جامع خبر:صندوق ضمانت صادرات ایران و بانک پارسیان در راستای تسهیل تامین مالی صادراتی تفاهم نامه همکاری امضا کردند . به گزارش جامع خبراز صندوق ضمانت صادرات در دیدار سید کمال سید علی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل صندوق با کوروش پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان که تفاهم نامه گسترش همکاری های فی مابین منعقد […]

جامع خبر:صندوق ضمانت صادرات ایران و بانک پارسیان در راستای تسهیل تامین مالی صادراتی تفاهم نامه همکاری امضا کردند .

به گزارش جامع خبراز صندوق ضمانت صادرات در دیدار سید کمال سید علی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل صندوق با کوروش پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان که تفاهم نامه گسترش همکاری های فی مابین منعقد گردید، مدیر عامل صندوق تاکید کرد در حال حاضر ۷۰ درصد ارز مورد نیاز واردات کشور از محل ارز حاصل از صادرات کالاهای غیر نفتی صورت می گیرد که این مساله باعث کاهش فشار به بانک مرکزی جهت تامین ارز مورد نیاز وارد کنندگان شده است.

وی در ادامه سخنانش افزود، در حال حاضر جهت رفع مشکلات نقدینگی صادر کنندگان خدمات فنی و مهندسی به عراق ۲۰۰ میلیون دلار اعتبار درنظر گرفته شده که با پوشش صندوق به صادرکنندگان پرداخت می گردد. همچنین وی ابراز امیدواری کرد که بانک پارسیان بتواند در حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی از محل منابع صندوق توسعه ملی نقش فعال تری ایفا نماید.

سید علی یادآور شد در حال حاضر بانک پارسیان درخواست ۲.۵ میلیون دلار ضمانت نامه حسن انجام کار و پیش پرداخت را نزد صندوق دارد که در حال بررسی جهت صدور آن می باشد .

کوروش پرویزیان مدیر عامل بانک پارسیان نیز در این دیدار ضمن تشکر از حمایت های صندوق از صادرکنندگان به تاثیر مثبت سیاست اقتصاد مقاومتی بر تولیدات صادرات محور اشاره کرد و در ادامه اظهار داشت بانک پارسیان نیز توجه ویژه ای به صادرات خدمات فنی و مهندسی علی الخصوص برای عراق را داشته است . وی اعطای اعتبارات صادراتی به خریداران کالا وخدمات ایرانی را راهکار توسعه صادرات غیر نفتی برشمرد که مزیت رقابتی کالاهای ساخت ایران را افزایش می دهد

پرویزیان یاد آور شد، بانک پارسیان دارای زنجیره مالی کاملی از جمله بیمه ، صرافی، کارگزاری بورس و لیزینگ میباشد که در این راستا صندوق ضمانت صادرات و بانک می توانند همکاری بیشتری داشته باشند. دراین دیدار وی درخواست نمود صندوق درآینده نزدیک مدیران شعب بانک را در خصوص آشنایی با خدمات صندوق آموزش دهند .

در پایان این دیدار سید کمال سید علی، مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران از همکاری اتکایی با بیمه های تجاری در آینده نزدیک خبر داد.