جامع خبر:عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: پتروشیمی صنعتی است که به واسطه آن می توان از خام فروشی در کشور جلوگیری کرده و در عین حال با ایجاد اشتغال موثر وابستگی به درآمدهای نفتی را کاهش داد. مهندس عباس شعری مقدم، عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی که در اولین کنفرانس […]

جامع خبر:عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: پتروشیمی صنعتی است که به واسطه آن می توان از خام فروشی در کشور جلوگیری کرده و در عین حال با ایجاد اشتغال موثر وابستگی به درآمدهای نفتی را کاهش داد.

مهندس عباس شعری مقدم، عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی که در اولین کنفرانس آنالایزرهای فرآیندی سخن می گفت، با بیان این مطلب اظهار کرد: نقش آنالایزرها در این صنعت برای دستیابی به اهداف صیانتی و اقتصاد مقاومتی بسیار مهم است که در روند پسا تحریم و پسا برجام می تواند در اقتصاد کشور نقش مهمی بازی کند.

وی ادامه داد: علاقه سرمایه گذاران بین المللی و استقبال از ایجاد مجتمع های متعدد پتروشیمی بر اساس فناوری های روز توسط آنها نشان دهنده مزایای نسبی و مطلق این صنعت می باشد.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: با توجه به وضعیت کلی کشور و شرایط صنعت پتروشیمی، این صنعت در آستانه جهش دیگری مانند نیمه دوم دهه ۷۰ قرار دارد.

وی یکی از مهمترین مزایای پتروشیمی ایران را خوراک فراوان و با قیمتی رقابتی عنوان کرد و گفت: ریسک کم و بازدهی بالا در پتروشیمی از دیگر مزایای سرمایه گذاری در این بخش است.

شعری مقدم افزود: در فرآیند تولید و کنترل کیفی، عواملی مانند مواد اولیه، شرایط فرآیند، کنترل مواد تولید شده، کاهش مصرف انرژی، افزایش ایمنی و کاهش پیامدهای زیست محیطی باید در دستور کار قرار گیرد که نقش آنالایزرها در این شرایط بسیار مهم خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: شناخت جامع از کلیه اجزا شامل ورودی ها، پردازشگرها و خروجی ها بسیار با اهمیت می باشد.

شعری مقدم نقش اصلی آنالایزرها را بالا بردن کیفیت و کاهش هزینه ها دانست و گفت: در این راه شرکت ملی صنایع پتروشیمی نقش سیاست گذار، برنامه ریز و نظارت گر را بر عهده دارد.

وی با اشاره به لزوم حمایت از صنایع و تولیدات داخلی افزود: برای افزایش استفاده از تولیدات داخلی لازم است تا خدمات پس از فروش در دستور کار قرار گیرد.

گفتنی است در حاشیه برگزاری این کنفرانس از خدمات صادقانه و کوشش های خالصانه مهندس عباس شعری مقدم در راستای صیانت، توسعه و اعتلای صنعت پتروشیمی تقدیر و تجلیل شد.