جامع نیوز:در یازدهمین دوره ارزیابی ملی کیفیت ایران که به مناسبت روز ملی کیفیت از سوی سازمان ملی استاندارد ایران برگزار شد؛ شرکت انتقال داده های آسیاتک در سومین دوره ارزیابی در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان شرکت برتر شناخته شد. به گزارش جامع نیوزازروابط عمومی شرکت انتقال داده های آسیاتک، در این […]

جامع نیوز:در یازدهمین دوره ارزیابی ملی کیفیت ایران که به مناسبت روز ملی کیفیت از سوی سازمان ملی استاندارد ایران برگزار شد؛ شرکت انتقال داده های آسیاتک در سومین دوره ارزیابی در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان شرکت برتر شناخته شد.
به گزارش جامع نیوزازروابط عمومی شرکت انتقال داده های آسیاتک، در این همایش که از سوی سازمان ملی استاندارد ایران برگزار شد، پس از ارزیابی شرکت های ارایه دهنده خدمات، براساس مدل تعالی سازمانی EFQM، آسیاتک موفق به کسب عنوان برترین شرکت ارایه دهنده خدمات در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات شد.
در این مراسم که با حضور نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد، دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی، دکتر محمد شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهور، دکتر رضا رحمانی رییس کمیسیون صنایع و معادن و جمع کثیری از مدیران شرکت ها برگزار شد، پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به اینکه قصد داریم نرخ کیفیت را برای تولیدات و خدمات کشور تعیین کنیم، گفت: هدف از برگزاری این همایش ارزیابی کالاها و خدمات است تا بتوانیم گام‌های خوبی برای جلب رضایت مردم برداریم.
وی در ادامه درباره نحوه تفکیک بین بخش دولتی و خصوصی در این ارزیابی گفت: تفکیکی در این بخش وجود ندارد و ارزیابی عملکرد سازمان‌های متقاضی با توجه به طراحى، تولید و عرضه محصول و ارائه خدمت با توجه به معیارهای مدل انجام می شود. اما ممکن است در برخی خدمات که برای مردم اهمیت دارد، ارزیابی کیفیت به شکل الزام هم صورت گیرد.
لازم به ذکر است این جایزه شامل سطوحی است که برای تعیین آنها ارزیابی همه جانبه و کاملی از فعالیت‌های عملیاتی و کیفی سازمان در ارتباط با محصول از جمله پایداری تولید و خدمات آن و مطابقت با نیازمندی‌های مشتریان و سایر ذینفعان انجام می‌شود. در طراحی مدل جایزه ملى کیفیت ایران به مفاهیم، اصول و مبانی ارزشی و کاربردی کیفیت توجه خاص مبذول شده است.
گفتنی است مدل تعالی سازمانی EFQM یک استاندارد اروپایی است که به عنوان ابزاری قوی برای سنجش میزان استقرار سیستم ها در سازمان های مختلف بکار گرفته می شود.