جامع نیوز: معاون شهردار تهران گفت: از مجموع ۱۹۵ و نیم میلیارد تومان بودجه مصوب مترو، تنها ۹۵ میلیارد آن پرداخت شده است، که اگر با این اعداد و ارقام پیش برویم ۲۵۰ سال طول می کشد تا مترو پایتخت تکمیل شود. به گزارش جامع نیوز، سید جعفر تشکری هاشمی افزود: با توجه به عدد […]

جامع نیوز: معاون شهردار تهران گفت: از مجموع ۱۹۵ و نیم میلیارد تومان بودجه مصوب مترو، تنها ۹۵ میلیارد آن پرداخت شده است، که اگر با این اعداد و ارقام پیش برویم ۲۵۰ سال طول می کشد تا مترو پایتخت تکمیل شود.

به گزارش جامع نیوز، سید جعفر تشکری هاشمی افزود: با توجه به عدد مصوب مجلس شورای اسلامی، تنها دو کیلومتر و با عنایت به رقم پرداخت شده از سوی دولت تا این تاریخ، تنها یک کیلومتر مترو می‌توان ساخت و این در شرایطی است که مدیریت شهری قول ساخت سالیانه ۳۰ کیلومتر متروی جدید را به شهروندان تهرانی داده است و با تدبیر شهردار محترم تهران قطعاً به تعهد خویش عمل خواهیم کرد.
وی تاکید کرد: قرار نیست همه فشار‌ها روی گرده مدیریت شهری تهران و در نتیجه مردم این کلان شهر باشد و از این رو در این مقطع زمانی که فصل بودجه‌بندی در مجلس شورای اسلامی است، زمان آن رسیده که مطالبه سهم مردم تهران از بودجه حمل و نقل عمومی را از دولت مورد تأکید قرار دهیم.
تشکری هاشمی با اشاره به اینکه سلامت مردم تهران بر اثر آلودگی هوا با خطر رو به رو شده و آلاینده‌های هوا حتی جان شهروندان را به مخاطره انداخته، اظهار کرد: اگر نمایندگان مجلس و دولت‌مردان اعتقاد دارند اصلیترین مشکل پایتخت آلودگی هواست، زمان آن فرا رسیده که توسعه حمل و نقل عمومی را مورد توجه جدی قرار داده و همه با هم کمک کنیم تا سال آینده گسترش جهشی ناوگان حمل و نقل شهری رقم بخورد.
وی با بیان اینکه باید در مطالبه حق مردم تهران صداقت و البته سماجت داشته باشیم و فراموش نکنیم برای دریافت مطالبات شهروندان این کلان شهر جلوی پایمان فرش قرمز پهن نکرده‌اند، تصریح کرد: با این وجود، خود را موظف می‌دانیم جلوی پای افرادی که حمل و نقل عمومی را برای رفت و آمد انتخاب کرده و می‌کنند، فرش قرمز پهن کنیم و از تمام ظرفیت‌های موجود به این منظور استفاده کنیم.
تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت‌هایی همچون B. O. T و فاینانس و اعتبارات صندوق توسعه ملی به بخش خصوصی به منظور توسعه حمل و نقل عمومی حداکثر استفاده را به عمل آوریم، اضافه کرد: به این منظور مجموعه‌های مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی و سایر مجموعه‌های دست‌اندرکار حمل و نقل شهری باید از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نکنند