جامع خبر:همزمان با ایام سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) و با حضور الهه راستگو عضو کمیسیون اجتماعی فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از مدیران شهری منطقه ۱۷ و فعالین قرآنی، دارالقرآن استاد «پورفرزیب» افتتاح شد. به گزارش جامع خبراز شهرداری منطقه ۱۷، پس از مصوبه کمیسیون نامگذاری شورای اسلامی شهر تهران، همزمان […]

جامع خبر:همزمان با ایام سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) و با حضور الهه راستگو عضو کمیسیون اجتماعی فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از مدیران شهری منطقه ۱۷ و فعالین قرآنی، دارالقرآن استاد «پورفرزیب» افتتاح شد.
به گزارش جامع خبراز شهرداری منطقه ۱۷، پس از مصوبه کمیسیون نامگذاری شورای اسلامی شهر تهران، همزمان با نخستین سالگرد درگذشت اکبرالقرآء کلام وحی، دارالقرآنی در ناحیه یک دارالشهدای تهران به نام «استاد ابراهیم پورفرزیب» نامگذاری شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.
در آیین افتتاح و بهره برداری از این مرکز قرآنی که به عنوان نخستین لابراتوار قرآنی منطقه شناخته می شود، الهه راستگو عضو کمیسیون اجتماعی فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران، مهندس علی رضایی قائم مقام شهردار منطقه ۱۷، مهندس بهاری شهردار ناحیه یک ، مهندس سعید پورفرزیب و جمعی از مدیران شهری حضور داشتند.
استاد ابراهیم پورفرزیب ملقب به استاد مولایی در سال ۱۳۰۶ هجری شمسی در منطقه سنگلج تهران دیده به جهان گشود وبه اعتقاد بسیاری از کارشناسان علوم و فنون تلاوت، در زمره معدود استادانی محسوب می‌شود که بر قرائت‌های هفت گانه و روایات چهارده‌گانه تسلط کاملی داشت و کتابی به نام «تهذیب القرائه» را در دو جلد به رشته تحریر در آورد که در آن قرائت‌های صحیح را از کتاب‌های مختلف از قرون اولیه اسلام، استخراج کرده بود و این کتاب را با تجوید کامل هر قرائت، به نگارش در آورد.
کتاب دیگر استاد مولایی کتاب «تجوید جامع» است که از سوی دانشگاه تهران، نگارش این کتاب به ایشان پیشنهاد شد که این کتاب طی چندین دوره در دانشگاه‌های سراسر ایران تدریس می‌شد. در جلسه‌ای که خدمت مقام معظم رهبری رسیدند معظم له در مقابل سایر قاریان، لقب «اکبرالقراء» را به استاد مولایی دادند؛ یعنی بزرگ‌ترین قاری قرآن و ایشان بارها و بارها از مقام علمی استاد مولایی سخن گفتند. ضمن آنکه در جلسات قرآنی در محضر مقام معظم رهبری، در صورت عدم حضور این استاد فقید، معظم له جویای حال ایشان می شدند. استاد ابراهیم پورفرزیب (مولایی) معلم با فضیلت قرآن و اکبرالقراء جمهوری اسلامی ایران، سه شنبه شب ۲۲ مهرماه ۱۳۹۳ پس از یک دوره بیماری، دعوت حق را لبیک گفت و در قطعه دو بهشت زهرا به خاک سپرده شد.