جامع خبر:موزه هنرهای معاصر تهران با همکاری “بانک گردشگری” و “بنیاد فریده لاشایی” نمایشگاهی را با عنوان “درجستجوی گمشده : فریده لاشایی” عصر جمعه ۲۹ آذرماه ۱۳۹۴ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس گروه مالی گردشگری برگزار کرد. به گزارش جامع خبر ، در این نمایشگاه که تمام موزه هنرهای معاصر را […]

جامع خبر:موزه هنرهای معاصر تهران با همکاری “بانک گردشگری” و “بنیاد فریده لاشایی” نمایشگاهی را با عنوان “درجستجوی گمشده : فریده لاشایی” عصر جمعه ۲۹ آذرماه ۱۳۹۴ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس گروه مالی گردشگری برگزار کرد.

به گزارش جامع خبر ، در این نمایشگاه که تمام موزه هنرهای معاصر را در اختیار دارد، آثاری از دوره‌های مختلف لاشایی به نمایش در آمده است.

در این مراسم علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن قدردانی از همراهی و حمایت های بانک گردشگری در برگزاری این نمایشگاه، حضور جدی فعالان اقتصادی را در حوزه فرهنگ و هنر لازمه توسعه و پیشرفت در این بخش عنوان کرد.

موزه هنرهای معاصر در این نمایشگاه به صورت انفرادی به بررسی آثار فریده لاشایی پرداخته و مهمترین آثار وی را از سراسر دنیا جمع آوری و تا ۷ اسفند ماه ۱۳۹۴ به نمایش در خواهد آورد و دبیری این نمایشگاه را به صورت همزمان جرمانو چلانت و فریار جواهریان بر عهده دارند.

فریده لاشایی نقاش نوگرا، نویسنده و مترجم ایرانی بود که او را به پرده‌های انتزاعی معاصرش می‌شناسند. مهمترین کتاب او رمان شال بامو است و از دیگر آثارش می‌توان به ترجمه نجواهای شبانه ناتالیا گینزبورگ اشاره کرد.

وی ۶ اسفند ۱۳۹۱، در پی یک دوره طولانی بیماری و به خاطر ابتلا به سرطان در سن ۶۸ سالگی درگذشت.

قابل ذکر است در این نمایشگاه علاوه بر نمایش آثار فریده لاشایی آثار منتخب جمعی از هنرمندان جهان از جمله ( جاکومنتی ، جکسون پولاک و سهراب سپهری …) به نمایش در آمده است.