به گزارش جامع نیوزازذوب اهن به مناسبت۲۳ دی ماه سال روز انعقاد قرارداد احداث ذوب آهن اصفهان، دکتر سعد محمدی مدیر عامل شرکت در مصاحبه با خبرنگار ما ضمن تبریک این رویداد مهم که منشاء رشد و توسعه صنعت کشور شد گفت : در تاریخ ۲۳ دی ماه سال۱۳۴۴ انعقاد قرارداد احداث ذوب آهن اصفهان […]

به گزارش جامع نیوزازذوب اهن به مناسبت۲۳ دی ماه سال روز انعقاد قرارداد احداث ذوب آهن اصفهان، دکتر سعد محمدی مدیر عامل شرکت در مصاحبه با خبرنگار ما ضمن تبریک این رویداد مهم که منشاء رشد و توسعه صنعت کشور شد گفت : در تاریخ ۲۳ دی ماه سال۱۳۴۴ انعقاد قرارداد احداث ذوب آهن اصفهان برای تولید ۶۰۰ هزار تن فولاد انجام شد و در ۲۳ اسفند ماه سال ۱۳۴۹ ثبت اولین تولید چدن در تاریخ کشور ماندگار شد .

وی گفت : اینجانب این رویداد مهم را به همه ملت بزرگ ایران بویژه همکاران سخت کوش و با ارزش ذوب آهن اصفهان تبریک وتهنیت عرض میکنم و امیداست با همت و همدلی بتوانیم با ایجاد توسعه های زیربنایی و افزایش تولید بر اساس نگاه به تنوع محصول و توجه به بازارهای صادراتی ،گامهای موثری در جهت رشد و تعالی شرکت برداریم.

وی با اشاره به برنامه میان مدت شرکت برای افزایش دو میلیونی ظرفیت تولید بر اساس اهداف و برنامه ها گفت : تنوع محصول و افزایش کیفیت امکان حضور در بازارهای صادراتی را افزایش می دهد .

دکتر سعد محمدی میزان رشد صادرات این شرکت در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته را ۲۰ درصد ذکر نمود و گفت : با توجه به افزایش کیفیت و تولید استاندارد BS امید است در سال ۹۴ بتوانیم میزان بیشتری از بازارهای خارجی را در اختیار بگیریم .

وی افزود : در سال جاری تا کنون ۲۱۵ هزار تن صادرات داشته ایم و این رقم تا پایان سال ۲۲۶ هزار تن افزایش پیدا می کند . وی بازارهای هدف را برای صادرات کشورهایی همچون عمان ، امارات ، قطر ، افغانستان و با نگاه به بازارهای اروپایی ذکر نمود و گفت : در سال ۹۴ برای صادرات ۴۰۰ هزار تن به کشورهای مورد نظر برنامه ریزی شده است.

دکتر سعد محمدی با اشاره به حضور موثر ذوب آهن اصفهان در نمایشگاه تجاری و صنعتی که در کشور عمان برگزار شد گفت : در طول برگزاری این نمایشگاه با مسئولین عمانی مذاکرات موثری برای صادرات و انتقال تجربیات و آموزش صورت گرفته و بر اساس تفاهمنامه ای آموزشی که با دانشگاه مازون عمان انجام شد ، بزودی برای افرادی که در بخش فولاد سازی این کشور کار می کنند، از طرف ذوب آهن اصفهان برنامه های آموزشی تدارک دیده می شود .

وی گفت : اینگونه اقدامات باعث حضور جدی ذوب آهن در منطقه ( بخصوص کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله عمان ، قطر ، کویت … ) خواهد شد و امید است با ارتقاء سطح ارتباط، شرایط بهتری در سال آینده برای صادرات و انتقال تجربیات داشته باشیم .

ضرورت ایجاد تعرفه مناسب بر واردات محصولا فولادی

دکتر سعد محمدی در ادامه با تحلیل وضعیت موجود در جهان و اثرات کاهش قیمت و رکود اقتصادی حاکم بر جهان گفت : این موضوع مطمئنا شرایط اقتصادی ما را نیز برای توسعه سرمایه گذاری تحت تاثیر قرار می دهد .

وی با اشاره به سیاست های انقباضی در کشورهایی همچون چین که ۸۰۰ میلیون تن تولید فولاد دنیا را در اختیار دارد ، یادآور شد : کشور چین با توجه به رکود حاکم در جهان ، قیمت محصولات فولادی خود را بشدت کاهش داده است بطوریکه قیمت شمش در سال جاری از ۵۲۰ دلار به کمتر از۳۸۵ دلار کاهش پیدا کرده است و این اختلاف قیمت شرایط سختی را برای فولادسازان خصوصا ذوب آهن ایجاد نموده است .

وی تاکید نمود : در این شرایط خاص ضروری است مسئولین کشوربا وضع تعرفه های مؤثر، نسبت به ورود انبوه محصولات ارزان و بی کیفیت خارجی تدابیر فوری و لازم اتخاذ نماید .
وی افزود با توجه به جلسات و مذاکراتی که بین فولاد سازان کشور صورت گرفته ، این مجموعه می توانند نیازهای فولادی کشور را تولید و تامین نماید بنابراین در شرایط فعلی ایجاد تعرفه مناسب برای ورود محصولات فولادی خارجی ضروری است .