جامع خبر:معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۷ از برگزاری همایشی با عنوان “طب سنتی ودیابت ” با هدف آگاهی بخشی و اطلاع رسانی برای غلبه بر این بیماری خاموش قرن خبر داد. به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷ تهران، جواد سیفی با اعلام این خبر گفت: صدها میلیون نفر در جهان به […]

جامع خبر:معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۷ از برگزاری همایشی با عنوان “طب سنتی ودیابت ” با هدف آگاهی بخشی و اطلاع رسانی برای غلبه بر این بیماری خاموش قرن خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷ تهران، جواد سیفی با اعلام این خبر گفت: صدها میلیون نفر در جهان به دیابت مبتلا هستند و سالانه بیش از سه میلیون بیمار نیز براثر این عارضه جان خود را از دست می دهند. و چنانکه انجمن دیابت ایران نیز گزارش داده، سالانه هفت میلیون نفر بر شمار مبتلایان به دیابت افزوده می شود. این بیماری به اندازه ای نرم و آرام در بدن افراد رخنه و سلامت آنها را درگیر می کند که به گفته دکتر اسدالله رجب رییس انجمن دیابت ایران و طبق برآورد فدراسیون بین المللی دیابت ۴۸درصد افراد در منطقه خاورمیانه ازجمله کشور ما دیابت بدون تشخیص دارند و یا به عبارتی از هر ۲ نفر ۱ نفر از بیماری خود بی خبر است.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی دارالشهدای تهران افزود: اینک با توجه به نحوه شیوع و رخنه این بیماری و با در نظر گرفتن شعار هفته سلامت امسال که غلبه بر دیابت نام گرفته است، لزوم پیشگیری از این بیماری واضح و مبرهن است و مهمترین و اصلی ترین راهکاری که می توان برای پیشگیری از این بیماری خاموش در پیش گرفت، ارتقاء سطح آگاهی افراد بالاخص بانوان به عنوان مدیران خانواده است.
به گفته سیفی با همین نیّت اداره سلامت این منطقه با دعوت از دکتر اکبری، دکترای طب سنتی عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی این امکان را فراهم آورد تا خانواده ها بتوانند در خصوص پیشگیری از دیابت با طب سنتی در وهله اول و کنترل و درمان دیابت در مرتبه بالاتر آگاهی کسب نموده و نسبت به اجرای فعالیتهای پیشگیرانه و مداخلات به هنگام اقدام نمایند.
سیفی ابراز امیدواری کرد به زودی با ارتقاء آگاهی آحاد جامعه در خصوص این بیماری و اقدامات پیشگیرانه با همراهی و مشارکت کلیه افراد جامعه و ارگان ها و سازمان های سلامت محور شاهد ریشه کن سازی این بیماری در کشور عزیزمان ایران باشیم.