جامع خبر:مهندس عطاءاله آیت‌اللهی مدیرعامل بانک کارآفرین، به مناسبت هفدهمین سالگرد تاسیس بانک پیامی به شرح زیر صادر کرد. بسمه تعالی هفدهمین سالگرد تاسیس بانک کارآفرین را به خانواده بزرگ و شایسته بانک اعم از سهامداران، مشتریان، مدیران و کارکنان تبریک عرض می‌نمایم. ۱۸ آذر ماه هر سال یادآور روز بزرگ و فرخنده‌ای‌ برای صنعت […]

جامع خبر:مهندس عطاءاله آیت‌اللهی مدیرعامل بانک کارآفرین، به مناسبت هفدهمین سالگرد تاسیس بانک پیامی به شرح زیر صادر کرد.

بسمه تعالی
هفدهمین سالگرد تاسیس بانک کارآفرین را به خانواده بزرگ و شایسته بانک اعم از سهامداران، مشتریان، مدیران و کارکنان تبریک عرض می‌نمایم. ۱۸ آذر ماه هر سال یادآور روز بزرگ و فرخنده‌ای‌ برای صنعت بانکداری کشور و یکایک اعضای خانواده بانک محسوب می‌شود. این روز از این جهت حائز اهمیت است که سنگ بنای اولین بانک خصوصی کشور با همت والای تعدادی از کارآفرینان و فعالان حوزه اقتصادی بنا نهاده شد. بانک کارآفرین از آن زمان تاکنون به مدد بهره‌گیری از نیروهای انسانی متخصص، پرتلاش و متعهد با کسب افتخارات فراوان از جمله خوشنامی، اعتبار، شفافیت مالی، مشتری‌مداری و… از جمله بانک‌های سرآمد و ممتاز در صنعت بانکداری کشور شناخته می‌شود.

همکاران گرامی؛
استراتژی اصلی بانک کارآفرین در مقطع کنونی، ارائه خدمات بانکی متناسب با انتظارات، توقعات و خواسته‌های مشتریان معزز بانک با بهره‌گیری از آخرین فناوری‌ها و ابزارهای تکنولوژیکی است و بر اساس همین استراتژی، تمامی همکاران در تمامی رده‌های سازمانی صف و ستاد با تکیه بر دانش و تجربه در جهت دستیابی به این اهداف، منسجم و یکپارچه عمل می‌کنند. در همین راستا و به منظور ارائه خدمات گسترده‌تر بانکی، سومین نسخه سامانه همراه‌بانک کارآفرین با امکانات قابل قبول و با هدف جلب رضایت حداکثری مشتریان، در آبان ماه سال جاری راه‌اندازی شده است.

همکاران پرتلاش؛
سند راهبردی بانک کارآفرین برای رسیدن به بانکی چابک و پیشرو در ارائه راه‌حل‌های مالی جامع در سال ۹۵ وارد مرحله عملیاتی‌ شده است. بانک کارآفرین با تمرکز بر چشم‏ انداز تعیین شده و در چارچوب بیانیه مأموریت خود، به شکل منسجمی برنامه‏ ریزی نموده است. به نحوی که با تکیه بر توانمندی ‏های مدیران و با به‌کارگیری مهارت ‏ها و قابلیت‏ های سرمایه انسانی خود، آینده مطلوبی را محقق سازد. در این مسیر، مشتریان دارایی اصلی و ارزشمند بانک محسوب می ‏شوند و تمام خواست و اراده سازمان، در جهت ارائه خدمات بانکی و مشاوره ‏ای جامع به آنها متمرکز می ‏شود.

به منظور موفقیت در عرصه بانکداری و خلق ارزش پایدار برای تمامی ذی‌نفعان، بانک کارآفرین با تکیه بر داشته ‏های ارزشمند خود به اجرای برنامه استراتژیک در راستای اهداف اساسی خود همت گمارده است و در این رهگذر، در تلاش است جایگاه خود را در صنعت بانکداری ارتقا بخشد. این مهم تنها در سایه همفکری، همکاری و پیاده‏ سازی تفکر در عمل حاصل می‏ شود و نتایج ارزشمندی را برای سازمان رقم می‌زند.

بانک کارآفرین با شناسایی اولویت‌های فعالان حوزه کسب و کار و مشارکت در تامین منابع مالی پروژه‌ها در حوزه‌های مختلف صنعتی در راستای رونق اقتصادی و توسعه کسب و کار، در اجرای سیاست‌های توسعه اقتصادی کلان کشور گام برداشته است و با یاری خدا این روند همچنان با قوت ادامه خواهد یافت.

همکاران عزیز؛
با افتخار اعلام می‌کنم که بانک کارآفرین در حالی ۱۷ سالگی خود را جشن می‌گیرد که بر اساس آمار و گزارش‌های رسمی انتشار یافته، علیرغم مشکلات حاکم بر صنعت بانکداری کشور و با توجه به مشکلات اقتصادی موجود، از جمله معدود بانک‌های سودده در سازمان بورس و اوراق بهادار طی شش ماهه نخست سال جاری بوده است. بی‌تردید این موفقیت به مدد همت جمعی فرد فرد خانواده بانک کارآفرین به دست آمده است و ان‌شاءالله با همه توان تلاش خواهیم کرد که وضعیت موجود را بیش از گذشته ارتقاء بخشیم.

