جامع نیوز:دانشگاه‌خاتم- وابسته به بانک‌پاسارگاد- میزبان برگزاری مجمع عمومی اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی غیردولتی-غیرانتفاعی ایران بود. به گزارش جامع نیوز، این مراسم با حضور دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، معاونان و مدیران کل وزارت علوم، دکتر آهون‌منش دبیرکل اتحادیه و رییس شورای‌مرکزی، رییسان کمیته‌ها و موسسات و مدیران بانک پاسارگاد […]

جامع نیوز:دانشگاه‌خاتم- وابسته به بانک‌پاسارگاد- میزبان برگزاری مجمع عمومی اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی غیردولتی-غیرانتفاعی ایران بود.
به گزارش جامع نیوز، این مراسم با حضور دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، معاونان و مدیران کل وزارت علوم، دکتر آهون‌منش دبیرکل اتحادیه و رییس شورای‌مرکزی، رییسان کمیته‌ها و موسسات و مدیران بانک پاسارگاد در تاریخ ۲۵ بهمن و در سالن آمفی‌تاتر دانشگاه خاتم برگزار شد.
بر اساس این خبر، بانک‌پاسارگاد در جهت ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود، در اقدامی ارزشمند و در خورتحسین اقدام به راه‌اندازی دانشگاه خاتم کرده‌است. این دانشگاه با ساختمانی مجهز و با کیفیت‌ آموزشی بسیار بالا، اقدام به جذب دانشجو از طریق کنکورسراسری کرده و رشته‌های متنوعی را در گروه‌های مختلف همچون مدیریت، مالی، حسابداری، مهندسی‌صنایع، آموزش زبان‌های‌خارجی و روانشناسی ارایه می‌دهد.
دکتر فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مجمع عمومی اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی غیردولتی-غیرانتفاعی ایران گفت: در راستای توسعه هدفمند آموزش عالی، برای راه‌اندازی مؤسسات جدید آموزش عالی غیردولتی مجوز جدیدی صادر نمی‌شود؛ علیرغم اینکه تقاضاهای زیادی برای راه‌اندازی این مؤسسات به وزارت علوم ارسال می‌شود.
وزیر علوم ادامه داد: درگذشته ایجاد رشته‌ها و رشد کمی اولویت داشته اما امروز هدف اصلی کیفی‌سازی است و همه باید برای تحقق این هدف کمک کنیم. وزیر علوم با بیان این که جذب بیش از حد دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی باعث شده تا در برخی مشاغل که نیاز آن حداکثر فوق‌دیپلم است شاهد حضور افرادی با مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری باشیم ادامه داد: این موضوع علاوه بر اتلاف سرمایه و وقت، کارآیی این افراد را نیز کاهش می‌دهد. وی با ضروری دانستن بازبینی برخی رشته و تاسیس رشته‌های متناسب با نیاز کشور و حذف رشته‌هایی که عمرشان تمام شده است گفت: دانشگاه ها باید ماموریت‌گرا باشند و کار و تولید را پی‌گیری کنند.
همچنین دکتر مجید قاسمی رییس دانشگاه خاتم نیز طی سخنانی با اشاره به افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه خاتم از ۲۱ رشته به ۳۱ رشته در سال تحصیلی ۹۵-۹۴ گفت: هم‌اکنون دانشجویان در ۲ رشته کارشناسی و ۱۹ رشته کارشناسی‌ارشد در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. تعداد دانشجویان این دانشگاه از ۷۵۰ دانشجو در سال تحصیلی جاری به یک‌هزار و ۲۰۰ تا یک‌هزار و ۳۰۰ دانشجو افزایش خواهد یافت.
وی به صدور موافقت اصولی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاسیس سه دانشکده علوم مهندسی، علوم انسانی، مالی و علوم‌مدیریت اشاره کرد و ادامه داد: طرح جامع گسترش دانشگاه خاتم در تیرماه تصویب شده‌است. ضمن آنکه رییس دانشگاه خاتم از امضای تفاهم‌نامه با دانشگاه‌های داخلی و خارجی خبر داد. وی همچنین از برنامه این دانشگاه برای برگزاری امتحانات آیلتس، تافل، جی آر ای و جی‌مت در داخل کشور خبر داد و تصریح کرد: هم‌اکنون هموطنان برای پشت سرگذاشتن این امتحانات مجبورند به کشورهای همسایه سفر کنند که با موافقت سازمان‌سنجش و نهایی‌شدن مذاکرات با طرف‌های خارجی، این امتحانات از سوی دانشگاه خاتم و در داخل کشور برگزار خواهد شد.
قاسمی به شناسایی و دعوت از ۳۲ تن از نخبگان خارج و داخل کشور از سوی دانشگاه خاتم اشاره کرد و اظهار داشت: در جلسه دو روزه با این نخبگان، در یک طوفان فکری و مغزی، دلایل خروج این افراد از کشور و نیز شرایط آنها برای بازگشت به داخل کشور مورد بررسی قرار گرفت. به گفته وی، همزمان تحقیقی از یک گروه نمونه مهاجرت‌کننده از کشور انجام شد که بر اساس نتایج آن مشخص شد که از کل کسانی که از کشور خارج شده‌اند تنها ۸ درصد از آنها دغدغه سیاسی دارند و از این ۸ درصد، نگرانی ۵ درصد از آنان به راحتی قابل رفع است. رییس دانشگاه خاتم با اشاره به فرآیند طولانی جذب نخبگان در کشور اشاره کرد و افزود: اغلب نخبگان به همین دلایل از کشور خارج شده اند و اکنون اغلب آنها یا در دانشگاه‌های معتبر دنیا تدریس می‌کنند یا برای مراکز مهم علمی دنیا مشغول به تحقیق و پژوهش هستند. به گفته وی، چند نفر از این نخبگان جوان در تاسیس سه دانشگاه خصوصی در کشور ترکیه نقش داشته‌اند که این دانشگاه‌ها هم‌اکنون در سطح رقابت با دانشگاه‌های برتر دنیا هستند. دکتر قاسمی از تفاهم دانشگاه خاتم با این نخبگان خبر داد و گفت: این افراد ۶ موضوع را تعریف کردند تا بدین ترتیب دانشگاه خاتم به دانشگاهی در سطح دانشگاه دانشگاه استنفورد تبدیل شود. به گفته وی، نخبگان پذیرفتند که از یک ساعت تا ۳۶۵ روز در دانشگاه خاتم تدریس کنند و حتی محدودشان نکردیم و برای حمایت از تدریس آنان در هر جای کشور، اعلام آمادگی کردیم. همچنین این عزیزان پذیرفتند که نتایج پژوهش‌های خود را در دانشگاه‌های خارج از کشور در دانشگاه خاتم بارور کنند