جامع نیوز: هفتمین کنفرانس بین‌المللی تجارت جهانی، مبلمان، طراحی، هنر، دکوراسیون و صنایع وابسته روز گذشته در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد. به گزارش جامع نیوز، اکبر ترکان، دبیر شورای عالی مناطق آزاد در این همایش که با حضور طراحان برتر دنیا برگزار شد، با بیان اینکه سرمایه‌گذاران صنعت مبلمان می‌توانند از […]

جامع نیوز: هفتمین کنفرانس بین‌المللی تجارت جهانی، مبلمان، طراحی، هنر، دکوراسیون و صنایع وابسته روز گذشته در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد.
به گزارش جامع نیوز، اکبر ترکان، دبیر شورای عالی مناطق آزاد در این همایش که با حضور طراحان برتر دنیا برگزار شد، با بیان اینکه سرمایه‌گذاران صنعت مبلمان می‌توانند از مزیت‌های مناطق آزاد برای تولید صنعتی مبلمان و صادرات استفاده کنند، گفت: سرمایه‌گذاران صنعت مبلمان در صورت استفاده از مزیت‌های مناطق آزاد با موانعی مانند قانون مالیات، گمرک و یا ویزا مواجه نخواهند بود. وی با اشاره به این‌که ایران هنوز در راستای تولید صنعتی مبلمان قدم برنداشته است افزود: هنوز تولید این هنر صنعت در کشور ما دستی و تک ساز است و می طلبد تا در کنار روش های سنتی تولید صنعتی را هم در پیش بگیریم. وی تصریح کرد:این در حالی است که کشورهای منطقه و اطراف ترکیه وارد تولید صنعتی مبلمان شده و صادرات خوبی در این زمینه دارند.دبیر شورای عالی مناطق آزاد با اشاره به ضرورت ایجاد شهرک‌ صنعتی مبلمان در اطراف تهران اظهار داشت: این تصمیم که شهرک‌ صنعتی مبلمان در اطراف تهران ایجاد شود و دانشکده و دفاتر طراحی مبلمان تاسیس شود تصمیم بسیار خوبی است و حتی از صنعت گران این حوزه دعوت می‌کنیم تا درمناطق آزاد سرمایه‌گذاری کنند. دبیر شورای عالی مناطق آزاد مزیت های سرمایه‌گذاری و صادرات در مناطق آزاد را تشریح کرد و گفت: معافیت از مالیات، قوانین گمرکی، مستثنی بودن از قانون کار و قانون پول و بانک کشور و عدم نیاز به ویزا پنج مزیت مناطق آزاد است که می تواند مورد توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران دراین حوزه باشد. ترکان، با اشاره به اینکه در حال حاضر به دلیل این که دو سال راکد را پشت سر گذاشته‌ایم و نرخ رشد اقتصادی کشور منفی بود، خاطر نشان کرد: قدرت خرید مردم کاهش یافته است در نتیجه قسمت‌هایی که خلی نیاز ضروری مردم نیست از سبد خانواده حذف می شود که در نتیجه تقاضا را در بازار داخل کم می کند. وی یکی از راهکارهای رونق صنعت مبلمان کشور را حرکت به سمت بازارهای خارجی دانست و افزود: البته تمام این ها مستلزم تخصیص تطبیق دادن این هنر صنعت با مهندسی و فن‌آوری روز دنیا است. گفتنی است؛ مهمانان برجسته ای در این همایش حضور داشتند که از مهم‌ترین و برجسته‌ترین آنان لوئیجی کولانی از بزرگترین طراحان جهان در حوزه‌های مختلف صنعتی و هنری بود. همچنین حضور کورت ورمولن یکی از نخبگان نورپردازی دنیا از کشور بلژیک، پروفسور جان بارنارد از انگلستان و … به برنامه‌های علمی این کنفرانس اعتبار ویژه‌ای بخشید.