جامع خبر:ذوالفقاری رئیس ستاد مرکزی اربعین درخصوص کاهش هزینه های این سفر نیز گفت: همه دست اندرکاران ستاد اربعین در تلاشند تا هزینه‌های سفر را کاهش دهند زیرا بسیاری از افراد، آرزوی سفر به عتبارت را دارند و این وظیفه ماست که شرایط سفر را تسهیل کنیم. وی ادامه داد: علاوه بر اسکان و تغذیه […]

جامع خبر:ذوالفقاری رئیس ستاد مرکزی اربعین درخصوص کاهش هزینه های این سفر نیز گفت: همه دست اندرکاران ستاد اربعین در تلاشند تا هزینه‌های سفر را کاهش دهند زیرا بسیاری از افراد، آرزوی سفر به عتبارت را دارند و این وظیفه ماست که شرایط سفر را تسهیل کنیم.
وی ادامه داد: علاوه بر اسکان و تغذیه رایگان در داخل عراق که جنبه مردمی دارد، در داخل مرزهای ایران نیز دریافت غذا، اسکان و بهداشت و درمان رایگان است. علاوه بر این مشارکت مردمی، ما نیز تأمین یک‌میلیون پرس غذا را به‌صورت روزانه پیش‌بینی کرده‌ایم.
معاون وزیر کشور، ارائه تسهیلات اسکان و حمل‌ونقل رایگان در خاک عراق را یکی دیگر از فعالیت‌های ستاد مرکزی اربعین برشمرد و گفت: تا این لحظه ۷۰۰ هزار مکان اسکان در داخل خاک عراق تأمین‌شده است و خودروهای حمل‌ونقل رایگان که شامل اتوبوس‌های شهرداری و تریلی‌های سپاه است به‌صورت رایگان به زائران خدمات می‌دهند.
ذوالفقاری درخصوص خدمات رایگان در داخل خاک ایران گفت: در ایران نیز روزانه ۵۰۰ هزار پرس غذا در هر وعده غذایی در مرزها توزیع می‌شود و ۳۰۰ هزار اسکان رایگان نیز داخل خاک وطن در نظر گرفته‌شده و مسائل مربوط به بهداشت و درمان در کشور نیز رایگان خواهند بود.
رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی با تصریح براین نکته که هنوز برخی از کسانی که در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند مدارکشان را تکمیل نکرده‌اند گفت: تعداد این افراد در حدود ۲۰۰ هزار نفر است.
وی افزود: صدور روادید(ویزا) تا ۲۸ آبان ادامه دارد و این زمان تمدید نخواهد شد زیرا از روز ۲۸ آبان تا اربعین فقط ۲ روز باقی می‌ماند که صدور هرگونه روادید(ویزا) دراین مدت باقی‌مانده منطقی نیست.