جامع خبر:در رویدادی که برای معرفی مجموعه گسترده‌ای از فناوری‌های زیمنس برای قدرتمندتر کردن و رقابتی‌تر کردن چشم‌انداز صنعت در ایران برگزار شد، بیش از ۲۰۰ فعال حوزه‌های شیمی، پتروشیمی، نفت و گاز شرکت کردند. یورگن انگرت مدیر ارشد‌ بخش فرآوری، نیرو محرکه و کارخانه هوشمند در زیمنس در این‌ باره گفت: «ایران در حال […]

جامع خبر:در رویدادی که برای معرفی مجموعه گسترده‌ای از فناوری‌های زیمنس برای قدرتمندتر کردن و رقابتی‌تر کردن چشم‌انداز صنعت در ایران برگزار شد، بیش از ۲۰۰ فعال حوزه‌های شیمی، پتروشیمی، نفت و گاز شرکت کردند.
یورگن انگرت مدیر ارشد‌ بخش فرآوری، نیرو محرکه و کارخانه هوشمند در زیمنس در این‌ باره گفت: «ایران در حال تجربه یک تحول صنعتی است؛ ما مجموعه فناوری‌های خود را در کشور توسعه داده‌ایم تا مشتریان‌مان بتوانند کسب‌و‌کار خود را به شکل چشمگیری تقویت کنند. ما در زیمنس با بهره‌گیری از فناوری اتوماسیون(کنترل و هدایت خودکار)، به ترکیب دنیای واقعی و مجازی صنعتی می‌پردازیم و به مشتریان خود کمک می‌کنیم که در عرصه جهانی، سریع‌تر، کارآمدتر و مطمئن‌تر به رقابت بپردازند. زیمنس همچون دهه‌های گذشته به همکاری خود با ایران ادامه خواهد داد و با استفاده از دانش، فناوری هوشمند‌سازی و ابتکار عمل، در راستای اقتصاد متنوع و پایدار کشور قدم برمی‌دارد.»
مجموعه گسترده زیمنس شامل تکنولوژی‎هایی برای فرآیندهای صنعتی است که برای اولین بار در بازار ایران عرضه می‌شوند. یکی از اجزا اصلی این مجموعه شامل «سیستم یکپارچه محرک» (Integrated Drive System) IDS زیمنس می‌شود. سیستم IDS به‌منظور بهبود ضریب اطمینان، ایمنی و بهره‌وری در فرآیندها و کارخانه‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. این سیستم به مشتریان اجازه می‌دهد عملیات صنعتی را با بهره‌وری بیشتر، از کار افتادگی کمتر، خروجی بیشتر و کمترین زمان ممکن برای رساندن محصول به بازار، تسهیل کند. استفاده از یک سیستم محرکه کامل – شامل تبدیل‌کننده بسامد، موتور، متصل‌کننده و سیستم چرخ دنده- برآمده از یک منبع، فرآیندِ تدارکات و راه‌اندازی ساده‌سازی شده و سطح اطمینان به فرآیند افزایش می‌یابد.
زیمنس همچنین راهکارهای فرآوری خود به نامSIMATIC PCS 7 را رونمایی کرده که یک کنترل‌سیستم توزیع شده است که شامل همه ملزومات اتوماسیون کامل فرآیندهای تولید هم در سیستم‌های تولیدی و در کارخانه‌های نفت و گاز است. این سیستم دیجیتال، به‌عنوان مغز کارخانه، کاربران را قادر می‌‌سازد که به‌سرعت به نیازهای متغییر تولید پاسخ و داده‌ها را پردازش کنند. همچنین، امنیت پرسنل، ماشین‌ها و محیط‌زیست را در نظر می‌گیرد و زمان آمادگی سیستم را افزایش می‌دهد ضمن اینکه هزینه مالکیت نیز کمتر می‌شود. در بخش نفت و گاز نیز، زیمنس فناوری‌هایی را برای کاربری‌های ساحلی طراحی کرده که به بهره‌وری در تولید، اتوماسیون خط لوله و ذخیره هیدروکربن‌ها کمک می‌کند. این فناوری‌ها سطح تولید نفت کشور را که در رشد اقتصادی امری کلیدی است، حفظ می‌کند.
گفتنی است شرکت زیمنس از سال ۱۸۶۸ میلادی، ارائه‌دهنده خدمات مختلفی در پروژه‌های زیرساختی ایران بوده و توانسته فعالیت‏های مهم خود را همراه با سرویس‌دهی قابل‌توجه در ایران ادامه دهد. این شرکت با ارائه فناوری‌های نوآورانه، خود را به حمایت از توسعه اقتصادی پایدار در ایران متعهد می‌داند و در تلاش است به ایفای نقش خود به‌عنوان شریکی قابل اطمینان، به ارائه خدمات در پروژه‌های برقی‌سازی، اتوماسیون و هوشمندسازی ادامه دهد. زیمنس همچنین به عنوان عضوی مسئول در جامعه، توجه به اشتغال‌زایی، تحصیلات و آموزش را در دستور کار خود دارد./