جامع نیوز:مدیر عامل بیمه ایران گفت : برای سال ۹۳، فروش ۱۰۰ هزار میلیارد ریالی را هدف قرار داده ایم که از طریق مشارکت با سایر شرکت های بیمه، افزایش کیفیت خدمات و سرمایه گذاری موثر در سایر حوزه ها از جمله گردشگری، ساخت و ساز و فناوری اطلاعات در صدد عملیاتی کردن آن هستیم […]

جامع نیوز:مدیر عامل بیمه ایران گفت : برای سال ۹۳، فروش ۱۰۰ هزار میلیارد ریالی را هدف قرار داده ایم که از طریق مشارکت با سایر شرکت های بیمه، افزایش کیفیت خدمات و سرمایه گذاری موثر در سایر حوزه ها از جمله گردشگری، ساخت و ساز و فناوری اطلاعات در صدد عملیاتی کردن آن هستیم .
به گزارش جامع نیوز، محمود امرالهی ، مدیرعامل بیمه ایران در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت هفته دولت برگزار شد، خاطر نشان کرد: بیمه ایران در حوزه های مختلفی مبادرت به سرمایه گذاری کرده که از آن جمله می توان به هلدینگ سرمایه گذاری در حوزه های انرژی شامل نفت، گاز، پتروشیمی،پالایش،انرژی باد و خورشیدی و همچنین حوزه فناوری اطلاعات، گردشگری ، ساخت و ساز و بورس اوراق بهادار اشاره کرد.
وی از ارایه خدمات بیمه شخص ثالث به صورت آنلاین و سراسری در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: در راستای تحقق استراتژی شفافیت، افزایش کیفیت خدمات و همچنین نظارت مطلوب فنی و مالی بر شرکت، ارایه خدمات آنلاین در دستور کار قرار گرفته و پروژه مذکور مراحل نهایی خود را طی می کند.
امرالهی، همچنین با بیان اینکه فروش بیمه به صورت الکترونیکی در دستور کار این شرکت قرار گرفته، تصریح کرد: در آینده ای نزدیک همچنین بیمه پذیران این شرکت قادر خواهند بود از طریق تلفن همراه، نسبت به تمدید قرارداد بیمه ای خود اقدام کنند.
مدیرعامل بیمه ایران، با اشاره به سهم ۵۰ درصدی بیمه ایران از بازار بیمه کشور، گفت: در حال حاضر ۲۹ شرکت بیمه خصوصی در عرصه صنعت بیمه کشور، خدمات ارایه می دهند و شرکت بیمه ایران در تلاش است تا فعالیت های بیمه ای خود را از حالت رقابتی به حالت مشارکتی در آورد و به این ترتیب با همکاری با سایر شرکت ها، عملکردی موثرتر داشته باشد.
وی در خصوص میزان مطالبات شرکت بیمه ایران نیز گفت: میزان مطالبات این شرکت در حدود ۲۴ هزار میلیارد ریال است که با پیگیری های صورت گرفته در حال کاهش این مطالبات هستیم.
امرالهی در پاسخ به سوالی مبنی بر گلایه مردم از بالا بودن میزان بیمه شخص ثالث نیز گفت: بیمه شخص ثالث یک رشته زیانده است و همواره از سایر رشته های بیمه ای سوبسید می گیرد، ضمن اینکه بالا بودن قیمت تمام شده بیمه شخص ثالث باعث شده که نتوانیم به شکل موثری پاسخگویی تقاضا و خواست جامعه باشیم.
وی با بیان اینکه دو عامل مهم در زیانده بودن این رشته موثر بوده ، گفت: رشد دیه در سال های گذشته و نیز عوارضی که به مبلغ بیمه پایه اضافه می شود منجر به افزایش قیمت تمام شده شخص ثالث می شود و ما نیز مشتاق هستیم که بتوانیم قیمت تمام شده بیمه شخص ثالث را کاهش دهیم و طبیعتا افزایش تقاضای بیمه منجر به افزایش سودآوری شرکت خواهد شد.
مدیر عامل بیمه ایران، اظهار داشت: ۲۵ درصد عوارضی که باعث افزایش قیمت نهایی می شود شامل پنج درصد حق بیمه به صندوق تامین خسارت بدنی، ۱۰ درصد حق بیمه به نیروی انتظامی و ۱۰ درصد نیز حق بیمه به وزارت بهداشت است و در صورت کاهش این عوارض، قیمت تمام شده بیمه شخص ثالث نیز کاهش خواهد یافت.