جامع نیوز:بیست و هفتمین نشست سراسری رؤسای مراکز حوزه هنری شنبه ۱۵ اسفندماه با حضور و سخنرانی حجت الاسلام مهدی خاموشی و محمد حمزه زاده در حوزه هنری برگزار شد. به گزارش جامع نیوز، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در بیست و هفتمین نشست سراسری رؤسای مراکز حوزه هنری انقلاب […]

جامع نیوز:بیست و هفتمین نشست سراسری رؤسای مراکز حوزه هنری شنبه ۱۵ اسفندماه با حضور و سخنرانی حجت الاسلام مهدی خاموشی و محمد حمزه زاده در حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش جامع نیوز، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در بیست و هفتمین نشست سراسری رؤسای مراکز حوزه هنری انقلاب اسلامی که با حضور محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، مجید مصلحی مدیرکل امور استان ها و مجلس حوزه هنری همراه بود، با بیان این که اطاعت مد نظر خداوند از انسان ها در یک صورت و آن هم اطاعت از خداوند واجب است، اظهار کرد: دیگر اطاعت ها در هیچ سلسله ای پذیرفته نشده است، مگر این که شرع تذکر داده باشد.
وی ادامه داد: برخی از آسیب های اجتماعی که انسان ها دچار آن می شوند به دلیل سر باززدن از اطاعت های مشروع است. اگر در محیط کار، محیط های اجتماعی، علمی، فرهنگی و … این معیار را رعایت کنیم، شرایط زندگی مان متفاوت می شود.
خاموشی با تاکید بر این که در فعالیت های فرهنگی و هنری به دنبال این نیستیم که مردم از ما تعریف و تمجید کنند، عنوان کرد: تعریف مردم در کنار تعریف خداوند مهم است. ما باید برای جامعه الگو باشیم و اگر جامعه را هدایت کنیم، این جامعه در عرصه فرهنگ، هنر، اقتصاد و … شتاب خواهد کرد و از آسیب ها فاصله می گیرد.
حمزه زاده: ریشه مسئله فروش محصولات فرهنگی در تولید است
در بخش دیگری از این نشست، محمد حمزه زاده معاون هنری حوزه هنری پس از آن که نظرات، انتقادات و پیشنهادهای رؤسای مراکز استانی را در باب موضوعات مختلف شنید، اظهار کرد: در رابطه با مشکلات توزیع محصولات ادبی و فرهنگی در استان ها باید بگویم که بهترین فروشگاه ها هم هر محصولی را نمی توانند بفروشند و ریشه مسئله فروش محصولات فرهنگی در تولید است.
حمزه زاده با اشاره به رویکرد دولت به سینمای کشور گفت: این دولت در زمینه مسائل و موضوعات سینمایی با حوزه هنری همکاری خوبی دارد.