جامع خبر(جامع نیوز) : بانک‌پاسارگاد، در راستای ایفای رسالت‌های اجتماعی خود و در ادامه‌ی طرح اهدای کتب نفیس به نهادها، دانشگاه‌ها، مراکز علمی و استادان و فرهیختگان، کتاب نفیس قرآن طباخ هروی و لوح تقدیر را به استانداری‌های خراسان رضوی و خوزستان و همچنین کتابخانه ملی اهداء کرد. به گزارش جامع خبر به نقل از […]

جامع خبر(جامع نیوز) : بانک‌پاسارگاد، در راستای ایفای رسالت‌های اجتماعی خود و در ادامه‌ی طرح اهدای کتب نفیس به نهادها، دانشگاه‌ها، مراکز علمی و استادان و فرهیختگان، کتاب نفیس قرآن طباخ هروی و لوح تقدیر را به استانداری‌های خراسان رضوی و خوزستان و همچنین کتابخانه ملی اهداء کرد.

به گزارش جامع خبر به نقل از روابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد، این بانک طی مراسم جداگانه‌ای با حضور مسئولان و مدیران این مراکز، به هر یک از این نهادها یک جلد کتاب نفیس قرآن طباخ هروی را به‌عنوان اثری ارزشمند و ماندگار، به‌منظور بهره‌مندی پژوهشگران، اندیشمندان، علاقمندان و انجام تحقیق و پژوهش‌های مرتبط اهدا کرد.

در مراسم اهدای کتاب نفیس قرآن به استانداری خراسان که با حضور مدیرعامل بانک‌پاسارگاد برگزار شد، علی‌رضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی، ضمن تقدیر از اقدامات ارزشمند بانک پاسارگاد در حمایت از فرهنگ و هنر، از دکتر قاسمی به دلیل توجه ویژه به مسئولیت‌های اجتماعی تشکر کرد. مدیرعامل بانک‌پاسارگاد نیز ضمن تأکید بر اهتمام ویژه این بانک به بحث رسالت‌های اجتماعی خود، این مهم را از اصلی‌ترین رویکردهای این بانک دانست و اقدامات متنوع بانک‌پاسارگاد را در این عرصه برشمرد.

همچنین اشرف بروجردی رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی و هاشمی مدیر کل حوزه استانداری خوزستان، از گام‌های مثبت بانک‌پاسارگاد در حمایت و ارتقای فرهنگ و هنر کشور قدردانی کردند.

گفتنی است «مصحف شریف خراسان»، به خط عبدالله طباخ هروی، از قرآن‌های نفیس و کم‌نظیر گنجینه‌ی آستان قدس رضوی است که در سال ۱۳۹۴ با حمایت بانک‌پاسارگاد چاپ و رونمایی شد. این مصحف شریف، در قطع رحلی سلطانی، ۳۳*۴۷ سانتی‌متر مربع، به جهت نوع تذهیب، خوشنویسی و کتابت بی‌نظیر و از بدایع روزگار است؛ در این کتاب چند نوع هنر با هم آمیخته‌ شده که زیبایی و ماندگاری آن را چندین برابر کرده‌است.

اهدای این اثر ارزشمند، به برخی از نهادها و مراکز فرهنگی به‌ویژه دانشکده‌های علوم و ادبیات انسانی دانشگاه‌ها ادامه خواهد داشت.