جامع خبر:مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی به منظور ورود و پیاده‌سازی استانداردهای پرداخت با کارت‌های نقدی و کارت‌های اعتباری بین‌المللی (EMV) در حال ایجاد یک زیر ساخت جدید است. به گزارش جامع خبر؛ ناصر حکیمی با بیان این مطلب افزود: این زیرساخت جدید نقطه شروع دو پروژه در این بخش […]

جامع خبر:مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی به منظور ورود و پیاده‌سازی استانداردهای پرداخت با کارت‌های نقدی و کارت‌های اعتباری بین‌المللی (EMV) در حال ایجاد یک زیر ساخت جدید است.

به گزارش جامع خبر؛ ناصر حکیمی با بیان این مطلب افزود: این زیرساخت جدید نقطه شروع دو پروژه در این بخش است.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی تصریح کرد: پروژه اول حرکت نظام بانکی کشور به سمت EMV است و پروژه دوم نیز امکان ایجاد اتصالات بین‌المللی با توجه با استانداردهایی است که از سوی متولیان آن در دنیا به کشور تکلیف می‌شود.

حکیمی خاطرنشان کرد: بانک مرکزی بر این اساس نقطه اشتراک این دو پروژه را در یک پروژه در دستور کار خود قرار داده که آن ایجاد یک زیرساخت جدید یا آی نت بانکی است.

وی گفت: این زیرساخت جدید جایگزین زیرساخت فعلی خواهد شد، اما این پروسه در یک بازه زمانی سه تا پنج ساله عملیاتی می شود.

حکیمی ادامه داد: از این زیرساخت جدید از ابتدا به منظور اتصالات بین‌المللی استفاده شده و به تدریج زیرساخت‌های موجود در کشور با آن منطبق خواهند شد.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی در خاتمه گفت: بر اساس پیش‌بینی و برنامه‌ریزی بانک مرکزی با توجه به میزان آمادگی بانک ها و توجه به این موضوع که ابزارهای پرداخت در کشور در مقیاس گسترده استفاده می‌شوند و تعداد کاربران زیادی نیز دارند این پروسه در یک بازه زمانی ۳ الی ۵ ساله عملیاتی خواهد شد.