جامع نیوز:مراسم تجلیل از ایثارگران بانک کشاورزی همزمان با سالروز پر افتخار فتح خرمشهر بعداز ظهر یکشنبه سوم خرداد ماه سال جاری در محل مجتمع آموزشی الهیه برگزار شد. به گزارش جامع نیوزاز بانک کشاورزی، در این مراسم که با حضور جمع کثیری از خانواده شهدا و ایثارگران این بانک ،اعضای هیئت مدیره، مدیران و […]

جامع نیوز:مراسم تجلیل از ایثارگران بانک کشاورزی همزمان با سالروز پر افتخار فتح خرمشهر بعداز ظهر یکشنبه سوم خرداد ماه سال جاری در محل مجتمع آموزشی الهیه برگزار شد.

به گزارش جامع نیوزاز بانک کشاورزی، در این مراسم که با حضور جمع کثیری از خانواده شهدا و ایثارگران این بانک ،اعضای هیئت مدیره، مدیران و رؤسای ادارات بانک کشاورزی برگزار شد، دکتر مرتضی شهیدزاده رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بانک گفت: در واژه ایثار مفاهیمی نهفته است که به لطف وعنایت پروردگار در کشور ما با پایمردی و ایستادگی همراه شده است .

وی افزود: این ایستادگی محدود به فردی که جان و مال خود را فدا کرده نمی‌شود بلکه همه ابعاد وجودی یک جامعه را در بر می گیرد . جامعه ای که هدف آن دستیابی به سعادت اخروی است و برای رسیدن به این سعادت تلاش می کند.

شهیدزاده گفت: سالروز سوم خرداد و آزاد سازی خرمشهر، روز مقاومت، ایثار و پیروزی ، روزی است که خون پاک شهیدان نظام مقدس اسلامی بر شمشیر اهریمنی شرق و غرب پیروز شد و بزرگ‌ترین ماشین جنگی دشمن را خاموش کرد؛ کاری که به فرمایش امام راحل، فقط فعل خدا بود و از توان انسان خارج و امام با شناخت دقیق و مدیریت جهادی جریانی موثر و انسان‌هایی خاص را هدایت کرد و به جرئت می توان گفت ره صد ساله را یک شبه طی کرد.

وی در ادامه سخنان خود با استعانت از سخنان گهربار بنیانگذار جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری درس هایی که می بایست از انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع دلیرانه و مقدس مردم ایران آموخت را برشمرد و گفت: مهم‌ترین درس ، توکل و ایستادگی است ، درسی که مردم مبارز و انقلابی ایران در سال‌های سخت قبل از انقلاب، فشارهای رژیم منحوس پهلوی و بمباران‌های صدام خائن مشاهده کردند و به تعبیری دیگر ، انقلاب اسلامی ایران بر پایه‌ی توکل شکل گرفت . وی افزود: لیکن توکل بایستی با فعالیت و تلاش همراه باشد تا نصرت الهی شامل آن شود.

شهید زاده با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری ، صبر را پافشاری ، پایداری، مقاومت ، ایستادگی و فراموش نکردن هدف دانست و گفت: صبر عصاره ایثار و مقاومت است و ایستادگی توام با صبر می تواند توکل را به ثمر بنشاند و پیروزی حق بر باطل را به ارمغان بیاورد.

دکتر شهیدزاده در بخش دیگری از سخنان خود، پیروزی حق بر باطل را درس شیرین ایثار و مقاومت دانست و گفت: برای این پیروزی باید هزینه های سنگینی داد و همانطور که امام راحل فرمودند حتی اگر تنها شدیم نهراسیم و ایستادگی کنیم.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در باره روز سوم خرداد، همبستگی را یکی دیگر از درس های ایثار برشمرد و گفت: روز سوم خرداد روزی است که به ملت ایران فهماند در کنار هم بودن، باهم انجام دادن و گوش دادن به فرمان ولی امت، راه‌گشای همه درهای بسته و کلید نجات و سعادت است.

شهیدزاده مدیریت جهادی را درسی برخاسته از مکتب ایثار دانست و تصریح کرد: مدیریت جهادی، مدیریت برپایه خودباوری، اعتماد به نفس و اعتماد و اعتقاد به کمک الهی است.

وی همچنین به نقش ایثار در کیفیت مدیریت اشاره کرد و گفت: قدرت اگر همراه با تقویت درونی و سرپوش بر آمال نفسانی نباشد می‌تواند انسان را از رستگاری به ورطه جهنم برساند و مدیریتی که مانع از رسیدن انسان به ورطه عذاب شود، نیازمند ایثار است.

شهید زاده در خاتمه سخنان خود، توکل به خدا، مدیریت جهادی، همبستگی در سطح مسئولان، تکیه نکردن به دشمنان و خودباوری را درس هایی ارزشمند از ایثار و مقاومت دانست که اگر به کار گرفته نشوند، ضعف در ملت جاری و ساری خواهد شد و دشمن با حربه زور و تهدید به سمت انقلاب دست دراز خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، محمدرضا جمالوندی رئیس کمیسیون مشاوران مدیران عامل بانک ها در امور ایثارگران، دکتر حیدری مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی، دکتر ایزدی مدیرکل تعاون بنیاد شهید کشور و محمدعلی باشه آهنگر فیلمنامه نویس و کارگردان فیلم های ارزشی و دفاع مقدس، از دیگر سخنرانان در این مراسم بودند.

شایان ذکر است اجرای تواشیح، پخش سرودهای دوران دفاع مقدس ، شعر خوانی و اقامه نماز جماعت از دیگر برنامه های این مراسم بود.