همکاران عزیز؛
جای خوشوقتی بسیار است که در زمینه بانکداری بین‌الملل توفیقات و دستاوردهای بزرگی داشته‌ایم. ارتباطات و مراودات بانکی با بانک‌های اروپایی و آسیایی افزایش چشمگیری یافته و مشتریان ارزی استقبال خوبی در این خصوص داشته‌اند. دستیابی به این توفیقات صرفاً با دانش و تجربه همکاران حوزه بین‌الملل امکان‌پذیر و عملیاتی شده است.

همکاران محترم؛
بازدید از شعب سراسر کشور و دیدار رودررو با همکاران عزیز به منظور بررسی عملکرد شعب و همچنین استماع نظرات، پیشنهادها و انتقادات تمامی همکاران به منظور رفع مشکلات احتمالی و بهبود عملکرد کلی بانک از جمله برنامه‌های جدی اینجانب طی یک سال اخیر بوده است. خوشبختانه با یاری خداوند، بازدید از کلیه شعب بانک در شهر تهران محقق گردید و ۹۵ درصد از شعب شهرستان‌ها نیز طی این مدت مورد بازدید اینجانب و همکارانم قرار گرفت که حاصل این بازدیدها فرصت مغتنم دیدار با تمامی همکاران عزیز و اتخاذ تصمیمات لازم پس از بازدیدهای اخیر بوده است. با یاری خداوند پس از بازدید از شعب محدود باقیمانده، بازدید ادواری از شعب بانک به جدیت در دستور کار اینجانب و همکارانم قرار دارد. دیدار با همکاران ستادی و نشست صمیمی و رودرو با همکاران در مدیریت‌های مختلف نیز از جمله برنامه‌های اینجانب است که ان‌شاءالله با قوت و جدیت تعقیب خواهد شد.

همکاران گرامی؛
بر اساس نتایج پژوهش «دلبستگی ‌سازمانی کارکنان بانک کارآفرین» که طی سه سال گذشته و با مهم‌ترین شاخص‌های کمی و کیفی و به طور جامع مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفته است، خوشبختانه دلبستگی سازمانی و شغلی همکاران در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ بیش از ۷ درصد و نسبت به سال ۹۲، پانزده درصد افزایش پیدا کرده است. نتایج این پژوهش نشانگر آن است که دلبستگی سازمانی همکاران بانک علیرغم محدودیت‌ها و مشکلات موجود رشد خوبی داشته است. نتایج پژوهش همچنین موید آن است که کارکنان بانک واقع‌بین هستند و تلاش‌های مدیریت ارشد بانک را در ایجاد رفاه نسبی و کاهش دغدغه‌های ذهنی و معیشتی مدنظر دارند.

در دنیای کسب و کار امروزه، منابع انسانی ارزشمندترین و ذی‌قیمت‌ترین سرمایه هر سازمانی محسوب می‌شوند. موفقیت هر سازمانی در گرو نیروی انسانی کارآمد و متخصص است و بدون آن سازمان راه به جایی نخواهد برد. به همین دلیل آموزش مستمر و حرفه‌ای کارکنان بانک به طور جدی در اولویت‌های کاری مدیریت ارشد بانک قرار دارد. به اطلاع همکاران عزیز می‌رسانم که “مرکز آموزش بانک” به زودی افتتاح خواهد شد تا همکاران با شرکت در دوره‌های تخصصی بر غنای علمی خود بیفزایند.

همانگونه که مستحضرید موفقیت بسیاری از سازمان‌های بزرگ هم‌زمان با حرکت آنان به سمت و سوی اهداف، آرمان‌ها و راهبردهای سازمانی، مرهون انجام اقدامات و فعالیت‌هایی در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی، هنری و علمی برای آحاد جامعه است که از آن تحت عنوان مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها (Corporate Social Responsibility) یاد می‌شود. بانک کارآفرین در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود با حضور در موسسه خیریه بهنام دهش‌پور و مرکز توانبخشی معلولیت ذهنی تهران، حمایت از موسسه محک و تخصیص مبالغی به این مراکز، تلاش کرده است در جهت ایفای مسئولیت اجتماعی خود عمل کند. با یاری خداوند در این زمینه بیش از گذشته تلاش خواهیم کرد.

همکاران محترم؛
خلق ایده‌های نو و کاربردی بر بهبود و رشد شاخص‌های عملکردی بانک تاثیر به‌سزایی خواهد داشت. بی‌تردید رفع مشکلات، تنگناها و محدودیت‌ها تنها با تکیه بر خرد جمعی امکان‌پذیر خواهد بود و موجب پیشرفت و توسعه بانک در تمامی ارکان خواهد شد. بر همین اساس درخواست اینجانب از یکایک اعضای خانواده بزرگ کارآفرین این است که با تکیه بر دانش، تجربه، نوآوری و خلاقیت در جهت رفع موانع و مشکلات موجود گام‌های بلند و استواری برداریم و تهدیدها را به فرصت تبدیل سازیم تا همچون گذشته بر اعتبار بانک بیفزاییم.

در آستانه هفدمین سالگرد تاسیس بانک کارآفرین و با پشتوانه ۱۷ سال اعتبار و افتخار در صنعت بانکداری‌ کشور، با همدلی و وفاق سازمانی، پرتوان‌تر و مصمم‌تر از گذشته در ایفای وظایف و مسئولیت‌های سازمانی و حرفه‌ای‌ خود که همانا برنامه‌ریزی برای حفظ سود تمامی ذینفعان اعم از کارکنان، سهامداران و مشتریان است، حرکت نموده و تلاش خواهیم کرد در به حرکت درآوردن چرخ‌های اقتصادی کشور نقش موثرتری ایفا کنیم.
عطاءاله آیت اللهی