جامع خبر:رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: امروز با همکاری و همدلی همه اقشار مختلف شیعیان در ایران و عراق شاهد خدمتی دیگر به آستان مقدس امیرمومنان علی (ع) با رونمایی از گنبد جدید حرم علوی به ثمر نشست به گزارش جامع خبراز ستاد بازسازی عتبات عالیات، حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی در […]

جامع خبر:رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: امروز با همکاری و همدلی همه اقشار مختلف شیعیان در ایران و عراق شاهد خدمتی دیگر به آستان مقدس امیرمومنان علی (ع) با رونمایی از گنبد جدید حرم علوی به ثمر نشست

به گزارش جامع خبراز ستاد بازسازی عتبات عالیات، حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی در آئین رونمایی از گنبد جدید علوی در بارگاه منور امیر المومنین (ع) گفت: خدای عزوجل را شکرگزاریم که خدمت به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و پیروی از حضرت ایشان را افتخار و روزی ما نهاد.

وی افزود: خوشحالیم از اینکه امروز در جمع برادران عزیزم در عراق و در سایه همکاری و همدلی همه اقشار مختلف شیعیان، شاهد به ثمر نشستن خدمتی دیگر به آستان مقدس امیر مومنان علی (ع) هستیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: امروز روزی است که از آن شمیم وحدت و مودت به مشام می‌رسد و این همدلی همان موضوعی است که همیشه علماء و مراجع و بزرگان دین اسلام به آن تاکید می‌‌کنند.

محمدی تصریح کرد: آنچه در این ایام در عراق و سوریه به عنوان خط مقدم مبارزه با کفر و نفاق می‌گذرد، اتحاد همه دشمنان، علیه تشیع و اسلام ناب محمدی(ص) و ملت‌های مظلوم منطقه است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: شرایط منطقه به گونه‌ای است که هر گونه تفرقه و دو دستگی به نفع دشمنان اسلام است و آنچه بیش از هر زمان دیگر به آن نیازمندیم، وحدت، همدلی و مودت است وحدتی که وجود مبارک حضرت امیر(ع) در ایجاد آن پیشگام بود و به تعبیر ایشان خار در چشم و استخوان در گلو ماند تا وحدت مسلمین پا برجا بماند.

رئیس شورای سیاست گذاری ستاد بازسازی عتبات عالیات خاطرنشان کرد: امروز با پیروی از آن پیامبر رحمت و آن امام متقین به لطف همکاری و همدلی ۲ ملت ایران و عراق خدمات گسترده‌ای به زائرین ارایه شده که بارزترین آن در نجف اشرف، ساخت صحن حضرت زهرا (س) به عنوان طرح توسعه حرم مطهر علوی است.

وی گفت: پروژه گنبد مرمت شده حرم مطهر علوی نیز با نام طرح یا علی (ع) امروز در حالی پرده برداری می‌شود که با تلاش و کوشش صنعتگران و هنرمندان حدود ۱۰ هزار خشت مطلای تاریخی آن در یک سال گذشته ترمیم شده تا جلوه‌ای دوباره به آستان علوی که نگینی درخشان از میراث فرهنگی جهان تشیع است، ببخشد.

محمدی افزود: این پروژه در ادامه بازسازی همه گنبدهای حرم‌های مطهر در کربلا، کاظمین و سامرا توسط هنرمندان و خادمان اجرا شده است.

وی همچنین از حمایت تولیت محترم حرم مطهر امام علی (ع)، مردم عزیز عراق، مردم و محبان اهل بیت(ع) در ایران بویژه مردم ولایت مدار استان خوزستان که حامی اجرای طرح بازسازی گنبد و نیز ایوان مطهر بودند تشکر کرد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: از عنایات خاص مراجع بزرگ شیعه خصوصا حضرات آیات عظام سید علی حسینی خامنه‌ای و سید علی سیستانی که با نظرات دقیق و توصیه‌های خردمندانه‌شان در تسهیل امور، از خادمان آستان ملکوتی اهل بیت(ع) در بازسازی عتبات عالیات یاری کردند تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی در پایان از همه کسانی که در این پروژه زحمت کشیدند بخصوص مدیریت صنعتی و هنری، پیمانکاران، مهندسان، هنرمندان، کارگران و مدیران و خادمان ستاد بازسازی عتبات عالیات در نجف اشرف و همه متبرعان که ما را در اجرای این طرح یاری دادند تشکر کرد.