جامع خبر:نمایشگاه مشترک تمبر و محصولات فیلاتلی همزمان با بیست و هشتم آذرماه جاری با حضور کشورهای خارجی گشایش خواهد یافت. به گزارش جامع خبراز شرکت ملی پست، مهندس مهری معاون وزیر، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست تمبر را یگانه محصول فرهنگی پست خواند و افزود: این شرکت به عنوان بانی تمبر […]

جامع خبر:نمایشگاه مشترک تمبر و محصولات فیلاتلی همزمان با بیست و هشتم آذرماه جاری با حضور کشورهای خارجی گشایش خواهد یافت.

به گزارش جامع خبراز شرکت ملی پست، مهندس مهری معاون وزیر، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست تمبر را یگانه محصول فرهنگی پست خواند و افزود: این شرکت به عنوان بانی تمبر کشور، پاسداشت و گسترش فرهنگ تمبر و تمبرشناسی ،ایجاد بستر مناسب جهت معرفی این سفیر صلح و دوستی به ویژه برای جوانان و نسل جدید و ترغیب آنها به مقوله تمبر و شناساندن اهمیت و تاثیرگذاری این رسانه در انتقال فرهنگ و ارزش های جامعه را با جدیت دنبال می نماید.

وی با بیان این که برگزاری نمایشگاه های بین المللی تمبر از جمله اقدامات موثر در زمینه انتقال فرهنگ و تمدن ایران به شمار می رود اظهار داشت: نمایشگاه مشترک تمبر و محصولات فیلاتلیک با شعار “تمبر؛سفیر دوستی”، با حضور کشورهای ارمنستان، آذربایجان، ترکیه، بلغارستان و اتریش با همکاری دفاتر روابط عمومی، امور پست بین الملل و اداره کل تامین ،نگهداری و پشتیبانی و موزه ارتباطات به مدت یک هفته برگزار می شود.

مدیرعامل پست با اشاره به این که ۱۵ مجموعه دار ایرانی در این نمایشگاه حضور فعال خواهند داشت و دو هزار عنوان تمبر ایرانی و تمبرهای ۵ سال اخیر کشورهای یادشده به نمایش در خواهد آمد گفت: دوستداران تمبر می توانند ضمن بازدید از این نمایشگاه هنری، تمبرها و محصولات فیلاتلیک مورد نظر خود را تهیه نمایند.

مهندس مهری با تاکید بر اینکه این نخستین نمایشگاه مشترک است که در این سطح در دولت یازدهم برگزار می شود، گفت: نمایشگاه های دیگری نیز در کشورهای خارجی برپا شده است.

وی با بیان این که دانش آموزان از جمله بازدید کنندگان نمایشگاه مشترک تمبر به شمار می روند اظهار داشت: به منظور ایجاد محیطی شاد، جذاب و مفرح ، غرفه های نقاشی و سرگرمی برای این عزیزان تدارک دیده شده است.

مهندس مهری با اشاره به این که بازدید از نمایشگاه “تمبر ؛سفیر دوستی ” برای عموم آزاد است افزود: علاقمندان به موضوع تمبر می‌توانند به صورت رایگان از این نمایشگاه که از تاریخ بیست و هشتم آذر‌ماه لغایت سوم دی ماه سال‌جاری در موزه ارتباطات واقع در خیابان امام خمینی از ساعت ۹ صبح الی ۱۷برگزار می‌شود دیدن نمایند.

مدیرعامل با اشاره به رایزنی های به عمل آمده با آموزش و پرورش افزود: وسیله ایاب و ذهاب ،در صورت هماهنگی ، برای نقل و انتقال دانش آموزان مدارس مناطق ۱۱ و ۱۲ آموزش و پرورش در صورتی که تمایل به بازدید از این نمایشگاه دارند مهیا می باشد.

رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران افزود: از حضور شهروندان به ویژه جوانان، نوجوانان و دانشجویان در این نمایشگاه برای آشنایی بیشتر با فرهنگ اصیل ایرانی استقبال خواهیم کرد.

.وی اظهار امیدواری کرد: این نمایشگاه فرصتی برای تثبیت و ارتقای جایگاه تمبر و ترغیب جوانان به حفظ این اثر فرهنگی در کشور فراهم نماید.