جامع خبر(جامع نیوز):معاون وزیر اقتصاد و رییس کل سازمان خصوصی سازی گفت: امسال از مجموع ۵۳۴ بنگاهی که قرار بود واگذار یا تعیین تکلیف شوند، ۲۷۳ بنگاه معادل ۵۱ درصد تعیین تکلیف شد که رکوردی در تاریخ ۱۶ ساله این سازمان محسوب می شود. به گزارش جامع خبر؛ میر علی اشرف عبدالله پوری حسینی در […]

جامع خبر(جامع نیوز):معاون وزیر اقتصاد و رییس کل سازمان خصوصی سازی گفت: امسال از مجموع ۵۳۴ بنگاهی که قرار بود واگذار یا تعیین تکلیف شوند، ۲۷۳ بنگاه معادل ۵۱ درصد تعیین تکلیف شد که رکوردی در تاریخ ۱۶ ساله این سازمان محسوب می شود.

به گزارش جامع خبر؛ میر علی اشرف عبدالله پوری حسینی در جمع خبرنگاران افزود: از مجموع ۷۱۳ بنگاه که در ۱۶ سال گذشته در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته، ۳۲۳ بنگاه یعنی کمتر از ۱۹ درصد باقی مانده و بقیه به فروش رسیده یا بابت رد دیون دولت واگذار و برخی هم از فهرست واگذاری خارج شده اند.
وی گفت: تعیین تکلیف ها به معنای فروش رفتن نیست و بنگاه هایی که منحل شده یا به صورت دائم یا موقت از فهرست واگذاری ها خارج شده اند نیز در این آمار گنجانده شده اند.
پوری حسینی افزود: از مجموع ۱۸۸ بنگاه که امسال به صورت بلوکی عرضه شدند، ۱۴۳ بنگاه معادل ۷۶ درصد آنها به فروش رفت.
وی یادآور شد: آمار چشمگیر واگذاری ها مرهون واگذاری جایگاه های سوخت است که در آن حدود ۲۰۰ جایگاه با متوسط بیش از پنج پاکت و متقاضی به مزایده گذاشته شد.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به مقاومت بسیار در برابر واگذاری های انجام شده به بخش خصوصی تصریح کرد: با وجود همه این مسائل، این سازمان در اجرای قانون هیچ شبهه ای به خود راه نداد.
وی بیان داشت: تعهد بودجه ای امسال سازمان خصوصی سازی ۱۶۵ هزار میلیارد ریال بود که تا امروز ۱۲۰ هزار میلیارد ریال آن محقق شده است و با توجه به اینکه بخشی از سود سهام عدالت نیز در آن دیده شده، انتظار می رود در اندک روزهای باقیمانده تا پایان سال افزایش یابد.
این مقام مسوول افزود: ۵۰ هزار میلیارد ریال از بودجه محقق شده بابت رد دیون طلبکاران دولت بوده و بقیه ۷۰ هزار میلیارد ریال آن نیز نقدی وصول و به خزانه دولت واریز شده است.