جامع نیوز:شرکت مخابرات استان تهران در نمایشگاه تلکام امسال در کنار ارائه سرویس های مختلف ویدئو کنفرانس را نیز ارائه خواهد کرد. به گزارش جامع نیوزازستاد خبری پانزدهمین نمایشگاه ، ویدئو کنفرانس فناوری است که افراد در مکان های مختلف با فواصل متفاوت را قادر می سازد تا صوت و تصویر همدیگر را به صورت […]

جامع نیوز:شرکت مخابرات استان تهران در نمایشگاه تلکام امسال در کنار ارائه سرویس های مختلف ویدئو کنفرانس را نیز ارائه خواهد کرد.

به گزارش جامع نیوزازستاد خبری پانزدهمین نمایشگاه ، ویدئو کنفرانس فناوری است که افراد در مکان های مختلف با فواصل متفاوت را قادر می سازد تا صوت و تصویر همدیگر را به صورت زنده دریافت و همانند جلسات حضوری، با یکدیگر ارتباط و تبادل نظر کنند.

ویدئو کنفرانس می تواند با امکانات افزوده دیگری مانند تبادل اسناد و مدارک،اشتراک در تهیه مدارک،ارسال عکس ها و غیره همراه باشد.

به واسطه این سرویس و با کمک یک بستر مخابراتی مناسب ارتباط صوتی و تصویری بین دو یا چند نقطه به طور همزمان برقرار می شود.این شبکه با برقراری ارتباط صوتی و تصویری زنده امکان ارائه خدمات برای برگزاری هرگونه گردهمایی از قبیل جلسات اداری،کلاس های آموزشی،سمینارهای علمی،مراسم افتتاح از راه دور و مراسمی از این قبیل را فراهم می کند.

از جمله مزایای استفاده از این سرویس می توان به صرفه جویی در زمان و هزینه ها اشاره کرد.چرا که با بکار گیری این سرویس امکانی ایجاد می شود تا با برقراری جلسات ویدئویی به صورت زنده،صرفه جویی قابل ملاحظه ای در وقت و هزینه های مربوط به جابجایی فیزیکی افراد ایجاد کرد.در واقع از این طریق مخارجی مانند ایاب و ذهاب ،تهیه سالن،پذیرایی و مواردی از این دست کاهش پیدا می کند.همچنین در زمانی که برای تهیه اخذ بلیط،سفر،اقامت و رفع خستگی های ناشی از آن صرف می شود نیز صرفه جویی قابل توجهی صورت خواهد گرفت.

از سوی دیگر امکان آموزش از راه دور از دیگر مزایایی است که با بهره گیری از این سرویس حاصل می شود.علاوه بر این نبود محدودیت در تعداد دانش پژوهان در کلاس ها،نبود محدودیت زمان و مکان،پرسش و پاسخ مستقیم و محاوره ای،جذب استادانی که به واسطه کمبود وقت امکان حضور در مراکز علمی مختلف را ندارند،کاهش هزینه های دانش پژوهان،برقراری سریع همایش یا کنفرانس در مواقع اضطراری،برقراری ارتباط زنده با تمام نقاط جهان،تسریع در تصمیم گیری،امکان حضور در جلسات متعدد کاری در یک روز،سهولت دسترسی به اعضا و امکان مشارکت بیشترمدیران،متخصصان و اعضای تصمیم گیرنده در جلسات،بررسی سریع پیشنهادها،نتایج حاصله و نظرات،رفع مخاطرات ناشی از سفر،استفاده بهینه از منابع انسانی و مدیریت بر آنها،دسترسی سریع به اطلاعات،مدارک و یافته های علمی،تعامل و تبادل اطلاعات با سازمانها و شرکت ها و دانشگاه های بین المللی ،و ایجاد پل ارتباطی سریع و ایمن در حوزه های مختلف با گستردگی جغرافیایی بالا از دیگر مزیت هایی است که با استفاده از سرویس ویدئو کنفرانس می توان از آنها بهره مند شد.

همچنین این سرویس کاربردهای متعدد دیگری نیز دارد که از میان آنها می توان به مواردی چون ایجاد امکان برقراری جلسات از طریق ارتباط زنده تصویری در میان سالن های کنفرانس در محل های متعدد اشاره کرد.

امکان آموزش از راه دور،برگزاری مراسم اختتامیه همزمان در اماکن مختلف،برگزاری سمینارها و کنفرانس های مهم داخلی و خارجی،بازاریابی و تجارت از راه دور شامل معرفی محصولات و خدمات،گزارش از راه دور،پزشکی از راه دور و برگزاری مجامع مالی و حسابداری از دیگر امکان هایی است که توسط این سرویس و بهره گیری از آن به وجود می آید.