جامع نیوز:نویسنده برگزیده هفتمین جشنواره داستان انقلاب معتقد است که برگزار کنندگان این جشنوار فضایی را فراهم ساخته‌اند تا داستان نویسانی که همسو با ارزش‌های انقلاب و اسلام هستند، بتوانند صدای خود را به جامعه برسانند و جشنواره داستان انقلاب به صحنه‌ای برای به میدان آوردن دغدغه‌های انقلابی و ارزشی آن ها تبدیل شده است. […]

جامع نیوز:نویسنده برگزیده هفتمین جشنواره داستان انقلاب معتقد است که برگزار کنندگان این جشنوار فضایی را فراهم ساخته‌اند تا داستان نویسانی که همسو با ارزش‌های انقلاب و اسلام هستند، بتوانند صدای خود را به جامعه برسانند و جشنواره داستان انقلاب به صحنه‌ای برای به میدان آوردن دغدغه‌های انقلابی و ارزشی آن ها تبدیل شده است.

به گزارش جامع نیوزازسجاد خالقی، از نویسندگان برگزیده هفتمین جشنواره داستان انقلاب، در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری، درخصوص رمان برگزیده خود، «شب ظلمت»، گفت: این رمان درباره دو نوجوان است که ماجرای آن در کوه‌های بختیاری اتفاق می‌افتد. نام رمان یک شکل دو وجهی دارد، زمانی که نام «ظلمت سفید» را انتخاب کردم به دو نکته توجه داشتم؛ نخست آن که شخصیت‌های اصلی داستان در ظلمت سفیدی برف در کوه‌ها گرفتار توفان می‌شوند، شکل دیگر آن مربوط به بخش دوم رمان که مرتبط با وقایع دوران مشروطه است و به نوعی فضای غبارآلود آن زمان که راستی از دروغ مشخص نبود و نوعی غبارآلودگی بر فضای سیاست آن زمان سایه افکنده بود.
وی ادامه داد: در این رمان، دو شخصیت اصلی با گره‌ها و مشکلاتی رو به رو و با آن بزرگ می‌شوند و به نوعی با مسائل سیاسی و اجتماعی آشنا و عجین می‌گردند، در مشروطه شکست را تجربه می‌کنند و در ادامه مسیر در انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷ طعم پیروزی را می‌چشند.
این نویسنده جوان درخصوص مسئله فرم و محتوا و نسبت آن در یک داستان انقلاب گفت: یکی از مشکلات هنرمندان ارزشی، این موضوع است که در زمان نگارش و پرداختن به داستان‌های انقلاب بیش از حد به به محتوا و درونیات داستان بها می‌دهند و این باعث می‌شود از فرم غافل شده و نتوانند از تکنیک‌های مناسب برای داستان خود بهره بگیرند که باعث ضربه زدن به داستان‌های انقلابی و ارزشی می‌شود.
وی ادامه داد: به طور مثال، در رمان «ظلمت سفید» که یک مجموعه سه قسمتی است و در آینده ادامه پیدا خواهد کرد، تلاش کرده‌ام که فضای این رمان نوجوان را به سمت فرم‌ها و تکنیک‌های فانتزی ببرم؛ زیرا به این نکته پی برده‌ام، زمانی که مخاطب شما کودک و نوجوان است، باید با تکنیک و زبانی با آن‌ها سخن گفته شود که مورد پسندشان بوده و بتوانند از آن لذت ببرند.
خالقی در مورد جشنواره داستان انقلاب گفت: از برگزار کنندگان این جشنوار تشکر می‌کنم که فضایی را فراهم ساخته‌اند تا داستان نویسانی که همسو با ارزش‌های انقلاب و اسلام هستند، بتوانند صدای خود را به جامعه برسانند و زمینه ساز حضور افرادی شده‌اند که در صورت نبود جشنواره داستان انقلاب هرگز نمی‌توانستند آثار و دیدگاه‌های خود را معرفی کنند. جشنواره داستان انقلاب صحنه‌ای است برای به میدان آوردن دغدغه‌های انقلابی و ارزشی این افراد شده است.

سجاد خالقی متولد ۱۳۶۴ در شهر نافچ استان چهار محال و بختیاری است. برخی از آثار و عناوین کسب شده توسط وی عبارت اند از:
مجموعه داستان: باور نمی‌کنی (در دست انتشار با همکاری اداره کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان)
مجموعه داستان: بازی عوض شده (در دست انتشار نشر عماد فردا)

نفر اول رمان نوجوان، هفتمین جشنواره داستان انقلاب سال ۹۳
نفر اول داستان کوتاه جایزه ادبی یوسف سال ۹۰
نفر اول داستان کوتاه جشنواره دانشجویی مهرباران ۹۲
نفر اول داستان کوتاه جشنواره شهر پر چراغ (استانی) سال ۹۰
برگزیده جشنواره کبوتر حرم (امام رضا) ۹۰ و ۹۱ و ۹۳
برگزیده جشنواره ادبیات کودک و نوجوان ۹۲
برگزیده جشنواره ادبیات داستانی بسیج ۹۳
برگزیده جشنواره داستان بروجن (استانی) ۹۲
نامزد دریافت جایزه در بخش داستان کوتاه جشنواره داستان انقلاب سال ۹۲
نامزد دریافت جایزه در بخش رمان بزرگ سال جشنواره دستان انقلاب سال ۹۲ (در حال بازنویسی نهایی برای تحویل به ناشر).