جامع نیوز: سازمان عکاسی جهانی امروز جایزه‌ای جدید را مختص عکاسی با موبایل در جوایز جهانی عکاسی Sony معرفی کرد. تازه‌ترین فناوری دوربین در تلفن‌های همراه دسترس‌پذیری را برای عکاسان افزایش داده است. هر خاطره‌ای را می‌توان در هر شرایط و هر مکانی ثبت کرد و هر کسی با دسترسی به تلفن می‌تواند زندگی روزمره […]

جامع نیوز: سازمان عکاسی جهانی امروز جایزه‌ای جدید را مختص عکاسی با موبایل در جوایز جهانی عکاسی Sony معرفی کرد.
تازه‌ترین فناوری دوربین در تلفن‌های همراه دسترس‌پذیری را برای عکاسان افزایش داده است. هر خاطره‌ای را می‌توان در هر شرایط و هر مکانی ثبت کرد و هر کسی با دسترسی به تلفن می‌تواند زندگی روزمره را به تصویر بکشد. دسته‌بندی تلفن همراه در جوایز عکاسی جهانی Sony در سال ۲۰۱۵ به رسمیت شناختن این آزادی خلاقانهٔ جدید است و اینکه چگونه عکس‌برداری با موبایل به بازتعریف شیوهٔ ارائهٔ هنر عکاسان کمک می‌کند.
عکاسان با هر میزان مهارت از امروز تنها یک‌ماه فرصت دارند تا بهترین عکسشان را که پاسخگوی این موارد باشد ارائه کنند: آنچه را که در زنگی نهاده‌اید از آن بگیرید. موارد آشکار را به عقب رانده و الهام‌بخشی را در پیرامونتان ببینید. با اسفاده از تلفن همراهتان برای مشاهدهٔ جهان از لنزی متفاوت چیزهای غیرعادی را کشف کنید.

علاقه‌مندان می‌توانند تا پایان ثبت نام در تاریخ ۲۷ فوریه، به‌رایگان از طریق وب‌سایت www.worldphoto.org در مسابقه شرکت کنند.
۲۰ عکس برتر توسط هیئت داوران شامل افراد زیر گزینش خواهند شد:

• آنا دیکسون، مدیر عکاسی، Huffington Post، ایالات متحده
• کریس هادسون، دبیر هنری گروه، National Geographic Traveller، بریتانیا
• آنتونی لپینا، عکاس و مدیر هنری، فرانسه
• آلوین سون، دستیار سردبیر، HWM و HardwareZone.com، سنگاپور
• یوجینی چبوتارف، مدیر عکاسی و یکی از بنیانگذاران، ۵۰۰px، کانادا

فهرست نهایی در وب‌سایت سازمان عکاسی جهانی، www.worldphoto.org، به نمایش گذاشته شده و یک برنده با رأی‌گیری عمومی در وب‌سایت در فاصلهٔ ۱۰ تا ۱۷ مارس، برگزیده خواهد شد.
عکاس تصویر برگزیده شده توسط عموم در ۲۳ آوریل برای شرکت در مراسم جوایز مسابقهٔ عکاسی Sony به لندن پرواز خواهد کرد و مجموعه‌ای از محصولاتSony Mobile شامل تلفن هوشمند و تبلت XperiaTM پرچم‌دار را دریافت خواهد کرد.
آسترید مرگت موتسنیگوس، مدیر هنری سازمان جهانی عکاسی گفت: «با داشتن فناوری باورنکردنی امروزین در نوک انگشتانمان، امکان ثبت رویدادهای روزمره را داریم که در واقع بخشی بی‌نظیر از تاروپود زندگی‌مان را شکل می‌دهند. اغلب ما تاریخچهٔ خودمان را تلفن‌های همراهمان به تصویرمی‌کشیم و در این باره چندان هم فکر نمی‌کنیم. این دسته‌بندی به ما اجازه می‌دهد نگاهی کمی نزدیک‌تر به آن خاطرات به ظاهر معمولی، بیندازیم.»
آنتونی لپینا، یکی از داوران که یک عکاس خیابانی فرانشوی است و اغلب با تلفن همراهش عکس می‌گیرد، افزود: «اینکه می‌بینیم عکاسی چطور با فناوری‌ها و استفاده‌های جدید پیشرفت می‌کند، واقعاً باعث خوشنودی است. این امر بی‌درنگ شیوهٔ تفکر ما دربارهٔ عکس را تغییر می‌دهد. همیشه باید «گوش‌به‌زنگ» باشیم تا بتوانیم بهترین لحظه را ثبت کنیم. و من به شخصه امیدوارم با این جایزه بتوانیم لحظه‌های فوق‌العاده‌ای را بیابیم.»