جامع نیوز:معاون خدمات شهری شهرداری تهران از حضور یک و نیم میلیون نفر زائرایرانی در کربلا و خدمات دهی دو هزارکارگر شهرداری تهران برای رفت و روب و نظارت دراربیعن حسینی خبرداد و گفت:ده هزار کاور در بین مردم توزیع می شود. به گزارش جامع نیوز، مجتبی عبداللهی با بیان اینکه در روز اربعین مراسمی […]

جامع نیوز:معاون خدمات شهری شهرداری تهران از حضور یک و نیم میلیون نفر زائرایرانی در کربلا و خدمات دهی دو هزارکارگر شهرداری تهران برای رفت و روب و نظارت دراربیعن حسینی خبرداد و گفت:ده هزار کاور در بین مردم توزیع می شود.

به گزارش جامع نیوز، مجتبی عبداللهی با بیان اینکه در روز اربعین مراسمی درمیدان امام حسین(ع) درشهر تهران برگزار می شود، گفت: عزاداران حسینی ازمیدان امام حسینی(ع) تاحرم حضرت عبدالعظیم به طول ۱۴ کیلومتر پیاده روی خواهند کرد.
وی با بیان اینکه به دلیل عشق و علاقه مردم به امام حسین(ع) وحضرت ابالفضل العباس(ع) هر ساله شاهد حضور مردم در مرزها هستیم، اشاره کرد: امسال نیز پیش بینی می شود ۱.۵ میلیون زائرایرانی برای زیارت حریمین شریفین به کربلا اعزام شوند. درهمین ارتباط شهرداری تهران در مرزهای شلمچه، چزابه و مهران خدماتی همچون تامین امکانات اولیه در مرزها را برعهده گرفته است .
وی با بیان اینکه به همین منظور باغ موزه دفاع مقدس باکمک مناطق ۴،۵و ۶ خدمات رسانی به زائران را بر عهده گرفته است خاطر نشان کرد: منطقه ۴ درمرز چزابه ، منطقه ۵ درمرز مهران و منطقه ۶ در شملچه خدمات دهی خواهند کرد. همچنین سرویس های بهداشتی ، ایستگاه های صلواتی ، مخازن زباله ونظافت مرزها توسط این مناطق صورت می پذیرد .
معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه اقداماتی نیز توسط بسیج شهرداری تهران درارتباط با خدمات دهی در مرزها صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: بخشی ازمردم از نجف کربلا و برخی دیگر نیز از مرکز به کربلا مشرف می شوند که براساس روال سالهای گذشته مردم مسلمان عراق نیز از محور نجف به کربلا ، محوربابل به کربلا و محور حله به کربلا پیاده روی می کنند .
معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه امسال نیز ۱۵ تا ۲۰ میلیون عراقی درمراسم اربعین حسینی حضور خواهند داشت ادامه داد: به همین منظور در محورنجف به کربلا چادر هایی برای پذیرایی از زائران برپا شده است و با احداث سازه هایی درمسیر ۶۰ تا ۷۰ کیلومتری اصولا جای خالی درمسیر دیده نمی شود .این در حالی است که زائران بعدازپیاده روی در چادر ها به استراحت می پردازند وصاحب چادر ها و موکب ها از استانها وشهرهای مختلف به اقدام به برپا کردن چادرهای پذیرایی می کنند تا با ناهار ،شام وغذای نذری از زائران پذیرایی کنند.
وی با بیان اینکه به همین منظور درطول این مسیر بسیج شهرداری تهران نیز اقدام به برپاکردن چادرهایاستراحت کرده است اضافه کرد: در جلسه ای که با استاندار کربلا داشتیم کارهای مدیریتی به دست شهرداری تهران سپرده شد زیرا نظافت ورودی شهر کربلا وضعیت مناسبی ندارد .
عبداللهی با اشاره به اینکه براساس توافقات ۲ هزارکارگرخدمات شهری در این ایام به شهروندان خدمات دهی خواهند کرد اظهارداشت: اعزام تعدادی خودرو و ماشین آلات و تجهیزات اعم از جارو ، بیل و مخزن زباله امروز به سوی مرزها اعزام می شود.
معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه ده هزارکاور با نوشته “خادم الحسین و بلدیه طهران” تعبیه شده است خاطرنشان کرد: زائران داوطلب می توانند باپوشیدن این کاورها در نصف روز زباله های مسیر را جمع آوری کنند و این درحالی است که تنها هزینه اتوبوس از زائران دریافت می شود .عبداللهی با بیان اینکه در ۲۸ صفر نیز امکان خدمات دهی به مرزها را خواهیم داشت اشاره کرد: دراین ایام نیز می توانیم به زائران نجف در شهادت امام حسن مجتبی(ع) خدمات رسانی کنیم .وی با بیان اینکه نظافت ورودی های شهر کربلا در دستورکارقرارگرفته است در پایان گفت: از ۱۷ تا ۲۳ آذرماه به مدت یک هفته تیم خدمات شهری شهرداری تهران ، خدمات دهی خود را آغاز خواهد کرد