جامع خبر:شهردار منطقه ۱۷ از نورپردازی و ایمن سازی نقاط بی دفاع شهری نظیر محله پلهای مکانیزه و حاشیه اتوبان شهید چراغی و گسترش شبکه نوری در این نقاط با استفاده از رشته های نوری کم مصرف، پر دوام و ایمن خبر داد. به گزارش جامع خبراز شهرداری منطقه ۱۷، بهروز محمدزاده با اشاره به […]

جامع خبر:شهردار منطقه ۱۷ از نورپردازی و ایمن سازی نقاط بی دفاع شهری نظیر محله پلهای مکانیزه و حاشیه اتوبان شهید چراغی و گسترش شبکه نوری در این نقاط با استفاده از رشته های نوری کم مصرف، پر دوام و ایمن خبر داد.
به گزارش جامع خبراز شهرداری منطقه ۱۷، بهروز محمدزاده با اشاره به اجرای این طرح ظرف یک ماه گذشته گفت: گسترش شبکه روشنایی در نقاط بی دفاع شهری در قالب طرح استقبال از مهر و در طول مدت زمان کوتاهی انجام شده. در این زمان کوتاه در اماکنی نظیر پایه پلها که عمدتا از روشنایی کمی برخوردار بوده از لامپها و پروژکتورهای کم مصرف و خورشیدی استفاده شده تا علاوه بر حفظ محیط زیست ایمنی شهروندان نیز تامین شود.
شهردار منطقه ۱۷ تامین ایمنی وسلامت شهروندان را یکی از مهمترین وظایف مدیریت شهری دانست و افزود: سعی شده تا با شناسایی نقاط پرخطر و بی دفاع، برای تامین امنیت شهروندان و ایمن سازی این مکان ها اقدام کنیم. به همین دلیل یونیت های پله برقی پل مکانیزه نهم دی واقع در اتوبان شهید نواب، پل ممانیزه محله هشت واقع در اتوبان شهید چراغی و پل مکانیزه مترو شریعتی در اتوبان شهید چراغی با استفاده از ۱۲ پروژکتور LED کم مصرف روشن شد.
همچنین زیر پل هلال احمر نیز واقع در خیابان هلال احمر در تقاطع بزرگراه شهید نواب و رمپ میدان نهم دی به سمت خیابان شیخ محمدی نیز با نصب ۱۶ عدد رشته نوری روشن شد.
محمدزاده صرفه جویی در مصرف انرژی را یکی از بهترین مزیتهای این شبکه نوری خواند و افزود: این سیستم با صرفه جویی در مصرف برق بدون کاستن از کیفیت و کمیت روشنایی، می تواند همان روشنایی لازم را به محیط بدهد. در حال حاضر هم ۲۴۰ عدد پروژکتور LED کم مصرف در محله دهداری واقع در اتوبان شهید چراغی تقاطع اتوبان شهید نواب زیر پل سکوی نظامی را که یکی از بی دفاع ترین نقاط این محله بوده ، روشن کرده و توانسته امنیت را به این محله باز گرداند.
گفتنی ست منطقه ۱۷ به دلیل وجود بافت فرسوده متراکم، ریزدانگی پلاکها و تراکم شبکه معابر از وجود نقاط بی دفاع شهری رنج می برد.


شهرداری منطقه ۱۷
باتشکر