعتاب مقدسه پیشی گرفته و بتوانیم در هر حرم مطهر از اعتاب مقدسه مشارکت نموده و در صحن، رواق و یا هر اثر متعلق به این حرمها نشانی از مشارکتهای این موسسه ثبت شود.
در پایان این مراسم نیز تفاهم نامه همکاری به امضاء طرفین رسیده و مبادله شد.