جامع خبر:شهردار تهران دکتر محمدباقر قالیباف در جریان مراسم خاکسپاری شهدای گمنام در بوستان زمزم دارالشهدای تهران ضمن تقدیر از مدیران شهری این منطقه گفت : منطقه ۱۷ تهران با تقدیم چهار هزار شهید به انقلاب و نظام اسلامی، با فرهنگ شهادت اخت شده است. به گزارش جامع خبراز شهرداری منطقه ۱۷، محمد‌باقر قالیباف، شهردار […]

جامع خبر:شهردار تهران دکتر محمدباقر قالیباف در جریان مراسم خاکسپاری شهدای گمنام در بوستان زمزم دارالشهدای تهران ضمن تقدیر از مدیران شهری این منطقه گفت : منطقه ۱۷ تهران با تقدیم چهار هزار شهید به انقلاب و نظام اسلامی، با فرهنگ شهادت اخت شده است.

به گزارش جامع خبراز شهرداری منطقه ۱۷، محمد‌باقر قالیباف، شهردار تهران، غروب روز دوشنبه ۲۳ شهریور در مراسم تدفین دو شهید گمنام دفاع مقدس در بوستان زمزم منطقه ۱۷تهران، گفت: همه می‌دانند که منطقه ۱۷ تهران با فرهنگ شهادت اخت شده است، این منطقه ۴ هزار شهید را تقدیم انقلاب کرده و امروز نیز آرامگاه ابدی دو شهید گمنام می‌شود.
وی افزود: تمام مردم ایران مدیون شهدا هستند و تمام گذشته این مرز و بوم و وضعیت کنونی ما نیز آغشته به شمیم ایثار این عزیزان است.
قالیباف با تمجید جایگاه شامخ شهدا، تأکید کرد: اگر امروز در شرایط حساس منطقه‌ای و سیل عظیم تهدیدات بر علیه نظام اسلامی ما در حالت امنیت کامل به ‌سر می‌بریم به دو دلیل عمده است، ابتدا این‌که قوای نظامی و دفاعی کشورمان به‌طور کامل به وظایف خود عمل می‌کنند، ثانیأ رشادت‌های ماندگار شهدا است که تا ابد ایران اسلامی ما را بیمه کرده است.
شهردار تهران با بیان مطلبی درباره فرهنگ ایثار و شهادت، ابراز داشت: قدرت و اقتدار امروز ما برآمده از فرهنگ ایثار و شهادت است و تا زمانی ‌که این فرهنگ در جامعه ما جاری باشد هیچ عاملی نمی‌تواند ما را تهدید کند.
وی با توصیه به جوانان درباره داشتن نگاه ویژه به فرهنگ شهادت، تصریح کرد: شاید روزگار ما از برخی جهات با دوران دفاع مقدس تفاوت کرده باشد، اما باید نسل جوان ما بداند که اهداف انقلاب اسلامی ما به ‌هیچ وجه تغییر نکرده است و روحیه جهادی همچنان پایدار است.
قالیباف درباره راه حل عبور از مشکلات کشور، اظهار داشت: شهدا روحیه مسؤولیت پذیری داشتند، اگر امروز ما نیز این فرهنگ را در تمام جهات اجرایی اعمال کنیم قطعا می‌توانیم با فرهنگ ایثار و گذشت سد مشکلات را بشکنیم.
شهردار تهران با انتقاد از اجرایی نشدن رهنمودهای مقام معظم رهبری در موضوع اقتصاد مقاومتی، تأکید کرد: اگر فرهنگ ایثار و شهادت در سطوح مختلف اجرایی کشور جاری شود قطعا می‌توانیم به نقطه مطلوبی که مد نظر رهبر معظم انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی است برسیم.
وی باز‌آفرینی روحیه جهدای و دفاعی را یکی از الزامات جامعه امروز دانست و ادامه داد: اگر امروز این روحیه در جامعه بسط و گسترش پیدا کند قطعا بسیاری از مشکلات از کشورمان رخت بر می‌بندد.
قالیباف در پایان با تجلیل از نقش خانواده شهدا، بیان داشت: خانواده شهدا دیروز با اهدای جگر گوشه‌های خود از انقلاب پاسداری کردند و امروز نیز با حمایت خود از جریان انقلاب، مقابل تهدیدات ایستاده‌اند.