جامع خبر ـ نشست خبری اختتامیه ششمین دوره المپیاد، پارالمپیاد و فعالیت های ورزشی محلات شهر تهران با حضور معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برگزار شد. به گزارش جامع خبر، محمد رضایی در این نشست گفت: سازمان ورزش به دنبال همگانی کردن ورزش با پشتیبانی مدیریت ورزشی است. دکتر قالیباف در این مدت […]

جامع خبر ـ نشست خبری اختتامیه ششمین دوره المپیاد، پارالمپیاد و فعالیت های ورزشی محلات شهر تهران با حضور معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برگزار شد.

به گزارش جامع خبر131094-neshast1.1، محمد رضایی در این نشست گفت: سازمان ورزش به دنبال همگانی کردن ورزش با پشتیبانی مدیریت ورزشی است. دکتر قالیباف در این مدت کاری کردند تا ورزش همگانی در بین خانواده‌ها نهادینه شود و مردم نسبت به سلامتی خودشان حساسیت نشان دهند.

وی ادامه داد: ما برای مشارکت بیشتر مردم در فعالیت‌های بدنی المپیادی را برگزار کردیم که امسال ششمین دوره آن برگزار شد. در حوزه المپیاد ۴۲ رشته برای مردان و۴۰ رشته برای بانوان در سطوح منطقه‌ای برگزار شد.

رضایی افزود: گردونه فعالیت ما در محلات در حوزه زیر ساخت‌هاست و شرایط برای همگانی کردن ورزش به خوبی فراهم شده است. اقداماتی صورت گرفته که من می‌توانم آن را با بسیاری از کشورهای دنیا مقایسه کنم. شهرداری تهران هر جایی که توانسته ورود کرده تا مکانی برای فعالیت‌های مردم ایجاد شود. تلاش ما این است که با چنین کارهایی استعدادهای جوانان شکوفا شود و ادامه راه بر عهده وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون‌ها است تا از این استعدادها استفاده کنند.

رییس سازمان ورزش شهرداری تهران در این نشست خبری گفت: ۱۰ رشته ورزشی خاص معلولان و جانبازان برای ورزشکاران تهرانی در چهار مجموعه ورزشی در نظر گرفته شده است. ما با رییس فدراسیون جانبازان و معلولان جلساتی داشته ایم و صحبت‌هایی را انجام داده‌ایم تا شرایطی را برای جانبازان و معلولان مهیا کنیم. ما مجموعه ورزشی جانبازان و معلولان در شهر داریم، اما شاید خیلی خوب در این زمینه تبلیغ نشده است. ما احتیاج به این داریم که فرهنگ‌سازی لازم را انجام دهیم و مردم را نسبت به آنچه که وجود دارد آگاه کنیم. درباره کشتی پهلوانی هم باید بگویم که ما از کسانی که به صورت حر‌فه‌ای و در قالب تیم ‌ملی این ورزش را پیگیری می‌کنند در مسابقاتمان دعوت نمی‌کنیم و قوانینی گذاشته‌ایم افرادی که در محلات حضور دارند بتوانند در این رشته فعالیت داشته باشند.
وی ادامه داد: بزرگترین رویکرد این سازمان، فرهنگ سازی در امور ورزش است که با دادن آگاهی های لازم شهروندان را به فعالیت بدنی ترغیب کنیم.

رضایی با بیان اینکه رشته کشتی آزاد در ۱۱رده سنی در مجموعه های ورزشی این سازمان انجام می شود، گفت: رشته کشتی فرنگی را در سال آینده به مقوله ورزش شهراری اضافه می کنیم.

وی درباره صحبت‌های شهردار تهران مبنی بر اعلام آمادگی برای مشارکت در اداره دو باشگاه استقلال و پر‌سپولیس، گفت: شهردار تهران هر چه که اعلام کرده همان است و من مطلب جدیدی در این زمینه ندارم. گروهی مامور این کار شده‌اند تا ببینیم چه استفاده ای می‌توان از فرصت‌ها کرد. همه چیز پول نیست و یکی از اهدافی که ما به طور جدی در حوزه قهرمانی پیگیری می‌کنیم حمایت از تیم‌های مهم کشور است. ما منتظر نتیجه‌ کارگروه هستیم و امیدواریم که به زودی نتیجه‌ آن اعلام شود.

معاون اجتماعی شهرداری تهران نیز در این نشست اظها‌ر کرد: پر بار کردن اوقات فراغت و استانداردسازی و همچنین توسعه و استفاده از تجهیزات ارزان قیمت ورزش از اهداف ما در شهرداری است. همان طور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند امر به ورزش، امر به معروف است. توسعه فرهنگ از طریق ورزش یکی دیگر از اهداف ماست، چرا که با ورزش کردن علاوه بر تحرک و سلامتی افراد، فرهنگ قوی در جامعه رواج پیدا می‌کند.

حجت السلام میثم امرودی، معاونت اجتماعی شهرداری نیز در این نشست درباره نهادینه شدن فرهنگ ورزش کردن صحبت کرد. او در بخشی از سخنان خود درباره همکاری شهرداری با وزارت ورزش و جوانان برای تجهیز ورزشگاه آزادی به عنوان یکی از نمادهای پایتخت گفت: این مجموعه در اختیار دولت است و وزارت ورزش و جوانان کارهای لازم را انجام می‌دهد. شهردای با اعتباراتی که در اختیارش است سعی در حفظ وضع موجود دارد. این موضوع در اختیار وزارت ورزش و جوانان است.

امرودی همچنین در خصوص بازسازی ورزشگاه آزادی گفت: مدیریت و تجهیز ورزشگاه آزادی در اختیار دولت است ولی شهرداری با اعتبارات خود در صدد است تا حضور مردم را در این ورزشگاه پررنگ کند.
وی همچنین حمایت و تشکیل از کمیته ویژه خبرنگاران و روابط عمومی در شهرداری تهران خبر داد و گفت: در سال آینده برنامه جامعی برای برگزاری مسابقات و جام های اصحاب رسانه در نظر گرفتیم.