جامع نیوز:رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات : آیین رونمایی از صندوقهای مضجع امامین جوادین علیهما السلام فردا در مشهد مقدس برگزار می شود. به گزارش جامع نیوز، حسن پلارک در این باره گفت: همزمان با میلاد فرخنده باب الحوائج مراسم رونمایی از این اثر ارزنده هنرمندان خاتم کار ایرانی در مشهد مقدس برگزار خواهد شد. […]

جامع نیوز:رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات : آیین رونمایی از صندوقهای مضجع امامین جوادین علیهما السلام فردا در مشهد مقدس برگزار می شود.
به گزارش جامع نیوز، حسن پلارک در این باره گفت: همزمان با میلاد فرخنده باب الحوائج مراسم رونمایی از این اثر ارزنده هنرمندان خاتم کار ایرانی در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: کار طراحی و ساخت این صندوقها که توسط هنرمندان درودگر و خاتم کار استان فارس در سال ۹۰ در شیراز آغاز شد و بعدها در کارگاه امامزاده سید محمد، در جوار حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) ادامه یافت.
رییس ستاد بازسازی عتبات با اشاره به منابع تامین مالی ساخت این صندوقها گفت: نذورات و کمکهای اهدایی مردمی منبع تامین هزینه ساخت این اثرها بوده که رقمی معادل ۸۳۰ میلیون تومان است.
وی با بیان اینکه این طرح بنا به درخواست تولیت حرم مطهر امامین جوادین انجام شده گفت: صندوقها در ابعاد ۳.۷۵* ۱.۷۰* ۱.۴۶ متر و از چوب ساج ، عناب، فوفل، سیم برنج و استخوان شتر رنگ شده تهیه شده و طرح آنها شامل خاتم با گره های ۹،۵،۷،۸ و۱۴ و منبت کاری اسماء الحسنی و ائمه معصوم علیهم السلام است.
لازم به ذکر است که این مراسم فردا در حرم مطهر رضوی برگزار می شود.