جامع نیوز:یکی از برگزیدگان هشتمین جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» معتقد است حوزه هنری در سال های اخیر خودش را بسیار خوب معرفی کرده و حمایت مناسبی از هنر انیمیشن انجام داده است. به گزارش جامع نیوز، مریم کشکولی نیا از برگزیدگان هشتمین جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» درخصوص اثر برگزیده اش «تونل» گفت: این […]

جامع نیوز:یکی از برگزیدگان هشتمین جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» معتقد است حوزه هنری در سال های اخیر خودش را بسیار خوب معرفی کرده و حمایت مناسبی از هنر انیمیشن انجام داده است.

به گزارش جامع نیوز، مریم کشکولی نیا از برگزیدگان هشتمین جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» درخصوص اثر برگزیده اش «تونل» گفت: این فیلم در مورد تونل های شهر غزه است که مردم با عبور و مرور از این تونل ها به مصر رفته و مایحتاج روزانه خود را تامین می کنند. برای آن که اثر خیلی هم غم انگیز نباشد از طنز نیز در داستان این انیمیشن بهره گرفته ام.
وی ادامه داد: برای خلق این اثر از تکنیک شن استفاده کرده ام که کمتر از سوی نسل جدید مورد توجه قرار می گیرد؛ زیرا باید به صورت انفرادی کار شود و نمی توان از این تکنیک به صورت جمعی استفاده کرد؛ ضمن این که تحمل سختی آن از سوی همه افراد ممکن نیست. باید برای بهره گیری از تکنیک شن تمرکز زیادی را مصروف آن کرد.
این هنرمند فیلم ساز درباره جایگاه جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش در عرصه سینمایی کشور گفت: این جشنواره یکی از معتبرترین و بهترین جشنواره های کشور است که با موضوعات خوب خود که همسو با آثار تولیدی است توانسته جایگاه و شأن والای خود را بیابد و در کنار جشنواره هایی مانند رشد و فیلم کوتاه تهران برای خودش یک جایگاه مستقل داشته باشد.
وی افزود: در کنار این جشنواره، جشنواره های کوچک دیگری هم هستند که بسیاری از فیلم سازان گاهی آثار خود را در آن ها نشان می دهند اما جشنواره «رویش» جزو جشنواره هایی است که نمی توان از آن چشم پوشید و فراموش کرد که چنین عرصه مناسبی برای ارائه یک فیلم وجود دارد.
کشکولی نیا درخصوص جایگاه حوزه هنری در حمایت از آثار انیمیشنی گفت: در سال های اخیر حوزه هنری توانسته است خود و آثار انیمیشنی اش را معرفی و عرضه کند. مرکز انیمیشن حوزه هنری، تولیدات خوبی درمورد انیمیشن های کوتاه و سریالی داشته است که جزو محصولات خوب و با کیفیت هستند.
این هنرمند در پایان گفت: امسال نیز در جشنواره فیلم «رویش» شرکت کرده ام و اثری را به این جشنواره ارسال داشته ام که امیدوارم پذیرفته شود و بتوانم باز هم در این جشنواره با کیفیت حضور پیدا کنم.