جامع نیوز:نشست رسانه‌ای جشن خیریه «مهرآوران بهار» شنبه ۹ اسفندماه با حضور مسئولان انجمن خیریه بیماران خاص در حوزه هنری برگزار شد. به گزارش جامع نیوز، احمد هوشنگی رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران خاص شمیرانات ضمن بیان توضیحاتی درباره بیماران خاص و دشواری‌هایی که در طول زندگی متحمل می‌شوند، اظهار کرد: مردم کشورمان، انسان‌های […]

جامع نیوز:نشست رسانه‌ای جشن خیریه «مهرآوران بهار» شنبه ۹ اسفندماه با حضور مسئولان انجمن خیریه بیماران خاص در حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش جامع نیوز، احمد هوشنگی رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران خاص شمیرانات ضمن بیان توضیحاتی درباره بیماران خاص و دشواری‌هایی که در طول زندگی متحمل می‌شوند، اظهار کرد: مردم کشورمان، انسان‌های خیر و نیکوکاری هستند و اگر کمک‌های مردمی به سازمان بهزیستی نبود، تصور می‌کنم این سازمان با مشکلات بسیاری مواجه می‌شد.
وی ادامه داد: حوزه هنری نیز برای برگزاری مراسم «مهرآوران بهار» تالار خود را به طور رایگان در اختیار ما قرار داد و هنرمندان بخش‌های مختلف هنری این نهاد نیز فردا شب در این مراسم حضور خواهند داشت. جشن انجمن خیریه حمایت از بیماران خاص یک شنبه ۱۰ اسفندماه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود.
هوشنگی با اشاره به این که در مراسم «مهرآوران بهار» قرار نیست پول جمع آوری شود، گفت: تنها می‌خواهیم شبی شاد و مفرح داشته باشیم.
علی اصغر آقا امینی، مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران خاص، نیز با بیان این که ۸ بیماری خاص را تحت پوشش دارند، گفت: در سال کاری گذشته حدود ۸۰۰ میلیارد تومان کمک هزینه دارو و درمان بیماران خاص را اهدا کردیم.
محمد نجف اوشانی، کار‌شناس فرهنگی و رسانه‌ای انجمن خیریه حمایت از بیماران خاص شمیرانات، نیز با بیان این که حوزه هنری فضای بسیار خوبی برای تجمع هنرمندان و خیرین در کنار یکدیگر است، اظهار کرد: هنرمندان می‌توانند با فروش و هبه آثارشان در راه کمک به بیماران خاص، گام‌های موثری بردارند.
حسن بیادی، دبیر کل جمعیت آبادگران جوان و عضو سابق شورای شهر تهران، نیز در این نشست با تاکید بر این که اعمال خیر را نباید از امروز به فردا بسپاریم، گفت: آن لحظه ای که کار خیر انجام نمی‌دهیم جزو اشرار هستیم و عقب ماندن کار خیر به معنای شر است.
وی همچنین گفت: بیشتر امور خیر در کشورمان توسط خانم‌ها انجام می‌شود و البته این فعالیت‌ها، عموما اعمال خیر استخوان دار و با مبالغ بالا‌ست.
بیادی فعالیت‌های خیر را پویا دانست و خاطرنشان کرد: خیری مورد پسند بیشتر است که مولد باشد و البته امور خیر ایستایی ندارد و ما نیز می‌خواهیم به جای آن که واگن درست کنیم، لوکوموتیو بسازیم. همچنین معتقدم اعمال خیر را نباید از دولت انتظار داشته باشیم، در تمام کشور‌ها، دولت بستر‌ها را برای اعمال خیر مهیا می‌کند و فعالیت‌ها را به دست خیریه‌ها می‌سپارند. هنر مدیران دولتی می‌تواند این باشد که امور خیریه را از دست مردم نگیرند و تنها نظارت کنند.
اسماعیل آذر، مجری و کار‌شناس برنامه تلویزیونی مشاعره و استاد دانشگاه، نیز در سخنانی اظهار کرد: اگر ادبیات کشورمان را فشرده کنیم دو واژه عشق و نیکویی از آن می‌چکد، حتی حافظ نیز در غزل‌هایش مخاطبانش را به حکمت و خیر دعوت می‌کند.

نظر بگذارید