جامع نیوز:نایب رییس مجلس شورای اسلامی با جمعی از اعضای شورای شهر و سران عشایر شیعه و سنی شهر مدائن کشور عراق و تولیت حرم سلمان فارسی دیدار و گفت‌وگو کرد. به گزارش جامع نیوز، حجت الاسلام ابوترابی فرد در این دیدار که با حضور اعضای ستاد بازسازی عتبات عالیات همراه بود، گفت: وحدت اقوام، […]

جامع نیوز:نایب رییس مجلس شورای اسلامی با جمعی از اعضای شورای شهر و سران عشایر شیعه و سنی شهر مدائن کشور عراق و تولیت حرم سلمان فارسی دیدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش جامع نیوز، حجت الاسلام ابوترابی فرد در این دیدار که با حضور اعضای ستاد بازسازی عتبات عالیات همراه بود، گفت: وحدت اقوام، پیروان ادیان و مذاهب مختلف در عراق، مهمترین عامل مبارزه و غلبه بر گروه های تکفیری تروریستی است.
وی با اشاره به مناسبات دوستانه و برادرانه میان دو کشور گفت: قرابت فرهنگی و دینی عامل مهمی در توسعه همه جانبه همکاری های برادرانه جمهوری اسلامی ایران و عراق است که باید از آن به نفع دو ملت استفاده کرد از طرفی دیگر رایزنی های رو به گسترش مقامات دو کشور نویدبخش فصل نوینی در تاریخ روابط دو کشور است.
نایب رئیس مجلس همچنین با اشاره به نقش مرجعیت عراق در مبارزه مردم این کشور با گروه های تروریستی افزود: نقش مرجعیت عراق در مبارزه متحد و منسجم مردم با گروه های تروریستی بر کسی پوشیده نیست همچنین جمهوری اسلامی ایران با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب همچنان در کنار مردم عراق در مبارزه علیه تندروی و افراطی گری ایستاده است.
در این دیدار آقای ابوزهرا تولیت حرم سلمان فارسی و برخی سران طوایف در سخنانی با اشاره به نقش شخصیت هایی چون سلمان فارسی در وحدت میان مسلمانان تاکید کردند: تاریخ نشان داده که علما و رهبران دینی نقش متمایز و موثری در ایجاد وحدت و همدلی میان مسلمانان دارند و در دوران معاصر نیز وحدت ایجاد شده میان پیروان ادیان و مذاهب مختلف در جمهوری اسلامی ایران و عراق بر مبنای همین محور است.
ایشان در پایان ضمن قدردانی از همکاری جمهوری اسلامی ایران با دولت و ملت عراق در مبارزه با تروریسم اعلام کردند: دولت و ملت عراق یقینا قدردان دوستان و برادران خود که در تنگناها در کنار آنها بوده اند خواهد بود.
در این جلسه همچنین از تلاشهای صورت گرفته برای بازسازی حرمهای مطهر ائمه معصوم و حرم سلمان فارسی توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات که به تازگی آغاز شده است تشکر شد.
شایان ذکر است که تولیت حرم سلمان فارسی به همراه هیاتی از علما و سران طوایف اهل سنت وشیعه عراق در سفر خود به ایران از شهرهای مختلف تهران، اصفهان، قم و مشهد بازدید کردند. این هیات از موزه خانه ملت نیز بازدید به عمل آوردند.